M&S wykorzystuje sztuczną inteligencję jako osobistego guru stylu, aby zwiększyć sprzedaż online | Marks & Spencer

Firma Marks & Spencer wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby doradzać klientom w wyborze ubioru na podstawie kształtu ich ciała i preferencji dotyczących stylu. Jest to część działań mających na celu zwiększenie sprzedaży online.

Działająca od 130 lat firma handlu detalicznego wykorzystuje tę technologię, aby personalizować zakupy online i sugerować produkty do kupienia.

Stephen Langford, dyrektor działu sprzedaży internetowej w firmie, powiedział, że M&S wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby dostosować język używany w kontaktach z klientami, dostosowując go do sześciu różnych preferencji, takich jak język emocjonalny, opisowy i bardziej bezpośrednia proza.

Jednym z jego celów jest personalizacja interakcji online z kupującymi, powiedział, na przykład priorytetyzacja produktów najbardziej odpowiednich dla danej osoby. Kupujący mężczyźni rzadziej otrzymywaliby oferty najnowszych ofert na biustonosze, na przykład.

Klienci mogą również wypełnić quiz dotyczący ich rozmiaru, kształtu ciała i preferencji dotyczących stylu, aby otrzymać trafne pomysły na stylizację stworzone przez opartą na sztucznej inteligencji technologię M&S.

Langford powiedział, że z quizu skorzystało dotychczas 450 tys. klientów M&S, którzy mogli wybrać spośród 40 mln propozycji strojów.

Usługa ta łączy pomysły stylistów firmy wartej 7 miliardów funtów z informacjami od klientów, aby zaoferować porady, jakie rodzaje ubrań najlepiej do siebie pasują.

Automatyzacja opisów produktów przy użyciu sztucznej inteligencji wzrosła z niemal zerowego poziomu w ubiegłym roku do 80%, chociaż Langford dodał: „Wciąż potrzebujemy człowieka w tym procesie”, aby sprawdzić wyniki.

Richard Price, dyrektor zarządzający ds. odzieży i wyposażenia wnętrz w M&S, powiedział, że firma „przyspiesza sprzedaż online”, mając na celu osiągnięcie połowy sprzedaży odzieży w formie cyfrowej do 2028 r., w porównaniu z około jedną trzecią obecnie.

Sprzedawca detaliczny, który ma 240 sklepów oferujących pełen asortyment i 325 punktów gastronomicznych, odnotowano 41% wzrost zysków w zeszłym roku, podczas gdy sprzedaż wzrosła o 9,4% do 13 mld funtów.

Moda i artykuły gospodarstwa domowego online sprzedaż wzrosła o 7,8% w M&S w ostatnim roku finansowym. M&S przyciągnął o milion więcej klientów w zeszłym roku, dwie trzecie z nich trafiło do niego przez internet.

pomiń promocję w newsletterze

Wzrost sprzedaży online był częściowo spowodowany 80% wzrostem wydatków na marketing i reklamę w mediach społecznościowych rok do roku, przy czym firma wydaje teraz więcej na takie media jak Facebook, Instagram i TikTok niż na telewizję. Prawie jedna trzecia jej przychodów generowanych za pośrednictwem TikToka pochodzi od zupełnie nowych klientów.

Podczas premiery jesiennej kolekcji detalicznej w środę Price stwierdził, że tego lata M&S zdobyło największy udział w rynku odzieży damskiej od dziewięciu lat, pomimo tego, że sezon był „trudny” z powodu chłodnych i mokrych warunków do końca lipca.

Sprzedawca detaliczny od dawna jest liderem rynku w kategoriach odzieży, takich jak dzianiny i bielizna, ale zyskuje udziały w rynku w innych obszarach, w tym w denimie. Ma nadzieję wyprzedzić Next i stać się największym sprzedawcą odzieży na okazje, gdy zbliża się sezon zimowych przyjęć.

źródło