Shure jest jedną z najbardziej kultowych marek w świecie mikrofonów, a jej sprzęt jest używany w studiach nagraniowych, stacjach radiowych, podcastach i innych profesjonalnych środowiskach. SM7B jest jednym z najpopularniejszych mikrofonów wszech czasów, a MV7 jest jednym z naszych wyborów najlepszy mikrofon do streamingu w 2024 roku. Ale jeśli nie masz 250 dolarów na mikrofon, nie martw się. Shure MV6 jest o 100 dolarów tańszy, ma wiele takich samych funkcji i brzmi świetnie. Wiąże się z pewnymi kompromisami, takimi jak brak zewnętrznych elementów sterujących, ale jest łatwym sposobem na przeniesienie strumieni i nagrań na poziom profesjonalny.
Shure MV6 – projekt i funkcje
Shure MV6 jest w swej istocie odchudzoną wersją MV7 z nieco lepszym wyczuciem stylu. Ma ten sam klasyczny cylindryczny kształt, który natychmiast przypomina SM7B. Jest matowo czarny z jasnozielonymi akcentami na pierścieniu i przycisku wyciszenia i jest pozytywnie naklejony z marką Shure. Logo jest wytłoczone po obu stronach mikrofonu i z boku podstawki biurkowej, więc bez względu na to, jak go ustawisz, Twoja publiczność będzie dokładnie wiedziała, jakiej firmy mikrofonu używasz.
Mikrofon jest ciężki i solidnie zbudowany. Obudowa jest wykonana z metalu i nie ugina się wcale po naciśnięciu z boku. Gdybym nie wiedział lepiej, uwierzyłbym, gdybyś powiedział mi, że to solidny metal. Na górze znajduje się przycisk wyciszenia wrażliwy na dotyk, a z tyłu dwa wyjścia. Jedno gniazdo to USB typu C do podłączenia do komputera, również przez USB-C. Jest też gniazdo monitorujące o zerowym opóźnieniu do podłączenia słuchawek i słuchania mikrofonu w czasie rzeczywistym. MV6 działa również jako karta dźwiękowa po podłączeniu do komputera, więc cały dźwięk z pulpitu jest również przesyłany przez ten port, co oszczędza Ci konieczności żonglowania wieloma źródłami dźwięku.
Podobnie jak w przypadku MV7 i SM7B, jego kapsuła jest chroniona wydłużoną metalową klatką ukrytą pod piankowym filtrem pop. Filtr zsuwa się od razu, odsłaniając małą cylindryczną kapsułę. Jest bardzo kierunkowa, więc może blokować wszystko oprócz twojego głosu. Możesz używać mikrofonu bez osłony przeciwwietrznej, ale nie polecam tego. Mikrofon próbuje blokować spółgłoski wybuchowe (wybuchy powietrza, zwykle z dźwięków „p” i „b”), ale bez pianki nadal są w stanie je przebić.
MV6 jest wyposażony w podstawkę na biurko, co jest miłe, ponieważ MV7 jej nie miał, ale będziesz chciał ją wymienić tak szybko, jak to możliwe. Jest również wykonana z metalu i ma silikonowy pierścień na spodzie basu, który tłumi drgania i zapobiega zarysowaniom biurka, ale się nie rozciąga, co utrudnia utrzymanie mikrofonu w odpowiedniej pozycji przed ustami i oferuje jedynie regulację nachylenia. Odkryłem również, że każdy niewielki dotyk podstawki trafiał bezpośrednio do nagrania, co zmniejszyłoby odpowiednie ramię mikrofonu.
MV6 to dynamiczny mikrofon z adresem końcowym. To kontrastuje z większością popularnych mikrofonów do streamingu, które wykorzystują kapsuły pojemnościowe z adresem bocznym, ale dynamika jest lepszym rozwiązaniem dla większości osób streamujących z domu. Dzieje się tak, ponieważ mikrofony dynamiczne są naturalnie mniej czułe. Podczas gdy mikrofony pojemnościowe, takie jak Niebieski Yeti X Lub Fala Elgato 3 są zaprojektowane do przechwytywania szerokiego zakresu częstotliwości i są bardzo czułe, bardzo łatwo wychwytują wszelkie dźwięki otoczenia, takie jak kliknięcia klawiatury i myszy lub głosy innych osób, z którymi dzielisz przestrzeń. Mikrofony dynamiczne również mogą wychwytywać te dźwięki, ale będą cichsze i mogą w ogóle nie być słyszalne.
Połącz swój mikrofon z doskonałą kamerą internetową
Razer Kiyo Pro Ultra 4K
0
Transmisja strumieniowa w jakości 4K przy 30 klatkach na sekundę i ciesz się obrazami wysokiej jakości, które zachwycą Twoją publiczność
Sprawdź nasze podsumowanie najlepsze kamery internetowe do streamingu!
Mikrofony dynamiczne mają również bardziej ograniczoną odpowiedź częstotliwościową w porównaniu do pojemnościowych. Kondensatory są zazwyczaj oceniane na co najmniej 20 Hz do 20 000 Hz, co jest zakresem słyszalności człowieka. Natomiast MV6 jest oceniany na 50 Hz do 15 000 Hz. To, wraz z ich zmniejszoną czułością, pomaga im dostarczać wyraźne brzmienie w stylu nadawczym, często określane jako „głos radiowy”. Świetnie nadają się do wokali, jednak mogą nie być najlepszym wyborem do nagrywania instrumentów, których brzmienie definiują wyższe harmoniczne. Nie jest to twarda zasada: podobnie jak w przypadku słuchawek, istnieje szeroka gama mikrofonów i aplikacji programowych, które pomagają uzyskać określone profile dźwiękowe, więc nie ma jednego rozwiązania dla wszystkich.
MV6 łączy się przez USB, co pozwala mu na dostarczanie niektórych specjalnych funkcji w porównaniu z wieloma konkurentami za pośrednictwem wbudowanego cyfrowego procesora sygnału (DSP). Na przykład, jeśli jesteś zbyt głośny lub zbyt cichy, mikrofon automatycznie dostosuje się, aby utrzymać odpowiednią i stałą głośność. Posiada również „Digital Popper Stopper”, który skutecznie blokuje spółgłoski wybuchowe, o ile osłona przeciwwiatrowa jest na swoim miejscu.
DSP oferuje również Real-time Denoiser, co jest czymś wyjątkowym. Mikrofony strumieniowe często zmuszają do korzystania z aplikacji innych firm w celu wycięcia szumów tła, zwykle za pomocą bramki szumów. Bramka blokuje wszystkie dźwięki poniżej pewnego poziomu głośności, a następnie przepuszcza wszystkie. Publiczność nie usłyszy hałaśliwego wentylatora i dzieci bawiących się w tle, dopóki nie zaczniesz mówić, wtedy usłyszy Wszystko tego.
Denoiser aktywnie próbuje odfiltrować szum tła bez potrzeby bramki. Jest to podobne do redukcji szumów, którą można znaleźć w wielu słuchawkach do gier, ale bez jakiejkolwiek kompresji cyfrowej, która sprawia, że głos brzmi jak robot lub nosowo. W przypadku dźwięków buczenia, takich jak jednostki HVAC, jest to bardzo skuteczne. Poza dmuchaniem wentylatora bezpośrednio w mikrofon, całkowicie zablokowało to moje nagrania.
Mikrofon współpracuje z aplikacją Shure MotivMix. Jeśli dopiero zaczynasz nagrywać, zaczyna się od samouczka, który jest naprawdę pomocny i omawia podstawy prawidłowej formy mikrofonu i nagrywania. Podobnie jak oprogramowanie do Fala Elgato 3 Lub Rode Unifydziała jak wirtualna konsola miksująca dla wszystkich urządzeń audio. Możesz regulować poziom głośności, wyciszać ścieżki, dodawać i usuwać źródła oraz wybierać kanały do monitorowania, a które do publiczności. Aplikacja umożliwia również nagrywanie do ośmiu godzin dźwięku, aby zaoszczędzić na uruchamianiu wielu aplikacji do nagrywania.
Oprogramowanie to również miejsce, w którym znajdziesz opcje konfiguracji mikrofonu. Domyślne automatyczne poziomowanie jest dość agresywne, więc jeśli trzymasz mikrofon w jednym miejscu, aplikacja pozwala ci je wyłączyć. Oznacza to również, że aplikacja jest niezbędna do uzyskania pełnej funkcjonalności MV6, a aby ją pobrać, musisz podać swoje imię, adres i e-mail, aby rozpocząć pobieranie. Na szczęście nie ma potwierdzenia, więc możesz to sfingować (ale bądźmy szczerzy: ten krok naprawdę musi zostać wykonany).
Shure MV6 – Wydajność
Mikrofon może mieć wszystkie bajery świata, ale jego priorytetem numer jeden jest sprawienie, abyś brzmiał dobrze. MV6 nie jest najdroższym mikrofonem, jaki możesz kupić, ale jest daleki od najtańszego, więc ma coś do udowodnienia.
Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że mikrofon brzmi świetnie za tę cenę. Podczas nagrań testowych byłem pod wrażeniem, jak pełne brzmienie uzyskał bez żadnych innych regulacji. Zapewnia dynamiczną barwę mikrofonu, która sprawia, że jest tak popularnym wyborem w przypadku profesjonalnych podcastów i produkcji radiowych. Jest odrobinę jaśniejszy niż Rode Podmic USB (199 USD) i Elgato Wave DX (99 USD). W porównaniu do MV7, a zwłaszcza SM7B, jest nieco mniej „chrupkości” kojarzonej z głosami nadawców radiowych, ale nadal jest obecna.
Nie myl tej barwy z redukcją klarowności. Choć to prawda, że mikrofony pojemnościowe są bardziej realistyczne i brzmią naturalnie, ponieważ dosłownie przechwytują szerszy zakres częstotliwości, MV6 jest bardzo czysty – prawdopodobnie bardziej niż inne dynamiczne mikrofony USB ze względu na DSP. Nie polecałbym go do produkcji muzycznej, ale jeśli jesteś amatorem nagrywającym ścieżkę gitarową w swojej sypialni, z pewnością spełni swoje zadanie.
Efekty DSP znacząco poprawiają jakość nagrywania, a denoiser robi wrażenie, jeśli chodzi o ilość usuwanego szumu otoczenia. To wszystkie zalety zestawu słuchawkowego z redukcją szumów bez żadnych wad, a także o wiele lepsza jakość dźwięku. Redukcja spółgłosek wybuchowych również działa bardzo dobrze – z osłoną przeciwwiatrową musiałem dosłownie dmuchnąć w mikrofon, żeby wyskoczył.
Jestem bardziej zmieszany co do auto-levelera. Działa dobrze, ale to nie jest ten rodzaj funkcji, którą polecałbym zostawiać cały czas włączoną. W zależności od tego, co dzieje się w twoim otoczeniu, może on regulować twoje poziomy w górę lub w dół, a jeśli chcesz uzyskać profesjonalny strumień, zazwyczaj najlepiej jest mieć te elementy sterujące wzmocnieniem na wyciągnięcie ręki. MV7 oferuje dokładnie to dzięki swoim elementom sterującym dotykowym, ale to była funkcja, którą pominięto, aby MV6 był bardziej przystępny cenowo.
Z drugiej strony, bardzo podoba mi się sposób, w jaki Shure to zaimplementował. Podnoszenie poziomu jest znacznie wolniejsze niż jego obniżanie. W nagraniu testowym, zajęło mi około dziesięciu sekund, aby w pełni przywrócić mój poziom, gdy przesunąłem go z miejsca tuż przed moimi ustami do około dwóch stóp od mojego biurka. Powoli zwiększa poziom, więc nie ma żadnych rażących zmian. Jeśli jednak nagle staniesz się głośny, natychmiast ogranicza wzmocnienie, aby zapobiec przycinaniu (zniekształcaniu) dźwięku. Jego implementacja jest nawet lepsza niż w oryginalnym MV7 (chociaż nie testowałem MV7+, więc nie wiem, czy wydajność jest podobna do tego modelu).
Oprogramowanie jest w porządku, ale są lepsze opcje, które dają Ci większą kontrolę nad strumieniem. Możesz dostosować poziomy dla różnych urządzeń przed wysłaniem ich jako jednego zmasterowanego utworu do strumienia, więc realizuje podstawową funkcjonalność, jakiej oczekujesz od wirtualnego miksera audio, ale tworzy tylko jedno wirtualne urządzenie audio, więc jesteś ograniczony co do liczby aplikacji, dla których możesz ustawić niestandardową głośność. Pozwala również włączać i wyłączać monitorowanie dla każdego kanału, ale nie znajdziesz zaawansowanych funkcji, takich jak Mix Minus, aby naprawdę dostosować to, co słyszysz, do tego, co słyszy publiczność. Teoretycznie są to rzeczy, które można by dodać z czasem, ale nie ma informacji o tym, jakie funkcje mogą pojawić się w przyszłości.
Jako całość MV6 jest bardzo bogaty w funkcje i dobrze radzi sobie z zapewnieniem, że te funkcje działają dobrze. Podczas gdy w szczególności ma silną konkurencję ze strony Elgato Wave DX — mikrofonu, który również brzmi świetnie i ma lepsze oprogramowanie za 50 USD mniej — jego połączenie funkcji pomaga go wyróżnić i zapewnia dobrą wartość.