Według Krajowej Federacji Niezależnych Biznesów właściciele małych firm w tej gospodarce są nieco zaniepokojeni.

Jest maj badanie trendów gospodarczychktóry ukazał się we wtorek, wskazuje, że optymizm małych przedsiębiorstw wzrósł nieco w porównaniu z poprzednim miesiącem, choć nadal jest znacznie poniżej średniej historycznej z badania. Wskaźnik niepewności wzrósł do najwyższego poziomu od listopada 2020 r.

Na rynku nazywani właścicielami firm pytają, co ich tak niepokoi.

Firma Stitch & Rivet z siedzibą w północnej Wirginii zajmuje się sprzedażą ręcznie robionej skóry torby i portfele — tego rodzaju zakupy, nad którymi ludzie zastanawiają się obecnie dwa razy.

„U mnie wszystko układa się tak samo, jak u wielu osób, czyli «meh»” – powiedziała właścicielka Katie Stack. Nie jest pewna, kiedy sprzedaż wzrośnie.

W tym momencie bardziej typowego roku rezerwowałaby sobie miejsce na dużych jarmarkach świątecznych, na których jej biznes może kosztować od 12 000 do 20 000 dolarów.

„Trzeba zapłacić te pieniądze latem. Zdecydowałam, że w tym roku po prostu nie będę ryzykować takich pieniędzy” – powiedziała.

W południowym Utah, historyczne Zajazd Ruby też czuje niepewność. Dyrektor generalny Lance Syrett powiedział, że są okresy intensywnej pracy. Dopóki, jak powiedział, „za każdym razem, gdy w wiadomościach pojawia się informacja, że ​​być może zmierzamy w stronę inflacji, ludzie zaczynają trzymać się tych pieniędzy”.

Syrett planuje łagodne lato i mniej rodzin wybiera się na wycieczkę do Parku Narodowego Bryce Canyon. To, plus wysokie stopy procentowe, oznacza wstrzymanie rozbudowy zajazdu.

„Zdecydowanie jesteśmy zaniepokojeni. Wiesz, to nie jest tak, że pożyczamy pieniądze na budowę nowej restauracji w ośrodku lub więcej pokoi hotelowych” – powiedział.

To podejście typu „poczekaj i zobacz” jest obecnie powszechne w świecie małych przedsiębiorstw, powiedział główny ekonomista NFIB, Bill Dunkelberg. „Niepewność jest wrogiem postępu i wydatków” – stwierdził.

Kolejna rzecz, która zaburza perspektywy właścicieli firm?

„Wydaje mi się, że wybory prezydenckie będą miały większy wpływ na mój biznes” – powiedział Alejandro Flores-Muñoz, który kandyduje Kombinowane Tacofood truck i firma cateringowa w Denver.

Martwi się o inflację hurtową, utratę klientów z powodu podwyżek cen menu i swój status w ramach odroczonej akcji w przypadku przybyszów w dzieciństwie. „Bez tego pozwolenia na pracę moja przyszłość w tym kraju stoi pod znakiem zapytania” – powiedział.

W listopadzie dodał Flores-Muñoz ścieżka rozwoju jego firmy będzie jaśniejsza.

Na świecie wiele się dzieje. Przez to wszystko Marketplace jest tu dla Ciebie.

Polegasz na platformie Marketplace, która analizuje wydarzenia na świecie i w przystępny i oparty na faktach sposób informuje Cię, jak na Ciebie wpływają. Aby było to możliwe, liczymy na Wasze wsparcie finansowe.

Twoja dzisiejsza darowizna zasila niezależne dziennikarstwo, na którym polegasz. Za jedyne 5 USD miesięcznie możesz pomóc w utrzymaniu Marketplace, abyśmy mogli na bieżąco raportować rzeczy, które są dla Ciebie ważne.

źródło