Kontrola wibracji NWSL: zatłoczenie w terminach lotów, częste przyloty lotów czarterowych i nie tylko

Kontrola wibracji powraca! Miejsce, w którym możesz zobaczyć wszystko od wewnątrz, a moje niefiltrowane spojrzenie na wszystko, co związane z kobiecą piłką nożną. NWSL z radością powitało powrót meczów w środku tygodnia, które rozpoczną się w maju, coraz więcej gier będzie emitowanych na platformach CBS Sportsa na jeden mecz miały już wpływ duże opóźnienia pogodowe w związku z obfitującym w wydarzenia początkiem sezonu. Nowy miesiąc oznacza także nową fazę sezonu zasadniczego dla wszystkich 14 klubów, a niektóre drużyny oficjalnie rozegrały osiem meczów, żegnając jedną czwartą sezonu. Zanim się obejrzymy, nadejdzie lato, a wraz z nim nadejdą igrzyska olimpijskie i liczne zawody pucharowe.

Przejdźmy więc od razu do rzeczy:

Stałe zatory i loty czarterowe

Kansas City Current zakończy swoją długą podróż w niedzielę, kończąc trzy mecze w ciągu ośmiu dni, podróżując z Kansas City do Houston, Seattle i Karoliny Północnej. The Current rozpoczęli swoją podróż od a czterogodzinne opóźnienie spowodowane deszczem w przerwie meczu w Houston. Główny trener Kansas City, Vlatko Andonovski, nie był przejrzysty, jeśli chodzi o konsekwencje dla jego drużyny.

„Oczywiście spóźniliśmy się na lot. Musimy to teraz przemyśleć. Nie mamy hotelu. Musimy znaleźć nasz hotel. Nie mamy lotów na jutro. Musimy znaleźć loty. Przeprowadziliśmy treningi dla niektórych zawodników, którzy naszym zdaniem potrzebowali czasu na trening, aby móc wystąpić w środę” – powiedział.

„Jest tak wiele rzeczy na treningu zaplanowanym w Seattle, więc nie będziemy w stanie tego zrobić. Oczywiście straciliśmy cały dzień szansy na regenerację. Zatem harmonogram, jak powiedziałem, jest już trudny na początku Mamy zdecydowanie najgorszy harmonogram w lidze, a to tylko pogorszyło sytuację.

Ze względu na napięty harmonogram ostatecznie pozwolono drużynie Current odbyć lot czarterowy do Seattle, a Andonovski podziękował właścicielowi za wysiłki mające na celu przewiezienie zespołu na północno-zachodnie wybrzeże Pacyfiku. Lot uzyskał zgodę ligi, ponieważ franczyza została wcześniej ukarana grzywną za korzystanie z nieautoryzowanego samolotu czarterowego w 2023 r. Wcześniejsza grzywna opiewała na ponad 50 000 dolarów. Liga posiada obowiązującą politykę dotyczącą lotów czarterowych, ale nie jest ona dostępna publicznie.

Rozmowy na temat wykorzystania lotów czarterowych w NWSL nasiliły się ostatnio w związku z niedawnymi nagłówkami WNBA, że profesjonalna liga koszykówki kobiet rozpocząć korzystanie z lotów czarterowych dla zawodników rozpoczynających sezon. Program będzie kosztować około 25 milionów dolarów rocznie przez następne dwa sezony.

Jest to szybki zwrot w porównaniu z zeszłym miesiącem, kiedy komisarz WNBA Cathy Engelbert stwierdziła, że ​​liga zapłaci za loty czarterowe na wszystkie mecze play-off i scenariusze podróży, które wymagały podróży lotniczych, przy czym większość lotów nadal będzie liniami komercyjnymi. Ponieważ polityka czarterowa NWSL jest nadal tajemnicą, nie ma publicznej wiedzy na temat tego, czy istnieją większe czy mniejsze ograniczenia od sezonu 2023 do bieżącego sezonu zasadniczego 2024.

Perspektywa układu zbiorowego pracy

Układ zbiorowy stowarzyszenia NWSL Players Association, obowiązujący do 2026 r., nie zawiera wytycznych dotyczących korzystania z lotów czarterowych, ale dotyczy ustaleń dotyczących podróży. Sekcja 12.1 CBA wspomina, że ​​długie podróże dłuższe niż 350 mil „odbywają się samolotem regularnych przewoźników komercyjnych” i stwierdza, że ​​zespoły powinny dołożyć „rozsądnych wysiłków”, aby zarezerwować bezpośrednie loty i unikać środkowych miejsc dla graczy.

Jedynym niedawnym publicznym potwierdzeniem możliwości wykorzystania lotów czarterowych w NWSL była komisarz ligi Jessica Berman przed finałem Mistrzostw NWSL 2022 w Waszyngtonie

„Myślę, że jest czas i miejsce na loty czarterowe i myślę, że każdy powszechnie może przyznać, że są one niesamowicie drogie” – powiedział Berman. „Musimy dokładnie przemyśleć, w jaki sposób i kiedy są one wykorzystywane, a także jasno przedstawić naszym zespołom nasze stanowisko i wspólnie nad tym pracować”.

Niezbyt duże poparcie dla lotów czarterowych w NWSL w 2022 r., a w 2024 r. jest jedynie nieco rozczarowujące w porównaniu z ligą, która przysięga, że ​​jest liderem w przestrzeni prosportu kobiet i która czasami bierze przykłady z WNBA. Zobacz niedawną umowę na transmisję NWSL jako przykład sprawdzenia, co sprawdziło się w przypadku jednej ligi i zastosowania tego. Więcej gałek ocznych oznaczało umieszczanie gier w większej liczbie miejsc, w tym na platformach CBS Sports i uruchomienie własnej usługi przesyłania strumieniowego NWSL+.

Nigdy nie mów nigdy

To, czy w tej chwili istnieje możliwość skorzystania z czarteru, zależy od okoliczności związanych z podróżą i rozkładem lotów. Doświadczenie Kansas City w zakresie korzystania z czarterów dało nam już podstawowy wgląd w sposób korzystania z nich.

Mimo to, biorąc pod uwagę obecne CBA obowiązujące do 2026 roku, jest to harmonogram korzystny dla ligi. Frazy CBA dotyczące podróży lotniczych dały lidze trochę czasu do czasu, gdy loty czarterowe następnym razem staną się poważniejszą rozmową, prawdopodobnie ważnym tematem podczas następnej rundy negocjacji.



źródło