Ujawniono rozgrywkę z Ghost of Tsushima!

Kilka dni temu na State of Play został udostępniony po raz pierwszy materiał z rozgrywki nadchodzącej produkcji Sucker Punch Productions. Studia znanego między innymi za serię inFamous. Ich nowa produkcja – Ghost of Tsushima została ogłoszona w 2017 roku na Paris Games Week.

W roku 1274 Mongołowie najechali na wyspę Tsushima i zaatakowali wioskę w której wymordowali całą zamieszkałą tam ludność. Udało się przeżyć tylko jednemu samurajowi, który zostaje naszym protagonistą. Od tej pory uczestniczymy w wojnie o niepodległość Japonii.

Zaprezentowany 18 minutowy materiał z rozgrywki przedstawia nam system walki, eksploracje jak i rozwój postaci.

W grze czeka na nas przepiękny, ogromny i otwarty świat po którym będziemy mogli poruszać się na wierzchowcu, którego będzie można przyzwać w dowolnym momencie gry. Dodatkowo twórcy starając się ograniczyć interfejs gry wprowadzili różne pomoce dla gracza w zamian za mapkę lub kompas. Drogę wskazywać będzie nam wiatr a opcjonalne aktywności lub znajdźki będą sygnalizowane poprzez dym z ogniska lub zwierzęta, które będą próbowały zwrócić naszą uwagę. Oczywiście w grze będzie dostępny także system szybkiej podróży do wcześniej odkrytych już lokacji.

System walki natomiast wydaje się być dość specyficzny – możemy wyzwać przeciwnika na pojedynczy pojedynek a sama walka wygląda minimalistyczne, bez niepotrzebnych ruchów. Prócz walki w zwarciu mamy możliwość działania jako przysłowiowy duch używając do tego chociażby petard lub strzelając z łuku. W przypadku wykrycia, możemy wyeliminować przeciwnika rzucając w niego po prostu nożem. Dodatkowo nasi wrogowie będą się nas bać i najzwyczajniej w świecie zaczną uciekać. Warto zaznaczyć również że naszą główną bronią jest oczywiście, katana.

Warto wspomnieć co nieco o zbroi – dostępne będą najprawdopodobniej kilkanaście różnych rodzai i będziemy mieli możliwość jej modyfikacji (nawet wizualnej) i dostosowania pod nasz styl gry. Dodatkowo będziemy mogli zbierać breloki, które będą dodawać nam różne atrybuty jak na przykład – truciznę. Nie obejdzie się również bez drzewka rozwoju postaci o którym jednak za wiele nie wiemy.

Jeśli chodzi o poruszanie się, to dostaniemy do pomocy hak wspinaczkowy jak i cały system parkour.

Nie można jednak zapomnieć o rzeczach które nie do końca wpływają na rozgrywkę, jednak dla wielu osób mogą być kluczowe. Otrzymamy rozbudowany tryb zdjęciowy jak i pełne wsparcie japońskich aktorów głosowych.

Gra w kilku edycjach zadebiutuje już 17 lipca 2020 roku tylko i wyłącznie na konsoli PlayStation 4. Można już składać zamówienia przedpremierowe.

Benk
Autor: Benk

0 0 vote
Ocena
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Velans
Admin
3 miesięcy temu

Akurat na Ghost of Tsushima też czekam :). Tylko do lipca :).

1
0
Masz opinię? Proszę wyraź ją :).x
()
x