![Nowa reklama iPada Apple wywołuje reakcję. Dlatego Nowa reklama iPada Apple wywołuje reakcję. Dlatego](https://i2.wp.com/c.ndtvimg.com/2024-05/0o51e2qo_apple_625x300_09_May_24.jpg?w=640&resize=640,0&ssl=1)
![„Zniszczenie ludzkiego doświadczenia”: nowa reklama iPada Apple wywołuje reakcję. Dlatego Nowa reklama iPada Apple wywołuje reakcję. Dlatego](https://c.ndtvimg.com/2024-05/0o51e2qo_apple_625x300_09_May_24.jpg)
Wiele osób w mediach społecznościowych określiło reklamę jako „destrukcyjną”.
Technologiczny gigant Apple słynie ze swoich produktów oraz stylowych i skutecznych strategii marketingowych i wydarzeń. Aby jednak promować swojego nowego iPada, firma wypuściła reklamę, która spotkała się z krytyką ze strony kilku internautów i gwiazd.
Reklama przedstawia prasę przemysłową rozgniatającą kilka kreatywnych obiektów, aby stworzyć nowego, ultracienkiego iPada. Akcja „Zauroczenie!” Reklama przedstawia różnorodne przedmioty zgniatane w nowym iPadzie Pro, w tym gramofon, pianino, gitarę, zabytkowy telewizor, aparaty fotograficzne, maszynę do pisania, książki, puszki i tubki z farbą oraz zabytkowy automat do gier. Jako ścieżkę dźwiękową reklamy wykorzystano piosenkę „All I Ever Need Is You” Sonny’ego i Cher.
Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie wszystkie rzeczy, do tworzenia których będzie używany. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) 7 maja 2024 r
Ideą reklamy jest poinformowanie użytkowników, że ich nowe urządzenie umożliwia im oglądanie programów telewizyjnych i filmów, granie w gry, czytanie książek, robienie zdjęć, nagrywanie filmów i wiele więcej w eleganckiej, cieńszej niż kiedykolwiek obudowie.
Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, udostępniając reklamę, napisał: „Poznajcie nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie tylko to wszystko. będzie używany do tworzenia.”
Jednak reklamę uznano za graficzne przedstawienie dewastacji sektorów kultury przez przemysł technologiczny. Wiele osób w mediach społecznościowych nazwało to „destrukcyjnym” i stwierdziło, że „miażdży symbole ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturowych, aby przyciągnąć uwagę profesjonalnych twórców”.
Aktor Hugh Grant napisał: „Zniszczenie ludzkich doświadczeń. Dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej”.
Reżyserka i aktorka Justine Bateman dodała: „Naprawdę, co jest z tobą nie tak?”
Inna osoba napisała: „To rozdzierająca serce, niewygodna i egoistyczna reklama. Kiedy widzę taki wynik, wstydzę się kupować produkty Apple od dziewiętnastu lat”.
Jeden z użytkowników powiedział: „Miażdżenie symboli ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturalnych, aby przemówić do profesjonalnych twórców, fajnie. Może w przypadku następnego Apple Watch Pro powinieneś zmiażdżyć sprzęt sportowy, pokazać robota biegnącego szybciej od człowieka, a następnie odwrócić się do aparatu i powiedzieć „Bóg umarł i my go zabiliśmy”
„Steve nie wysłałby tej reklamy. Oglądanie jej zbyt bardzo by go bolało” – zauważył użytkownik.
„Ta reklama skutecznie mnie przekonała, że potrzebuję w życiu mniej technologii” – dodała kolejna osoba.
Użytkownik X powiedział: „Ta reklama jest (niezamierzoną) idealną metaforą dzisiejszego ciemnego wieku twórczego: skompresuj organiczne instrumenty, radosne/niedoskonałe maszyny, namacalną sztukę, całą naszą fizyczną rzeczywistość w bezduszne, postmodernistyczne urządzenie przeznaczone tylko do odczytu, o wartości wielu bilionów Korporacja $ kontroluje to, z czym robisz.”
„1984: Monochomiczny, konformistyczny, przemysłowy świat eksplodował przez kolorowego, tętniącego życiem człowieka. 2024: Kolorowa, tętniąca życiem ludzkość zostaje zmiażdżona przez monochromatyczną, konformistyczną prasę przemysłową” – napisał użytkownik.