Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) wszczęła dochodzenie ws Z siedzibą w Arlington w Wirginii Boeingowi Co. za oświadczenia złożone przez firmę dotyczące praktyk bezpieczeństwa po incydencie, w wyniku którego w styczniu panel wysadził samolot Alaska Airlines 737 Max 9 na wysokości 5 000 stóp nad Oregonem.

Reuters podał, że Śledztwo SEC Jak wynika z raportu Bloomberg News, opartego na trzech źródłach zaznajomionych z tą sytuacją, Boeing sprawdzi, czy Boeing lub jego kierownictwo składali oświadczenia wprowadzające w błąd inwestorów.

Boeing odmówił komentarza w tej sprawie, gdy Fox News Digital skontaktował się z firmą, a SEC nie odpowiedziała na prośby o komentarz.

W styczniu Boeing 737 Max 9 obsługiwany przez Alaska Airlines leciał 5000 metrów nad Oregonem, kiedy panel zatykający miejsce zarezerwowane na nieużywane drzwi awaryjne wyrzucił z samolotu. Chociaż pilotom udało się bezpiecznie wylądować Boeingiem 737 Max 9, problemy związane z samolotem spadły na producenta samolotu.

FAA Wszczyna nowe dochodzenie w sprawie Boeinga po tym, jak firma mogła przeoczyć około 787 DREAMLINERÓW PRZEGLĄDÓW

Pracownicy pracują na samolotach Boeing 737 Max w fabryce Boeing Renton w Renton w stanie Waszyngton, 27 marca 2019 r. (Jason Redmond/AFP za pośrednictwem Getty Images/Getty Images)

W marcu Departament Sprawiedliwości wszczął śledztwo w sprawie tego zdarzenia.

FBI zaczęło również powiadamiać pasażerów, że mogą być „potencjalną ofiarą przestępstwa”.

Ostatnio Boeing poniósł porażkę Według „The New York Times” w 33 aspektach audytu federalnego stwierdzono łącznie 97 punktów niezgodności. Firma przeszła audyt w 56 punktach.

ULOTKOWIE PRÓBUJĄ UNIKAĆ SKIEROWANIA SAMOLOTÓW BOEING DO MODLITWY I LEKÓW PRZECIWLĘKOWYCH: RAPORT

Urzędnik NTSB analizuje wybuch Alaska Airlines

Inspektor nadzorujący John Lovell bada obszar wtyku kadłuba Boeinga 737-9 MAX Alaska Airlines Flight 1282 w styczniu. (NTSB / Fox News)

Zaledwie w zeszłym miesiącu Federalna Administracja Lotnicza (FAA) wszczęła dochodzenie w sprawie Boeinga po tym, jak firma dobrowolnie poinformowała agencję, że mogła nie przeprowadzić wymaganych inspekcji w celu potwierdzenia odpowiedniego połączenia i uziemienia w miejscach łączenia skrzydeł z kadłubem niektórych samolotów 787 Dreamliner.

FAA potwierdziła Fox Business w oświadczeniu, że bada, czy Boeing zakończył inspekcje i czy pracownicy firmy sfałszowali dokumentację statku powietrznego.

„W miarę kontynuowania dochodzenia FAA podejmie wszelkie niezbędne działania – jak zawsze – aby zapewnić bezpieczeństwo latającego społeczeństwa” – oznajmiła FAA.

Sygnalista ŚWIADCZY, że BOEING PRODUKUJE WADLIWE SAMOLOTY, POWIADA, ŻE OTRZYMAŁ ZAGROŻENIA FIZYCZNE

Alaska Boeing 737 Max 9

Plastikowa folia pokrywa obszar kadłuba samolotu Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlines N704AL przed hangarem na międzynarodowym lotnisku w Portland, 8 stycznia 2024 r. w Portland w stanie Oregon. (Zdjęcie: Mathieu Lewis-Rolland/Getty Images/Getty Images)

FAA dodała, że ​​w tym samym czasie Boeing również przeprowadza ponowną kontrolę wszystkie 787 samolotów nadal w systemie produkcyjnym i musi także stworzyć plan dotyczący floty będącej w eksploatacji.

Oprócz kryzysu bezpieczeństwa, który nadszarpnął reputację firmy, Boeing stanął w obliczu przesłuchań w Senacie i przeprowadził zmiany w kierownictwie najwyższego szczebla.

Dochodzenie wszczęto po kilku wpadkach z udziałem samolotów Boeinga, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Serce Bezpieczeństwo Ostatni Zmiana Zmiana %
BA BOEING CO. 181,25 +0,90 +0,50%

Fox News namierzył co najmniej cztery incydenty z samolotami Boeing w styczniu, dwa w lutym i aż 10 w połowie marca.

Od tego czasu Boeinga nieustannie nęka fala problemów.

ROZPOCZNIJ BIZNES FOX, KLIKAJĄC TUTAJ

W ciągu dwóch miesięcy, dwóch sygnalistów Boeinga — Joshua Dean i John Barnett — zmarli, a pod koniec kwietnia linie Southwest Airlines ogłosiły, że wycofują się z kilku lotnisk w związku ze skutkami finansowymi opóźnieniami Boeinga.

Na początku marca Zjednoczone linie lotnicze ogłosił, że tymczasowo wstrzymuje zatrudnianie pilotów ze względu na certyfikację nowych samolotów i opóźnienia w produkcji w Boeingu. Niedawno zwróciła się również do pilotów o wzięcie bezpłatnego urlopu w związku z utrzymującymi się opóźnieniami.

Również w marcu dostawy Boeinga spadły o połowę, a firma odnotowała pierwszy kwartalny spadek przychodów od prawie dwóch lat.

Stephen Sorace i Stepheny Price z FOX Business News wnieśli swój wkład w powstanie tego raportu.

źródło