Combat Healer w Elder Scrolls Online

W The Elder Scrolls Online wyróżnić można trzy główne role. Dane role to Healer (tłum. uzdrowiciel), Damage Dealer (tłum. wojownik) oraz Tank (tłum. zbrojny). Gdy wydano The Elder Scrolls Online: Elsweyr, w grze pojawiła się nowa klasa – Nekromanta. I wtedy wiedziałem już, że ta klasa będzie idealna na moją drugą postać w ESO. W tym poradniku przedstawię Wam budowę, umiejętności i działanie jako Combat Healer – szczególnie do udziału w Dungeons (tłum. lochy), Trials (tłum. próby) i Arena.
Wyżej napisałem o rolach w grze, jednak mam ważną uwagę do większości uzdrowicieli w The Elder Scrolls Online, którzy skupiają się wyłącznie na leczeniu w walce. Nie zawsze jest to skuteczne, ponieważ w The Elder Scrolls Online możliwość natychmiastowego przywrócenia bardzo dużej ilości punktów życia innemu graczowi jest bardzo rzadka. Więc takie podejście według mnie jest błędne. Dlatego stworzyłem nową rolę Combat Healer do własnego użytku. W praktyce sprawdza się ona tak samo dobrze w lochach jak i w swobodnej grze jako uzdrowiciel.
Podstawowe informacje
- Rasa: High Elf (tłum. Wysoki Elf)
- Klasa: Nekromanta
- Opcjonalnie: Wampir
- Poziom: 810 Champions Points
- Rola: Healer
- Kierunek: Dungeons, Trials, Arena
- Atrybuty: Magicka – 48, Health – 16, Stamina – 0
Budowa Combat Healer
Czas na zestawy dla opisywanej roli. Jak wiadomo zestawy dzielą się na samodzielnie stworzone oraz zdobyte w Tamriel. Do budowy mojego bohatera użyłem trzech poniższych zestawów:
Pierwsza broń:
- Typ – Lightning Staff
- Set – Coldharbour’s Favorite (stworzony)
- Enchantment – Charged
- Trait – Nirnhoned
Druga broń:
- Typ – Healing Staff
- Set – Coldharbour’s Favorite (stworzony)
- Enchantment – Absorb Magicka
- Trait – Powered
Głowa:
- Typ – Heavy
- Set – Earthgore (Monster Set)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Ramiona:
- Typ – Heavy
- Set – Earthgore (Monster Set)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Ręce:
- Typ – Light
- Set – False God’s Devotion (z Sunspire Trial)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Stopy:
- Typ – Light
- Set – False God’s Devotion (z Sunspire Trial)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Pierwszy pierścień:
- Set – Coldharbour’s Favorite (stworzony)
- Enchantment – Spell Damage
- Trait – Infused
Klatka:
- Typ – Light
- Set – False God’s Devotion (z Sunspire Trial)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Pas:
- Typ – Light
- Set – False God’s Devotion (z Sunspire Trial)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Nogi:
- Typ – Light
- Set – False God’s Devotion (z Sunspire Trial)
- Enchantment – Magicka
- Trait – Divines
Szyja:
- Set – Coldharbour’s Favorite (stworzony)
- Enchantment – Spell Damage
- Trait – Infused
Drugi pierścień:
- Set – Coldharbour’s Favorite (stworzony)
- Enchantment – Spell Damage
- Trait – Protective
Umiejętności Combat Healer
Pierwsza broń:
Druga broń:
Walka z Combat Healer
Głównym uderzeniem postaci jest Elemental Weapon i Force Pulse wraz z zwykłym lekkim atakiem. Degeneration jest najnowszą umiejętnością w zestawie, dlatego jeśli będziesz czuł się nieco zagubiony, możesz wymienić umiejętność na Skeletal Arcanist. Dodatkowy pomocnik w walce powinien zwiększyć Twoje morale, jednak Degeneration zwiększa Spell Damage na 20 sekund – z wszystkimi pasywnymi umiejętnościami Mages Guild atak staje się tym bardziej potężny. Kolejnym krokiem w walce jest unieruchomienie przeciwników poprzez Agony Totem, które na danym obszarze nadaje też ochronę przed obrażeniami i zakończyć sekwencje atakiem z Avid Boneyard. Podczas zadawania obrażeń możesz przywołać Spirit Guardian, który przywraca zdrowie i zmniejsza otrzymywane obrażenia. W walce z większymi przeciwnikami polecam użyć też Mystic Siphon z Braided Tether.
Jeśli przyjdzie czas na leczenie członków grupy wystarczy użyć Rapid Regeneration na postaci z najmniejszym życiem. Z bonusem do Healing Done, umiejętność przywraca około połowę paska życia. Jeśli stracisz nieco zdrowia, użyj Resistant Flesh, które przywraca Tobie bądź wybranej postaci 3/4 zdrowia.
Moc specjalna jak Glacial Colossus służy do zadawania obrażeń, gdy Animate Blastbones do przywracania członków drużyny za grobu. Od Ciebie zależy co użyjesz w danej walce.
Earthgore (Monster Set) jest moim zdaniem najlepszym zestawem dla uzdrowiciela. Zestaw ten uratuje nie raz Twoją drużyne. Najtrudniej jednak jest skompletowanie tego zestawu, hełm możliwy jest głównie do zdobycia w lochu Bloodroot Forge na poziomie Veteran.
Opcjonalnie możesz postarać się o zostanie wampirem. Co prawda wampiryzm ma wady – podatność na ogień, ale też zalety – zmniejszone obrażenia poniżej 50% zdrowia. Coldharbour’s Favorite należy do zestawów dla uzdrowicieli nie bojących się walki. Bonus powoduje tworzenie pod postaciami średniego okręgu z obszarowym leczeniem albo pod przeciwnikami obszaru z obrażeniami – w zależności jakiego typu umiejętności użyjesz. Zestaw False God’s Devotion przyznaje bonus Minor Slayer, który zwiększą Twoje obrażenia wszystkim przeciwnikom w lochach, próbach i arenach. Również skutecznie potrafi przywrócić konkretną ilość punktów magicznych w walce.
Czyli jak widać pierwsza broń służy do zadawania obrażeń, zaś druga broń do leczenia siebie albo innych postaci w grupie. Tak powstał mój Combat Healer.