„Idealna para”: Nicole Kidman ciągle się powtarza

Wco jeszcze można by powiedzieć o telewizji post-Wielkie małe kłamstewka obfitość błyszczących thrillerów domowych? Znasz ten typ: bogata rodzina. Główna bohaterka. Najlepiej sprzedający się materiał źródłowy. Malownicze tło, nakręcone z prestiżową elegancją. Twórca lub reżyser znanej marki. Obsada znanych aktorów, z których przynajmniej jeden jest producentem wykonawczym, ubranych w cichy luksus, kręcących duże, emocjonalne sceny. Morderstwo, napaść na tle seksualnym lub zaginięcie. Każda postać ma sekret lub pięć, co oznacza, że ​​prawie każdy jest podejrzany.

Idealna paradostępny obecnie na Netfliksie, tak ściśle trzyma się tego opisu — i jest tak bezkompromisowo powierzchowny — że jedynym zaskoczeniem jest to, ile zabawy udało mu się wycisnąć z historii przesiąkniętej operą mydlaną i stereotypami. Susanne Bier (duński filmowiec, który obecnie jest najbardziej znany z głupiego filmu HBO Kłamstwa podejmować właściwe kroki Odkręcanie i mem-bait film Netflixa Skrzynka dla ptaków) reżyseruje adaptację powieści wybitnej czytelniczki plażowej Elin Hilderbrand. Ewa Hewson (wspaniały aktor, którego ostatnim wkładem w ten podgatunek był śmieszny film Netflixa Za jej oczami) gra Amelię Sacks, skromną zoolog, która ma zamiar poślubić członka arystokratycznego klanu Winbury, gdy pewnego poranka w dniu zaślubin w ich posiadłości w Nantucket zostaje znaleziony martwy członek orszaku ślubnego. W obsadzie znaleźli się: Liev Schreiber, Dakota Fanning, Biały Lotos' Meghann Fahy i, w jakiś sposób, francuska ikona filmowa Isabelle Adjani. Jej największe nazwisko jest również najmniej zaskakujące: Nicole Kidman. Ten Kłamstwa I Odkręcanie lead stał się wszechobecny w określonym typie roli w tym konkretnym typie projektu. Obecnie bardzo specyficzna forma nadmiernej ekspozycji gwiazdy A-list stanowi bardziej fascynującą tajemnicę niż jakikolwiek kryminał, w którym się pojawia.

Nicole Kidman w finale „The Undoing”Niko Tavernise/HBO

Jeśli Idealna para jest kwintesencją serii tego typu, rola Kidman, jako przyszłej teściowej Amelii, Greer Garrison Winbury, jest kwintesencją Kidman z lat 2020. Piękna matriarcha bogatej rodziny (zobacz także: Kłamstwa, Odkręcanie, Ekspaci), Greer jest, podobnie jak jej postać w niedawnym filmie Netflixa Sprawa rodzinnaodnoszący sukcesy autor. Jak w Dziewięciu idealnych nieznajomych i jeszcze raz, Ekspacijej mroczna przeszłość jest źródłem zarówno patosu, jak i napięcia. Ten rodzaj postaci Kidman emanuje lodowatą doskonałością, która zaprzecza wewnętrznemu zamętowi. Można powiedzieć, że się rozpada, gdy czerwień wkrada się w jej porcelanowe rysy, okrążając łzawiące oczy i rozpalając delikatne nozdrza.

Nie wszystkie z tych tytułów to thrillery. Chociaż Ekspaci bagatelizuje elementy tajemnicy na rzecz ugruntowanego dramatu, Sprawa rodzinna to komedia romantyczna, w której gwiazdy łączą się ze scenariuszem stworzonym specjalnie na potrzeby telewizji. Nie są to jedyne projekty, w których Kidman ostatnio brała udział; od drugiego sezonu Kłamstwa wyemitowany w 2019 roku, zagrała także Lucille Ball w Bycie Ricardosempojawiła się w swoim drugim Aquaman film i ponownie z nią współpracował Kłamstwa mąż Aleksander Skarsgard dla epopei wikińskiej Roberta Eggersa Północny człowiek (tym razem była jego matką), wśród innych ról. Ciekawe jest to, że tak pożądana aktorka znalazła czas na tyle podobnych ról na małym ekranie, do tego stopnia, że ​​co kilka miesięcy wydaje się, że wraca do naszych telewizorów, grając kolejną bogatą matkę na skraju załamania nerwowego.

Nicole Kidman, która gra rolę Margaret w serialu telewizyjnym „Expats”, którego akcja rozgrywa się w Hongkongu.
Nicole Kidman w EkspaciWideo Prime

To przecież kobieta, która zdobyła Oscara za rolę niespokojnie inteligentnej kobiety Wirginia Woolf W Godziny i zebrałem nominacje do wszystkiego, od Baz Luhrmannmaksymalistyczny musical Moulin Rouge! Do Lewemocjonalny dramat adopcji międzykontynentalnej. W międzynarodowym kinie artystycznym, Kidman stawała się anglojęzyczna odpowiedź na Adjani lub Izabela Huppertzamieszkujących kobiety doprowadzone do granic swoich możliwości psychologicznych. Zaoferowała swoje małżeństwo Tomowi Cruise'owi na sekcję w filmie Stanleya Kubricka Oczy szeroko zamknięteUosabiała typowo amerykański typ kozła ofiarnego. Lars von Trierjest przerażające Psie MiastoPrzesunęła granice smaku w Jonathan Glazer'S Narodzinyw którym jej owdowiała postać spotyka 10-letniego chłopca, który twierdzi, że jest jej reinkarnowanym mężem. Jej praca w telewizji nigdy nie jest mniej niż solidna; jest w porządku w Idealna para. Ale im bardziej pozwala, by obsadzano ją w rolach stereotypowych, tym bardziej jej bohaterki-nawiedzone matki wydają się pastiszami jej wyjątkowych występów sprzed kilku dekad.

W wywiadach Kidman konsekwentnie podaje dwa kryteria wyboru projektów. Z perspektywy artystycznej skłania się ku postaciom psychologicznie trudnym. „Zmusiłam się do miejsc, w których nie czuję się komfortowo” ona powiedziaławyjaśniając jej pociąg do Odkręcanie bohaterka Grace Fraser, terapeutka z Manhattanu, która głęboko zaprzecza prawdziwej naturze swojego czarującego męża (Hugh Grant). „Interesuje mnie filozofia i psychika człowieka. Interesuje mnie stoicyzm”. To przemyślana odpowiedź i szlachetny cel, ale niekoniecznie nadający się do nowości. Ostatnie postacie Kidman mogą być skomplikowane i wielowarstwowe, ale ich osobowości, problemy i style życia są często tak podobne, że można je w większości zamieniać.

Dzień Ziemi
Nicole Kidman w filmie „Dziewięciu idealnych nieznajomych”Vince Valitutti—Hulu

Korzysta również z okazji, aby współpracować z kobietami i wspierać ich kariery. Na jej wielki honor, znacznie przewyższyła obiecaław 2017 r., aby raz na 18 miesięcy pracować z reżyserką. (Ta przysięga może również wyjaśniać, dlaczego widzowie tak dużo jej oglądali: „Mogłam odpocząć”, powiedziała w 2021 rokuprzyznając, że rzeczywiście była zmęczona. „Albo mogłabym zrobić to, co obiecałam, że zrobię”). I nie tylko gra. W 2010 roku założyła firmę produkcyjną Blossom Films i pełniła funkcję producenta wykonawczego wszystkich swoich ostatnich seriali telewizyjnych. W przypadku Idealna paradzieli tę zasługę z Bierem, Hilderbrandem oraz scenarzystką i showrunnerką Jenną Lamią (Dobre dziewczyny). Obecność supergwiazdy Kidman nie odgrywa małej roli w tworzeniu programów i filmów, których jest zwolenniczką. W ostatni wywiadwyjaśniła, że ​​podczas gdy wielu aktorów odmawia pracy z reżyserami-debiutantami, „to, co kocham robić, to torować drogę filmowcom, pisarzom, aktorom i ludziom, którzy nie mieli takich szans, jakie ja mam, i móc się tym dzielić; stawiać na ludzi, którzy jeszcze nie mieli okazji pokazać swojej wartości; stać tam, trzymać kogoś za rękę i przechodzić z nim przez ogień”.

W branży, w której wielu jej kolegów oddaje hołd inkluzywności, ale po prostu nadal pracuje z tymi samymi, doświadczonymi białymi facetami, ona była nieustraszoną i niezłomną zwolenniczką nowych talentów. Czasami ta misja przynosi pracę tak odważną, jak filmy, które zbudowały jej reputację. Kidman ustawić ten Wenecja Film Festiwal w ogniu w zeszłym miesiącu z seksualnie dosadnymi Dziewczynkaod duńskiej reżyserki Haliny Reijn, która obsadza ją w roli dyrektora technicznego rozdartego między oddanym mężem (Antonio Banderas) a młodym stażystą (Harris Dickinson), który pragnie oddać się jej fantazjom BDSM. Innym razem jej umiejętność pakowania świeżego głosu w sposób atrakcyjny dla studia lub streamera może mieć pierwszeństwo przed pewnymi względami artystycznymi. Ekspacico ją sparowało z Pożegnanie autor Lulu Wang dla jej pierwszego serialu telewizyjnego, był to jej najlepszy występ od pierwszego sezonu Kłamstwa—ale niestabilny charakter Kidman był jednym z najmniej ekscytujące elementy. Nie byłoby też zaskoczeniem, gdyby thrillery krajowe oparte na znanej własności intelektualnej były tym rodzajem projektów, za które Hollywood, w swoim wiecznym seksizmie, byłby w stanie odpowiednio wynagrodzić 57-letnią główną bohaterkę i początkującą twórczynię.

Nicole Kidman w „Wielkich kłamstewkach”HBO

Musiałbyś być większym snobem ode mnie, żeby oprzeć się przyjemnościom opróżniającym mózg Idealna para. Nie każdy spektakl musi być arcydziełem, aby dobrze się bawić, ani bycie świetnym aktorem nie wymaga całorocznego klękania przed ołtarzem kina (ale dziękuję Danielowi Day-Lewisowi za twoją służbę). Czasami to, co jest zdrowe dla branży, nie jest tym samym, co czyni ją świetną sztuką. Mimo to może być męczące oglądanie aktora zdolnego do tego, co Kidman osiągnęła w Psie Miasto I Narodziny i nawet ta jedna reklama AMC Theatres tak często wybiera powtarzanie się.

źródło