Najnowsze badania przynoszą kontrintuicyjne odkrycie: osoby, które doświadczyły problemów w pracy, mogą nie być skuteczne w pomaganiu innym pracownikom doświadczającym podobnego cierpienia. Ci, którzy nie przeżyli tego samego, są bardziej skuteczni. Próbując pomóc pracownikom w cierpieniu, liderzy powinni skupić się na doświadczeniu każdej osoby, a nie na swoim własnym; potwierdzić ich cierpienie; i uzyskać fakty oraz zadać pytania, aby dowiedzieć się, jak mogą pomóc pracownikowi. Liderzy powinni również rozważyć, aby ktoś, kto nie doświadczył tego samego problemu, został mentorem tej osoby.
Przypomnij sobie ostatni raz, kiedy zmagałeś się z problemami w pracy. Jeśli zdecydowałeś się podzielić swoim cierpieniem z kolegą, do kogo się zwróciłeś? Wielu z nas intuicyjnie patrzy na swoich kolegów, którzy doświadczyli tych samych problemów, co my, ale nasze niedawno opublikowane badania sugeruje, że powinieneś przemyśleć to podejście. W serii trzech badań ponad 600 pracowników z różnych branż w Stanach Zjednoczonych opowiedziało nam o swoich doświadczeniach w dzieleniu się swoim niepokojem związanym z pracą z innymi i o tym, jak reagowali na innych, którzy doświadczali takich trudności. Nasze odkrycie: Nie zawsze mądrze jest szukać wsparcia u kolegów, którzy byli w takiej samej sytuacji.