For Honor: wszystko o Wardenie
Warden to rycerz zakonny pochodzący z pustynnej krainy Ashfeld. Warden jest postacią klasy Vanguard z frakcji Rycerzy. Jest on zbalansowaną postacią, zdolną do nawiązania efektywnej walki z każdym przeciwnikiem, oczywiście pod warunkiem że gracz zna odpowiednią strategię którą postaram się przybliżyć w niniejszym poradniku.
Przejdę do szczegółowego omówienia listy ruchów postaci:

– Vanguard’s Advance: Jest to combo zaczynające się od dwóch słabych ataków i kończące się silnym atakiem. Combo to nie jest zbyt użyteczne w realnej walce, może zostać łatwo zablokowane lub sparowane. Porada: Jeśli lekki atak Wardena użyty z boku trafi, drugi szybki atak jest gwarantowany. Jest to przydatne w aplikowaniu przeciwnikowi szybkich obrażeń i jest ważnym fragmentem dalszej strategii walki Wardenem.
– Guardian’s Assault: Jest to najmniej użyteczne combo Wardena. O ile szybki atak ma szansę trafienia, tak silny atak może zostać łatwo sparowany przez kompetentnego gracza, gwarantując przeciwnikowi obrażenia, czego nie chcesz.
– Warden’s Wrath: Jest to użyteczne combo tylko w momencie, gdy przeciwnik zostaje powalony na ziemię. Silny atak z góry Wardena zadaje duże obrażenia, drugi może zostać anulowany przyciskiem kołkiem i zmylić przeciwnika, gwarantując tobie paradę i darmowe obrażenia. Nie warto używać tego ataku samego z siebie, gdyż ryzykujesz sparowanie przez przeciwnika.
– Rushing Slash: Jest to atak z biegu, dosyć przeciętny w obrażeniach i szybkości. Można go używać gdy przeciwnik ucieka, by zaskoczyć przeciwnika, ale poza tym nie jest on w niczym wybitny.
– Crushing Counterstrike: Jest to atak związany ze specjalnymi właściwościami lekkiego ataku z góry Wardena. Otóż, lekki atak z góry posiada właściwość Bloku Idealnego. Oznacza to, że jeśli Warden użyje lekkiego ataku z góry do sparowania ataku przeciwnika, atak przeciwnika odbije się od ostrza Wardena i Warden zaatakuje potężnym, nieblokowalnym atakiem. Atak ten zadaje duże obrażenia i jest użyteczny w karaniu przeciwnika za atakowanie z górnej gardy. Dobrą strategią, jest wykonywanie silnego ataku z góry i anulowanie go, czekając na próbę parady ataku przez przeciwnika i karając go Crushing Counterstrike. Crushing Counterstrike wymaga dobrej znajomości mechaniki parowania, więc polecam przejście samouczka parowania.
– Shoulder Bash: Jest to bodajże najważniejszy ruch w arsenale Wardena. Jest on nieblokowalnym, ładowanym atakiem który przy trafieniu odrzuca przeciwnika w tył. Obecnie po wielu zmianach atak jest słabszy, co nie zmienia faktu że jest wciąż użyteczny. Atak barkiem zmniejsza kondycję przeciwnika przy trafieniu. Atak barkiem może zostać przedłużony dłużej, by wyrzucić przeciwnika dalej. Jest on jednak ryzykowny, gdyż przeciwnik może wykonać unik przed nim. Atak barkiem może także zostać anulowany na starcie w GuardBreak, by odblokować Wardenowi nowe opcje ataku. Można również wcisnąć przycisk anulowania, by kompletnie anulować atak. Ogólnie Shoulder Bash jest użytecznym atakiem, jednakże nie wolno go nadużywać, gdyż przeciwnik może wykonać atak lub unik i skontrować Shoulder Bash. Radzę więc regularnie anulować atak barkiem w GB na zmianę z zwyczajnym atakiem barkiem.
– Shoulder Bash Mix up: Jeśli lekki atak z dowolnej gardy Wardena trafi, naciśnięcie przycisku przełamania gardy, spowoduje przejście w Shoulder Bash, gdzie otwierają się nowe opcje ataku. Najprostszym combo jest natychmiastowy Shoulder Bash i podwójny lekki atak z boku i potem szybko kolejny Shoulder Bash Mix Up i od nowa. Można się z tego comba dosyć łatwo wyrwać, ale jest na tyle szybkie że czasem potrafi zaskoczyć. Często warto także wykorzystywać różne opcje z Shoulder Bash, opisane powyżej.
Talenty Wardena
Poziom 1
Come at Me: zabójstwa zwiększają generowanie sławy, kosztem zwiększenia otrzymywanych obrażeń
Jest on ryzykowny ale możemy otrzymać znacznie szybciej wszystkie dostępne talenty. Użyteczny dla doświadczonych graczy.
Conqueror: przyśpiesza przejmowanie i ulepszanie stref. Użyteczny tylko w Dominacji, gdy samotnie przejmujemy strefy. Nie wprowadza zbyt wiele na pole walki
Body Count: walka z żołnierzami odnawia zdrowie i kondycję
Ogólnie przydatny talent, zwłaszcza gdy wszystkie strefy są przejęte przez wroga i nie ma gdzie się uzdrowić. Zalecam go dla graczy początkujących.
Poziom 2
Thick Blood: okresowa odporność na krwawienie
Jest to talent użyteczny tylko w walce z postaciami posiadającymi krwawienie, bardzo sytuacyjny i wielu przypadkach nie pomaga za wiele. Żeby bronić się przed krwawieniem, wystarczy być uważnym graczem i obserwować ruchy przeciwnika.
Fiat Lux: bohater rzuca bombą błyskową, która zadaje niewielkie obrażenia i ogłusza trafione postacie
Bardzo użyteczna umiejętność, zwłaszcza w walce drużynowej. Uważaj jednak żeby nie rzucić bomby w sojuszników, gdyż wpływa ona także na nich. Postaraj się rzucać ją tak, by objąć jej efektem tylko przeciwników. Polecam jako talent domyślny.
Inspire: wytwarza dookoła siebie strefę wzmacniającą, która zwiększa obrażenia zadawane przez sojuszników i żołnierzy
Kolejna przydatna, ale sytuacyjna w walkach drużynowych umiejętność. Stosunkowo rzadko, sojusznicy będą ustawieni tak by objąć ich wszystkich efektem Inspire. Jest to za to stosunkowo przydatna zdolność gdy użyta na żołnierzach, gdyż przyśpiesza przejmowanie punktu ze żołnierzykami. Warto łączyć tą zdolność ze Body Count.
Poziom 3
Takedown: rzuty powalają wrogów
Bardzo przydatny talent, gdy przeciwnicy nie są w stanie efektywnie kontrować GuardBreaka. Warto łączyć ten talent ze anulowaniem Shoulder Bash w GuardBreak, co powinno ułatwić aplikowanie tego talentu. Ogólnie przydatny talent. Polecam głównie graczom początkującym.
Pugno Mortis: bohater rzuca wybuchową bombą, zadającą średnie obrażenia obszarowe
Dobry talent, użyteczny głównie w walkach drużynowych. Podobnie jak z Fiat Lux, należy uważać by nie zranić nim sojuszników.
Second Wind: po naciśnięciu przycisku, natychmiastowo regeneruje punkty zdrowia.
Najlepszy talent z tego poziomu i jeden z najlepszych w grze. Odnawianie punktów zdrowia jest bardzo ważne i użyteczne w każdej sytuacji.
Poziom 4
Morale Booster: sojusznicy zadają większe obrażenia
Ogólnie użyteczny talent, bardzo ważny w walkach drużynowych. Zwiększenie obrażeń całej drużynie jest zawsze przydatne.
Stalwart Banner: bohater stawia flagę, która emituje strefę leczenia
Second Wind na obszarze jest bardzo użyteczny w walkach drużynowych, ale nie zawsze jest możliwe użycie go efektywnie, gdyż sojusznicy rzadko będą stać w grupie. Ale ogólnie jest to potężny talent i polecam go każdemu graczowi.
Catapult: ostrzał z katapulty, uśmiercający wszystkich wrogów na obszarze działania
Bardzo użyteczny talent w stanie rozbicia drużyny u przeciwnika.
Ofensywa
Jako że Warden nie posiada bardzo szybkich ataków (poza lekkim atakiem z góry), jego ofensywa jest dosyć limitowana. Mimo to, najlepszym sposobem i stosunkowo bezpiecznym, jest rozpoczęcie lekkim atakiem z góry i wykonanie Shoulder Bash Mix Up, okresowo anulując Shoulder Bash w inne ruchy wspomniane wcześniej.
Defensywa
Defensywny plan gry Wardenem, opiera się na cierpliwym wyczekiwaniu na ataki przeciwnika i kontrowaniem ich. Najlepszą opcją Wardena, jest sparowanie przeciwnika i wyprowadzenie podwójnego lekkiego ataku z boku. Można także zmylić przeciwnika, anulując silny atak z góry i jeśli przeciwnik próbował sparować silny atak z góry, pokarać go Crushing Counterstrike.


2
Dodaj komentarz
W Games With Gold na sierpień 2018 roku jest za darmo For Honor, więc ten poradnik przyda się wielu graczom, którzy pobiorą tą grę. Gratuluję trafionego pomysłu.
To prawda :D.