„Zniszczenie ludzkiego doświadczenia”: nowa reklama iPada Apple wywołuje reakcję.  Dlatego

Wiele osób w mediach społecznościowych określiło reklamę jako „destrukcyjną”.

Technologiczny gigant Apple słynie ze swoich produktów oraz stylowych i skutecznych strategii marketingowych i wydarzeń. Aby jednak promować swojego nowego iPada, firma wypuściła reklamę, która spotkała się z krytyką ze strony kilku internautów i gwiazd.

Reklama przedstawia prasę przemysłową rozgniatającą kilka kreatywnych obiektów, aby stworzyć nowego, ultracienkiego iPada. Akcja „Zauroczenie!” Reklama przedstawia różnorodne przedmioty zgniatane w nowym iPadzie Pro, w tym gramofon, pianino, gitarę, zabytkowy telewizor, aparaty fotograficzne, maszynę do pisania, książki, puszki i tubki z farbą oraz zabytkowy automat do gier. Jako ścieżkę dźwiękową reklamy wykorzystano piosenkę „All I Ever Need Is You” Sonny’ego i Cher.

Ideą reklamy jest poinformowanie użytkowników, że ich nowe urządzenie umożliwia im oglądanie programów telewizyjnych i filmów, granie w gry, czytanie książek, robienie zdjęć, nagrywanie filmów i wiele więcej w eleganckiej, cieńszej niż kiedykolwiek obudowie.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, udostępniając reklamę, napisał: „Poznajcie nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie tylko to wszystko. będzie używany do tworzenia.”

Jednak reklamę uznano za graficzne przedstawienie dewastacji sektorów kultury przez przemysł technologiczny. Wiele osób w mediach społecznościowych nazwało to „destrukcyjnym” i stwierdziło, że „miażdży symbole ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturowych, aby przyciągnąć uwagę profesjonalnych twórców”.

Aktor Hugh Grant napisał: „Zniszczenie ludzkich doświadczeń. Dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej”.

Reżyserka i aktorka Justine Bateman dodała: „Naprawdę, co jest z tobą nie tak?”

Inna osoba napisała: „To rozdzierająca serce, niewygodna i egoistyczna reklama. Kiedy widzę taki wynik, wstydzę się kupować produkty Apple od dziewiętnastu lat”.

Jeden z użytkowników powiedział: „Miażdżenie symboli ludzkiej kreatywności i osiągnięć kulturalnych, aby przemówić do profesjonalnych twórców, fajnie. Może w przypadku następnego Apple Watch Pro powinieneś zmiażdżyć sprzęt sportowy, pokazać robota biegnącego szybciej od człowieka, a następnie odwrócić się do aparatu i powiedzieć „Bóg umarł i my go zabiliśmy”

„Steve nie wysłałby tej reklamy. Oglądanie jej zbyt bardzo by go bolało” – zauważył użytkownik.

„Ta reklama skutecznie mnie przekonała, że ​​potrzebuję w życiu mniej technologii” – dodała kolejna osoba.

Użytkownik X powiedział: „Ta reklama jest (niezamierzoną) idealną metaforą dzisiejszego ciemnego wieku twórczego: skompresuj organiczne instrumenty, radosne/niedoskonałe maszyny, namacalną sztukę, całą naszą fizyczną rzeczywistość w bezduszne, postmodernistyczne urządzenie przeznaczone tylko do odczytu, o wartości wielu bilionów Korporacja $ kontroluje to, z czym robisz.”

„1984: Monochomiczny, konformistyczny, przemysłowy świat eksplodował przez kolorowego, tętniącego życiem człowieka. 2024: Kolorowa, tętniąca życiem ludzkość zostaje zmiażdżona przez monochromatyczną, konformistyczną prasę przemysłową” – napisał użytkownik.



źródło