![Tragicznie wspaniały „Romeo i Julia” Lake Braddock | Sztuka i rozrywka Tragicznie wspaniały „Romeo i Julia” Lake Braddock | Sztuka i rozrywka](https://i1.wp.com/bloximages.newyork1.vip.townnews.com/fairfaxtimes.com/content/tncms/assets/v3/editorial/2/52/252620e8-0c8b-11ef-a1a9-4bf4e1e69977/663a509821587.image.jpg?crop=1763%2C926%2C0%2C124&resize=1200%2C630&order=crop%2Cresize&w=640&resize=640,0&ssl=1)
Ale delikatnie, jakie światło wpada przez tamte okno? To wschód, a „Romeo i Julia” z Lake Braddock to słońce!
Aspekty techniczne i aktorzy na scenie zapewnili zdumiewający wieczór pełen rozrywki. Każdy aspekt był nie tylko dobrze wykonany i spójny, ale także niezwykle wszechstronny. Pomimo statycznej scenerii udało im się uzyskać wyraźne rozróżnienie pomiędzy lokalizacją a nastrojem dzięki drobnym dodatkom, takim jak oświetlenie czy meble. Obsada wykazała się szerokim wachlarzem umiejętności, ponieważ każdy wykonawca nie tylko pozostawał zaangażowany, ale także brał udział w wdzięcznym tańcu i imponującej walce na scenie, pomagając jednocześnie przekazać zawiłości skomplikowanego scenariusza.
Siłą napędową spektaklu byli tytułowi bohaterowie spektaklu – Romeo i Julia. Grane odpowiednio przez Alexa Perry’ego i Murphy’ego Finnegana, ich interpretacja nadała postaciom bardziej młodzieńczą i serdeczną interpretację. Juliet Finnegana pięknie oddała zarówno nieśmiałość, jak i desperację tej postaci. Perry uchwycił kontrast Romea, fizycznie ucieleśniając zarówno elementy komediowe, jak i dramatyczne. Para dała zapierający dech w piersiach występ nieszczęsnych kochanków.
W przedstawieniu Lake’a Braddocka pojawiły się dwie analogie do tragedii Romea i Julii. Pierwszą była para tancerzy o imieniu Chłopiec (Nathaniel Howard) i Dziewczyna (Carter Smith), którzy reprezentowali najbardziej idylliczną wersję historii Romea i Julii. Choć nigdy ze sobą nie rozmawiali, Howard i Smith trafnie zilustrowali słodką historię miłosną swoich bohaterów poprzez wspaniałe sekwencje taneczne, prezentowane przez cały serial. Być może bardziej zaskakującą paralelą do historii Romea i Julii był duet Mercutio (Holland Hasle) i Tybalt (Aidan Chomicki). Postać Mercutio jest zazwyczaj rolą męską, ale w tej produkcji grano ją jako rolę kobiecą. Stworzyło to okazję narracyjną, z której Hasle i Chomicki poradzili sobie niesamowicie dobrze. Mercutio i Tybalt często flirtowali, posuwając się nawet do pocałunku w ich kultowej scenie walki, która kończy się śmiercią Mercutio. Hasle przedstawiał zuchwałe cechy Mercutia, często prowokując Chomickiego, którego Tybalt szybko wpadał w złość. Nerw
h podobieństwa były pięknie rozmieszczone w całym przedstawieniu.
Dramatowi na scenie dorównywał jedynie tętniący życiem plac zabaw, który zapewnił Kinsey Lin i ekipa scenograficzna. Zestaw składał się z trzech oddzielnych „budynków”, z których każdy miał niepowtarzalny charakter i projekt, na przykład drabinę ukrytą wśród winorośli i krat, łuki i misterne balustrady. Choć budynki pozostały nieruchome, każda zmiana lokalizacji była zauważalna dzięki dodatkom w postaci świec do oświetlenia lub wózków wskazujących rynek. Równie imponujące było wykorzystanie w całym przedstawieniu sztucznej krwi, które zostało opanowane dzięki współpracy efektów specjalnych (Bella Molino) oraz fryzur i makijażu (Claire Copes). Przez cały spektakl wielu aktorów walczyło i zginęło, i chociaż można było to osiągnąć bez praktycznych efektów, dzięki ich wykorzystaniu stało się to jeszcze bardziej skuteczne. Zastosowano efekty specjalne, aby zabarwić białe kostiumy (Lila Halleran) na jaskrawą czerwień, a makijaż wykorzystano do stworzenia iluzji ran, takich jak rozcięcie w gardle Tybalta czy siniak na twarzy Romea. Molino pomagał także środowisku w kluczowych momentach serialu, sprytnie wykorzystując wiele różnych rodzajów mgły. Wszystkie techniczne aspekty serialu pomogły ukazać kontrast i tragedię, jakie zawsze były obecne w produkcji.
Nigdy nie było historii bardziej nieszczęsnej niż ta o Julii z Lake Braddock i jej Romeo.