![Christian Horner ostrzega przed „skomplikowaną sprawą” podpisywanie kontraktu z legendą F1 Christian Horner ostrzega przed „skomplikowaną sprawą” podpisywanie kontraktu z legendą F1](https://i1.wp.com/images.ps-aws.com/c?url=https%3A%2F%2Fd3cm515ijfiu6w.cloudfront.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2F11114630%2Fchristian-horner-adrian-newey-red-bull-miami-paddock-planetf1.jpg&w=640&resize=640,0&ssl=1)
Christian Horner ostrzegł rywali Red Bulla, że podpisanie kontraktu z Adrianem Neweyem będzie oznaczać „skomplikowaną sprawę” ze względu na obecny charakter Formuły 1 w jej obecnym stanie.
Limit budżetowy ogranicza całkowite wydatki zespołu w trakcie sezonu, ale kierowcy i trzej najlepiej opłacani pracownicy nie biorą tego pod uwagę, ale Horner wyjaśnił, że Red Bull ewoluował już w oparciu o sposób pracy Neweya przez 18 lat on tam był.
Christian Horner: Przy zatrudnianiu Adriana Neweya zespoły muszą przemyśleć „bardzo skomplikowane sprawy”.
Powszechnie mówi się, że Ferrari rozważa kolejny ruch dla Neweya, po tym jak na przestrzeni dziesięcioleci trzy razy odstawano go z zespołów w Formule 1 i IndyCar, Aston Martin również jest zainteresowany transferem, a szef zespołu Williamsa James Vowles potwierdził również, że odbył wstępną rozmowę z odchodzącym zawodnikiem Red Bulla w Miami.
Newey dołączył do Red Bulla w 2006 roku, po odejściu z Red Bulla McLarena i był w stanie stworzyć zespół projektowy na swój własny obraz, trzymając się swoich zasad jako jedyny projektant Formuły 1, który operuje ołówkiem i papierem, zanim inni wprowadzą jego projekty do oprogramowania CAD (projektowanie wspomagane komputerowo).
Horner powiedział, że Red Bull dostosował się do jego sposobu pracy i przygotował się na jego nadchodzące odejście na początku 2025 roku, w miarę jak inni „zwiększyli swoje wysiłki” w ostatnich latach wraz ze zmianą jego roli.
Zapytany o to, jak poradziłby sobie rywal, gdyby udało mu się zbudować zespół wokół Neweya w dziale projektowym, Horner ostrzegł, że inny zespół może mieć problemy – biorąc pod uwagę obecne ograniczenia w zespołach i sposób, w jaki działa uznany „guru projektowania” w tym sporcie.
„Myślę, że Formuła 1 to obecnie bardzo skomplikowany biznes, szczególnie ze względu na ograniczenie kosztów, czyli elementy, które należy wziąć pod uwagę” – powiedział Horner mediom w Miami.
„Musisz bardzo dokładnie przemyśleć, gdzie przeznaczysz swoje fundusze, gdzie zaangażujesz swoje budżety, jakie zasoby i gdzie uzyskasz najlepszy zwrot z każdej wydanej złotówki.
Jak będzie wyglądało odejście Adriana Neweya z Red Bulla?
👉 Następny ruch Adriana Neweya: ranking opcji legendy F1 na całe życie po Red Bullu
👉 Wyjaśnienie urlopu ogrodniczego Adriana Neweya: Jak legenda F1 spędzi ostatnie dni w Red Bull
„I myślę, że oczywiście mieliśmy strukturę, która ewoluowała wokół Adriana na przestrzeni lat i była w stanie dostosować się do sposobu, w jaki pracuje.
„To jedyny projektant w Formule 1, który wciąż pracuje na desce kreślarskiej. Ale oczywiście, w miarę jak przepisy stawały się coraz bardziej rygorystyczne, a rola Adriana ewoluowała i rozwijała się w zespole w ciągu ostatnich lat, inni musieli przyspieszyć.
„Musieliśmy zmienić i ewoluować sposób naszej pracy, co jest takie samo w każdej organizacji. Musi nadal ewoluować i dostosowywać się i właśnie to odkryliśmy”.
Red Bull obecnie ponownie prowadzi w tym sezonie w obu Mistrzostwach Świata, a Max Verstappen ma znaczną przewagę na szczycie klasyfikacji kierowców, a zespół z Milton Keynes ma 52 punkty przewagi nad Ferrari w tabeli konstruktorów po Grand Prix Miami.
Przeczytaj dalej: Helmut Marko wyjaśnia „nieporozumienie” Adriana Neweya w związku z przewidywaniem nowego kolejnego zespołu F1