Strata, żal i odnowa wypływają na powierzchnię w papierowych zespołach Ebony G. Patterson — kolosalne

Od ponad dekady historia, tradycja, nauka i symbolika ogrodu stanowią centralny punkt pracy Ebony G. Patterson (poprzednio). Latem 2023 roku instalacja Pattersona …rzeczy zaczynają się rozwijać…w trakcie linienia…w trakcie linienia… Na Ogród botaniczny w Nowym Jorku oznaczało wprowadzenie do jej serii Badania nad słownikiem straty.

W ten weekend Pokaz zbrojowniArtysta zaprezentował 24 nowe dzieła z serii podczas solowego pokazu, w którym zgłębia symbolikę ogrodów i żałoby.

„Studies for a dictionary of loss XXV” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, karaluchami, pająkami i pamiątkową rozetą z napisem „affliction”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)

Dla Patterson ogród jest bogatą metaforą ciała. Często bada tematy widoczności i niewidzialności, poruszając się po przecięciach płci, klasy i rasy w kontekście przestrzeni postkolonialnej. W swoich papierowych asamblażach Patterson łączy wycinanki liści, motyli i kwiatów z plastikowymi owadami i żałobnymi rozetami.

„Każdy element przywołuje na myśl obrazy wieńców pamiątkowych, ale tekst odbiega od tradycyjnych skojarzeń pogrzebowych” – czytamy w oświadczeniu monikameloche„Patterson prosi nas, abyśmy zmierzyli się z niemożliwością straty, zastanawiając się nad rozległym słownictwem skupionym wokół słów takich jak nieszczęście, zapomnienie, zatracenie, nędza, rana, brak, porażka, wymazanie, dług, ból, zniweczenie i spustoszenie”.

W kontekście ogrodu utrata i odnowa życia są wpisane w jego naturalny cykl, a poprzez żywe i szczegółowe reliefy Patterson rozważa cykl żałoby i potencjał życia.

Jeśli jesteś w Nowym Jorku, możesz znaleźć stoisko solo Pattersona na wystawie od 6 do 8 września w Javits Center. Dowiedz się więcej na temat wystawy artysty strona internetowa.

„Studies for a dictionary of loss XXIV” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, pająkami i pamiątkową rozetą z napisem „blot out”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)
„Studia nad słownikiem utraty XXII” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, pająkami i pamiątkową rozetą z napisem „zapomnienie”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)
„Studies for a dictionary of loss XXVIII” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, karaluchami i pamiątkową rozetą z napisem „perdition”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)
Szczegóły „Studiów nad słownikiem strat XXVIII” (2024)
„Studia nad słownikiem utraty XXII” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, pająkami i pamiątkową rozetą z napisem „zapomnienie”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)
Szczegóły „Studiów nad słownikiem strat XXII” (2024)
„Studia nad słownikiem straty XXIX” (2024), wydruk cyfrowy na archiwalnym papierze akwarelowym i papierze budowlanym z motylami z piór, plastikowymi muchami, karaluchami, pająkami i pamiątkową rozetą z napisem „brak”, 47 1/2 x 30 1/2 x 12 cali (w ramie)

źródło