MUMBAJ: Amazonka jest na dobrej drodze do przekroczenia 13 miliardów dolarów w skumulowanej kwocie eksport e-commerce z Indii do końca 2024firma poinformowała w czwartek. Rozszerzająca się baza sprzedawców, którzy również rozszerzają swój wybór produktów, napędza wzrost eksportu firmy z rynku, powiedział Bhupen Wakankar, dyrektor ds. handlu globalnego w Amazon India. Firma z siedzibą w Seattle wyznaczyła sobie cel umożliwienia łącznego eksportu z Indii o wartości 20 miliardów dolarów do 2025 r., co według Wakankara powinno być osiągalne. „Pierwszy łączny eksport o wartości 8 miliardów dolarów zajął osiem lat, a w tym roku osiągnęliśmy 13 miliardów dolarów. Biorąc pod uwagę trajektorię, na której się znajdujemy, uważamy, że osiągniemy liczbę 20 miliardów dolarów w 2025 r.”, powiedział Wakankar TOI.
Dziesiątki małych i średnich sprzedawców korzysta z globalnego programu sprzedaży Amazon uruchomionego w 2015 r., aby sprzedawać na rynkach międzynarodowych. USA, Wielka Brytania i Kanada to główne rynki eksportowe dla lokalnych sprzedawców. „Zaczynaliśmy od 100 sprzedawców, a dziś mamy ponad 150 000 sprzedawców, którzy napędzają eksport na globalnej platformie sprzedaży Amazon. W zeszłym roku liczba ta wynosiła 125 000” — powiedział Wakankar. Dzięki szybkiej adopcji handlu elektronicznego, wspomaganej przez dostępną technologię, sprzedawcy z takich obszarów jak Anand w Gudżaracie, Karur w Tamil Nadu i Moradabad w Uttar Pradesh sprzedają dziś za pośrednictwem Amazon na całym świecie. Uroda, zdrowie i pielęgnacja osobista, zabawki i dom to jedne z najszybciej rozwijających się kategorii — powiedział Wakankar.
Amazon, który konkuruje z Flipkartem Walmarta i lokalnymi graczami, takimi jak Meesho w Indiach, wydał miliardy dolarów na rynku, budując infrastrukturę, wyposażając sprzedawców i dodając więcej kategorii. W zeszłym roku dyrektor generalny Andy Jassy ogłosił dodatkową inwestycję w wysokości 15 miliardów dolarów w Indiach, co zwiększy łączną inwestycję firmy w Indiach do 26 miliardów dolarów do 2030 roku.
Dziesiątki małych i średnich sprzedawców korzysta z globalnego programu sprzedaży Amazon uruchomionego w 2015 r., aby sprzedawać na rynkach międzynarodowych. USA, Wielka Brytania i Kanada to główne rynki eksportowe dla lokalnych sprzedawców. „Zaczynaliśmy od 100 sprzedawców, a dziś mamy ponad 150 000 sprzedawców, którzy napędzają eksport na globalnej platformie sprzedaży Amazon. W zeszłym roku liczba ta wynosiła 125 000” — powiedział Wakankar. Dzięki szybkiej adopcji handlu elektronicznego, wspomaganej przez dostępną technologię, sprzedawcy z takich obszarów jak Anand w Gudżaracie, Karur w Tamil Nadu i Moradabad w Uttar Pradesh sprzedają dziś za pośrednictwem Amazon na całym świecie. Uroda, zdrowie i pielęgnacja osobista, zabawki i dom to jedne z najszybciej rozwijających się kategorii — powiedział Wakankar.
Amazon, który konkuruje z Flipkartem Walmarta i lokalnymi graczami, takimi jak Meesho w Indiach, wydał miliardy dolarów na rynku, budując infrastrukturę, wyposażając sprzedawców i dodając więcej kategorii. W zeszłym roku dyrektor generalny Andy Jassy ogłosił dodatkową inwestycję w wysokości 15 miliardów dolarów w Indiach, co zwiększy łączną inwestycję firmy w Indiach do 26 miliardów dolarów do 2030 roku.