Mercedes-Benz powtórzyła w tym tygodniu, że będzie nadal produkować pojazdy napędzane gazem przez następną dekadę, uznając, że jej cel polegający na produkcji wyłącznie pojazdów elektrycznych nie idzie tak dobrze, jak oczekiwała firma, pomimo spadku zysków.

„Chcemy, aby do 2039 r. flota była neutralna pod względem emisji CO2” – powiedział dyrektor generalny Ola Källenius w przygotowanych uwagach dla akcjonariuszy na środowym walnym zgromadzeniu producenta samochodów. „Jednak transformacja może potrwać dłużej, niż oczekiwano”.

Mercedes powtarza akcjonariuszom, że będzie nadal produkować silniki napędzane gazem przez całą następną dekadę, wraz ze spadkiem zysków w związku z rozwojem pojazdów elektrycznych. (REUTERS/Athit Perawongmetha/Zdjęcie pliku/Zdjęcia Reuters)

Källenius powiedział, że Mercedes pozostanie przy produkcji zarówno pojazdów elektrycznych, jak i zelektryfikowanych silników spalinowych, „jeśli będzie popyt, jeszcze w latach trzydziestych XXI wieku”.

WIDEO Z TESTU CZUJNIKA „FRUNK” WIRUSOWEGO TESLI CYBERTRUNK RYZYKUJE UTRATĘ PALCA

Przemówienie wygłoszono po tym, jak niemiecki producent samochodów luksusowych zgłosił spadek o 30%. zyski za pierwszy kwartał przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) do 3,86 miliarda euro (4,13 miliarda dolarów), w porównaniu z szacunkami LSEG wynoszącymi 3,87 miliarda.

Dealer Mercedes-Benz w Kanadzie

Mercedes już wcześniej postawił sobie za cel produkcję do 2030 roku wyłącznie pojazdów elektrycznych. (Artur Widak/NurPhoto za pośrednictwem Getty Images / Getty Images)

To już drugi raz w tym roku, gdy Mercedes wycofuje się ze swoich ambicji związanych z pojazdami całkowicie elektrycznymi, po tym jak wcześniej ustalił, że pojazdy elektryczne będą stanowić całą sprzedaż do 2030 r.

GM ZAKOŃCZY PRODUKCJĘ CHEVROLETÓW MALIBU

W lutym firma ogłosiła, że ​​nie dotrzyma wyznaczonego na 2025 rok terminu wprowadzenia pojazdów elektrycznych, w tym hybrydystanowią 50% całej sprzedaży. Słaby popyt na samochody z napędem elektrycznym opóźnił osiągnięcie tego celu co najmniej do 2030 r., podała wówczas firma.

Ładowanie samochodu elektrycznego

Pojazd elektryczny (EV) Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC ładuje się na stacji ładowania ChargePoint w wypożyczalni Avis w pobliżu lotniska LaGuardia (LGA) w dzielnicy Queens w Nowym Jorku. (Bing Guan/Bloomberg za pośrednictwem Getty Images/Getty Images)

ROZWIŃ FOX BIZNES, KLIKAJĄC TUTAJ

Dyrektor generalny ostrzegł już pod koniec ubiegłego roku, że nawet w Europie do 2030 r. sprzedaż prawdopodobnie nie będzie w pełni elektryczna, samochody na baterie stanowią obecnie zaledwie 11% całkowitej sprzedaży, a 19% obejmuje hybrydy.

Chris Pandolfo i agencja Reuters wnieśli swój wkład do tego raportu z FOX Business.

źródło