Halifax jest kluczowym portem przeładunkowym obsługującym klientów lokalnych, jak również tych z innych części Ameryki Północnej, w tym ze środkowego zachodu USA i centralnej Kanady. (Port w Halifax)
(Bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata transportu: Otrzymuj TTNews w swojej skrzynce odbiorczej.)
Łańcuch dostaw w porcie Halifax w Nowej Szkocji trwają prace nad usprawnieniami w transporcie ciężarowym w ramach wartego wiele milionów dolarów przedsięwzięcia mającego na celu stworzenie centrum danych i digitalizację operacji terminalu kontenerowego.
„Zarząd portu w Halifax współpracuje z PSA Halifaxoperator terminalu kontenerowego tutaj, Canadian National Railway Co., nasz partner kolejowy, i pracownicy ILA (związek zawodowy) w porcie, aby uzyskać lepsze wyniki dla naszych klientów i interesariuszy. Te projekty są dobrymi przykładami tej współpracy”, powiedziała Transport Topics Lori MacLean, starsza menedżer ds. komunikacji w porcie.
Halifax jest kluczowym portem bramnym obsługującym klientów lokalnie i w innych częściach Ameryki Północnej, w tym w środkowym zachodzie USA i środkowej Kanadzie. W zeszłym roku głównymi kanadyjskimi produktami eksportowymi portu były artykuły konsumpcyjne, produkty papiernicze/leśne, tworzywa sztuczne, miazga drzewna i części samochodowe/samochodowe.
Cargo to najważniejsza linia biznesowa portu. W 2023 r. przeładunek kontenerów wynoszący 546 163 jednostek ekwiwalentu 20 stóp był zgodny ze średnią roczną objętością ładunków w ciągu ostatnich pięciu lat. Jednak w 2022 r. przez port przewieziono rekordową liczbę 601 700 TEU.
Pierwszym projektem łańcucha dostaw, który ma zostać ukończony, jest centrum integracji danych Halifax Port Authority. Celem jest stworzenie nowych efektywności łańcucha dostaw poprzez wykorzystanie zaawansowanej analizy danych w celu zintegrowania informacji z operacji transportu ciężarowego, morskiego i kolejowego.
Koszt szacuje się na 2,5 mln CAD (1,85 mln USD). Rząd federalny zapewnił dotację w wysokości 1 mln CAD od Transport Canada Finansowanie krajowych korytarzy handlowych na podstawie wniosku portu, Canadian National Railway i PSA Halifax. Projekt ma zostać ukończony do końca kwietnia 2026 r.
Kluczowe aspekty centrum integracji danych obejmują opracowanie trzech dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pulpitów nawigacyjnych do analizy biznesowej w czasie rzeczywistym, umożliwiających śledzenie obrotów statków, ruchu kontenerów i harmonogramu transportu ciężarówek, a także operacji wahadłowych kolei.
MacLean powiedział, że w 2022 r. wpływ portu na prowincję Nowa Szkocja wyniósł 4,87 mld dolarów kanadyjskich, co wygenerowało 2,5 mld dolarów kanadyjskich w produkcie krajowym brutto, 1,6 mld dolarów kanadyjskich w dochodach z pracy i ponad 25 300 miejsc pracy.
Przepustowość kontenerów wynosząca 546 163 TEU w 2023 r. była zgodna ze średnią roczną wielkością ładunków w ciągu ostatnich pięciu lat. (RyersonClark/Getty Images)
„Około 65% wolumenu kontenerów w porcie jest przeznaczonych dla lub pochodzi z środkowo-zachodnich Stanów Zjednoczonych i centralnej Kanady. Towary do i z tych lokalizacji zazwyczaj docierają do portu koleją” – dodała.
„Najważniejsze towary importowane to odzież, maszyny/sprzęt, produkty konsumenckie, meble i produkty żelazne/stalowe” — powiedział MacLean. „Mamy wolne od korków operacje i obiekty cargo, masowe i typu roll-on/roll-off, z wygodnymi połączeniami łączącymi Halifax z siecią autostrad Ameryki Północnej”.
Drugim projektem jest projekt digitalizacji terminali kontenerowych PSA Halifax, mający na celu opracowanie technologii i oprogramowania, które usprawnią przepływ i obsługę kontenerów. Zakończenie zaplanowano na 31 grudnia 2026 r.
Prezes Transtex Mathieu Boivin omawia zrównoważony rozwój środowiskowy pomocniczych jednostek napędowych. Obejrzyj powyżej lub przejdź do ZnakiDrogowe.ttnews.com.
„Projekt usprawni udostępnianie istotnych danych i zwiększy wydajność operacji portowych poprzez wdrożenie nowoczesnych systemów i narzędzi, w tym systemów umawiania wizyt ciężarówek, co przełoży się na poprawę codziennej wydajności operacyjnej, odporności i płynności ruchu kontenerów” – powiedział MacLean.
PSA Halifax otrzyma 3,7 mln dolarów kanadyjskich od NTCF na wdrożenie nowych systemów operacyjnych terminali, systemów umawiania wizyt ciężarówek, portali optycznego rozpoznawania znaków kolejowych oraz systemów zdalnego monitorowania chłodni.
Oba projekty zostaną zintegrowane w ramach Centrum Operacji Wspólnych portu, utworzonego dwa lata temu w celu lepszej synchronizacji operacji morskich, terminalowych i kolejowych w Halifax.
„Operacje cargo w porcie Halifax są zajęte. Ciężarówki przejeżdżają przez śródmieście naszego miasta, aby odebrać lub oddać lokalny ładunek” — powiedział MacLean. „A ciężarówki odbierają i oddają ładunek do portu z innych części regionu morskiego (prowincje Nowa Szkocja, Nowy Brunszwik i Wyspa Księcia Edwarda). Lokalny i regionalny import i eksport zazwyczaj dociera do portu ciężarówkami”.
Port w Halifaxie zapewnia połączenia z ponad 150 krajami na czterech kontynentach.
Chcesz więcej wiadomości? Posłuchaj dzisiejszego codziennego briefingu poniżej lub kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji: