Jon Stewart chce, aby korporacje zaprzestały „pustego korporacyjnego schlebiania” i po prostu przyznały, że jedyne, na czym im zależy, to wyniki finansowe.

Komik i gospodarz wieczornego występu poskarżył się na korporacyjną Amerykę w poniedziałkowy wieczór w „The Daily Show”, argumentując, że obchody Miesiąca Dumy organizowane przez korporacje tak naprawdę „wykorzystują finansowo trwającą od dziesięcioleci walkę gejów o akceptację i równość”.

W jednym z odcinków programu Stewart powiedziała, że ​​znane firmy chcą sprawiać wrażenie przyjaznych osobom LGBTQ tylko pod warunkiem, że będą im to przynosić zyski, ale gdy spotykają się z ostrą reakcją, zmieniają kurs.

Na przykład Target znalazł się latem ubiegłego roku pod ostrzałem grup konserwatywnych W zestawie gadżety z motywem dumy „zakładane” kostiumy kąpielowe dla dorosłych i koszulki z napisem „Osoby transpłciowe zawsze będą istnieć!”

W odpowiedzi na ostre reakcje i groźby kierowane pod adresem pracowników, Firma Target usunęła towar z wielu sklepów w całym kraju, co powiedział rzecznik powiedziałem wcześniej BI zrobiono, aby chronić „poczucie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia” pracowników.

Akcjonariusze spółki złożyli nawet w zeszłym roku pozew, argumentując, że spółka inicjatywy na rzecz różnorodności były szkodliwe dla wartości dla akcjonariuszy.

A w tym roku Target obciął swoją kolekcję Pride jeszcze więcej, zmniejszając liczbę pozycji z ponad 2600 do zaledwie kilkudziesięciu.

Target nie jest jedyną firmą, która wycofuje się po otrzymaniu negatywnych opinii na temat promowania perspektywy LGBTQ.

Konserwatyści zeszłego lata zbojkotował Bud Light po tym, jak producent piwa nawiązał współpracę z transinfluencerem Dylanem Mulvaneyem w celu promocji w mediach społecznościowych. The bojkot spowodował nawet spadek sprzedaży gdy prawicowi miłośnicy piwa w całym kraju porzucili „przebudzony” produkt.

A Bud Light zawahał się w odpowiedzi. Mulvaney powiedział Bud Light nigdy się do niej nie odezwał po ostrej reakcji, krytykując firmę za to, że jej nie wspierała. W międzyczasie Bud Light starał się odzyskać część swoich klientów oferując darmowe promocje piwa.

Amerykański dyrektor generalny właściciela Bud Light, Anheuser-Busch, także następnie wydano oświadczenie zawierające opis kolejnych kroków firma podjęła, aby złagodzić skutki, przyznając, że rozmowy na temat firmy „odeszły od piwa” i mówiąc fanom „Słyszymy was”.

Jon Stewart powiedział, że te kontrowersje to tylko kilka przykładów z „długiego szeregu pustych korporacyjnych schlebiania, które mają przekonać, że korporacje to nie tylko ludzie, to dobrzy ludzie, przyzwoici ludzie, którym zależy na systemowych bolączkach tego wspaniałego narodu. “

„Przestańmy udawać, że korporację można w ogóle obudzić lub obudzić, patriotyczną lub niepatriotyczną” – kontynuował Stewart. „Ponieważ korporacje mają tylko jedną wartość: wartość dla akcjonariuszy”.

źródło