Ciężarówki Yellow Corp. stoją w zakładzie w Hayward w Kalifornii w 2023 roku. (David Paul Morris/Bloomberg News)
(Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata transportu: Otrzymuj TTNews w swojej skrzynce odbiorczej.)
Zgodnie z dokumentem sądowym, zarządcy Yellow Corp. złożyli 2 września ostateczny plan upadłości na podstawie Rozdziału 11, przedstawiając propozycje spłaty wierzycieli i sprzedaży pozostałych aktywów upadłego przewoźnika ładunków drobnicowych.
W oddzielnym wniosku złożonym 2 września do sądu upadłościowego w Delaware powiernicy zwrócili się do sędziego Craiga Goldblatta o dodatkowe 60 dni do 30 grudnia, aby uzyskać poparcie wierzycieli dla ostatecznego planu z rozdziału 11. Poprosili o rozprawę o godzinie 10:00 czasu wschodniego 16 września, aby zatwierdzić tę propozycję.
Administratorzy Yellow starają się uregulować niezabezpieczone roszczenia, w tym roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wypłatę emerytur, roszczenia na podstawie ustawy o dostosowaniu i powiadamianiu o przekwalifikowaniu pracowników oraz roszczenia z tytułu obrażeń ciała.
Administratorzy kwestionują wysokość roszczeń dotyczących wypłaty środków z Central States Pension Fund i innych funduszy emerytalnych obejmujących wielu pracodawców.
Prezes Transtex Mathieu Boivin omawia zrównoważony rozwój środowiskowy pomocniczych jednostek napędowych. Obejrzyj powyżej lub przejdź do ZnakiDrogowe.ttnews.com.
W pozwie o dodatkowe 60 dni prawnicy Yellow stwierdzili, że większość opcji planu zależy od orzeczenia w sprawie roszczeń Central States Pension Fund, które jest obecnie rozpatrywane przez Goldblatta.
Central States twierdzi, że majątek Yellow jest winien funduszowi emerytalnemu około 5 miliardów dolarów z tytułu składek z powodu upadku firmy i braku możliwości kontynuowania wypłat.
W związku z tym wstrzymano również próby dochodzenia zadośćuczynienia finansowego podejmowane przez lokalne oddziały Międzynarodowego Bractwa Kierowców Kierowców Teamsterów oraz fundusze emerytalne.
Jakiś niemożność rozwiązania sporu z Teamsterszatrudniająca 22 000 pracowników Yellow była jednym z powodów tak nagłego zamknięcia Yellow pod koniec lipca 2023 r. Yellow argumentował również, że odstraszało to klientów.
Yellow oskarżył Teamsters o blokowanie planu reorganizacji i cięcia kosztów „One Yellow” i pozwał związek do sądu w Kansas, domagając się odszkodowania w wysokości 137 milionów dolarów. Pozew został oddalony w marcu.
Goldblatt orzekł 4 września, że prezes Teamsters Sean O'Brien może zostać odwołany, ponieważ sąd stara się o ugodę w wysokości do 244 milionów dolarów w roszczeniach na mocy ustawy WARN. Yellow wcześniej powiedział, że nie jest w stanie wydać 60-dniowych zawiadomień na mocy ustawy WARN.
Zabezpieczeni wierzyciele Yellow'a zostali już spłaceni, w tym Departament Skarbu USA, który pożyczył firmie 700 milionów dolarów w trakcie pandemii COVID-19.
Wierzyciele otrzymali pieniądze, które Yellow był im winien, po sprzedaży nieruchomości i taboru kolejowego — aukcjach, które przyniosły ponad 2 miliardy dolarów.
Dwie rundy aukcji zebrano 1,88 miliarda dolarów I 82,89 mln dolarów poprzez sprzedaż odpowiednio 128 i 23 terminali Yellow będących jego własnością i dzierżawionych. Od tego czasu odbyły się aukcje byłych ciągników i przyczep Yellow.
W sierpniu Goldblatt zatwierdził plan, na mocy którego pośrednik w obrocie nieruchomościami CBRE sprzedał 46 własnych i 70 dzierżawionych terminali, które pozostają niewykorzystane.
Przed upadkiem Yellow firma zajmowała 13. miejsce na liście Lista tematów dotyczących transportu największych przewoźników wynajmujących w Ameryce Północnej i Nr 3 na liście LTLustępuje jedynie FedEx Freight i Old Dominion Freight Line.
Sprzedaż pozostałych terminali i taboru kolejowego będzie kontynuowana w ramach ostatecznego planu w ramach Rozdziału 11, który otwiera również możliwość reorganizacji lub restrukturyzacji, określonych przez administratorów w tzw. arkuszu warunków.
W wyniku restrukturyzacji wartość przedsiębiorstwa Yellow wyniosłaby 1,4 miliarda dolarów po wyemitowaniu akcji zwykłych w ramach oferty praw poboru o wartości 150 milionów dolarów.
Restrukturyzacja ograniczyłaby roszczenia wobec Yellow do 750 milionów dolarów. Roszczenia zostałyby spłacone z 340 milionów dolarów gotówki w kasie, 300 milionów dolarów w zabezpieczonych obligacjach i 150 milionów dolarów w ofercie praw poboru.
Główni akcjonariusze Yellow, MFN Partners, Conversant Capital i Carronade Capital Management, poparliby ofertę praw poboru.