Epic Games, firma stojąca za popularną grą „Fortnite”, informuje, że Apple (AAPL) zakończyło jej konto dewelopera, nazywając to „poważnym naruszeniem unijnej ustawy o rynkach cyfrowych”. To najnowsza odsłona w bitwie między obiema firmami.

Obejrzyj powyższe wideo, aby posłuchać, jak redaktor ds. technologii w Yahoo Finance, Dan Howley, wyjaśnia spór.

Aby uzyskać więcej eksperckich wglądów i najnowsze działania na rynku, kliknij tutaj, aby obejrzeć pełny odcinek Yahoo Finance Live.

Redakcja: Artykuł został napisany przez Stephanie Mikulich

JOSH LIPTON: Apple zadało cios Epic Games. Firma produkująca oprogramowanie do gier wideo mówi, że Apple zakończyło jej konto dewelopera, uniemożliwiając rozwój sklepu Epic Games Store na iOS. Więcej szczegółów przedstawia Dan Howley z Yahoo Finance. Dan.

DAN HOWLEY: Tak, Josh. To wszystko sprowadza się do tak zwanego Aktu o Rynkach Cyfrowych w Unii Europejskiej. Zasadniczo ustala on, że istnieją pewni kluczowi gracze w przestrzeni technologicznej. Ze względu na ich rozmiar muszą oni umożliwić innym firmom pewne możliwości.

Dla Apple, będącego kluczowym graczem, oznacza to, że muszą zezwolić na tworzenie aplikacji przez strony trzecie oraz sklepów z aplikacjami. Nie muszą już polegać wyłącznie na App Store firmy Apple jako jedyne miejsce do pobierania aplikacji. Apple i Epic mają burzliwą relację, delikatnie mówiąc. Apple usunęło grę „Fortnite” oraz możliwość tworzenia gier przez Epic na iOS, po tym jak Epic w rodzaju pojedynku z firmą w sprawie cen aplikacji sprzedawanych przez jej App Store, samodzielnie zmienił ceny i umożliwił zakup aplikacji przez stronę trzecią w App Store.

Wszystko to oznacza, że nie lubią się nawzajem. A teraz Epic twierdzi, że z powodu komentarzy, które CEO Tim Sweeney wygłosił w odniesieniu do nadchodzących zmian w App Store w Europie, które mają być zgodne z tym Aktem o Rynkach Cyfrowych, Apple posunęło się do wycofania możliwości dla Epic do tworzenia własnego sklepu z aplikacjami przez strony trzecie i umieszczania gier na iPhonach.

Więc to jest większy problem, z którym Apple będzie musiało się potencjalnie zmierzyć w odniesieniu do Unii Europejskiej i Europejskiej Komisji w kwestii antymonopolowej. Jasne jest, że Epic nie zamierza stać z boku. Jasne jest, że Apple nie zamierza tolerować irytowania przez Epic. Więc teraz będziemy musieli zobaczyć, co się stanie, gdy obie strony dojdą do konfliktu.

DAN HOWLEY: Tak. Mam na myśli, Epic nie mogło sprzedawać „Fortnite” na iOS przez jakiś czas. Mieli być w stanie to zrobić ponownie, przynajmniej w Europie, nie w USA, ani nigdzie indziej, ale w Europie w szczególności. Oznacza to utratę potencjalnych dochodów, która może wpłynąć na nich w dłuższej perspektywie.