Użytkownicy Steam wystawiają pozytywne recenzje Pośpiech Hi-Fi po szokującej decyzji Microsoftu o zamknięciu dewelopera, Tango Gameworks.

Microsoft ogłosił zamknięcie Tango Gameworks a także dewelopera Redfall, Arkane Austina, w ramach druzgocących cięć na rzecz właściciela Bethesdy, ZeniMaxa.

Uznana przez krytyków rytmiczna gra akcji Hi-Fi Rush studia Tango Gameworks od chwili premiery została uznana za sukces. Gra trafiła bezpośrednio do Game Pass na Xbox i PC i była sprzedawana poza usługą subskrypcji w cenie 30 dolarów. IGN-a Recenzja Hi-Fi Rush zwrócił 9/10. Powiedzieliśmy: „Hi-Fi Rush maszeruje w rytm własnego bębna z oszałamiającą animacją, sympatycznymi postaciami i stylową rytmiczną akcją, która nie jest jedną nutą”.

W zeszłym roku, wśród doniesień, że Hi-Fi Rush nie sprzedawał się wystarczająco dobrze, Aaron Greenberg, wiceprezes ds. marketingu gier na konsolę Xbox, nalegał że Hi-Fi Rush „był hitem dla nas i naszych graczy we wszystkich kluczowych aspektach i oczekiwaniach. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co zespół Tango Gameworks dostarczył w tej niespodziewanej wersji.”

W środę, 8 maja, Matt Booty podobno powiedział pracownikom Bethesdy z Xbox Game Studios „Potrzebujemy mniejszych gier, które zapewnią nam prestiż i nagrody” — zaledwie dzień po tym, jak Microsoft zamknął firmę Tango Gameworks, twórcę Hi-Fi Rush.

Pracownicy Tango Gameworks zareagowali na zgłoszone oświadczenie Booty’ego wpisami w mediach społecznościowych, w których wyrazili wyraźną irytację zaistniałą sytuacją. John Johanas, dyrektor kreatywny w Tango Gameworks i reżyser Hi-Fi Rush, zareagował na cytat Booty’ego w druzgocący sposób:

Kazuaki Egashira, kierownik projektu gry w Tango Gameworks, przedstawił własne zdanie:

Hi-Fi Rush, który w momencie premiery w styczniu 2023 r. osiągnął szczytową liczbę 6132 jednoczesnych graczy na Steamie, odnotował wzrost liczby graczy na platformie Valve od czasu ogłoszenia w tym tygodniu, a teraz jest przedmiotem kampanii bombardowania pozytywnych recenzji przez użytkowników którzy ostro krytykują zamknięcie Tango Gameworks przez Microsoft.

„RIP Tango Gameworks” – czytamy w jednej z recenzji. „Przynajmniej wyszli z hukiem”. „Hi-Fi Rush była najlepszą grą Xbox wydaną od ponad dziesięciu lat, zdobyła nagrody i wszyscy ją pokochali” – czytamy w innym. „Odpowiedzią Microsoftu jest ich zamknięcie, a to bzdura. Warto zagrać w Hi-Fi Rush na 1000%, kup tę grę i poznaj jedną z najlepszych gier akcji z postaciami. Obawiam się, że ze względu na licencjonowaną muzykę zostanie ona w przyszłości usunięta, ponieważ MS najwyraźniej się tym nie przejmuje. Tango, Arkane Austin i wszyscy, których to dotyczyło, nie zasługiwali na to.

„RIP Tango Gameworks. Przynajmniej wyszli z hukiem.

W momencie publikacji tego artykułu, po wiadomościach o zamknięciu Tango Gameworks, Hi-Fi Rush otrzymało ponad 500 pozytywnych recenzji, a liczba ta prawdopodobnie wzrośnie w trakcie weekendu, w miarę zwiększania się liczby użytkowników Steam. Nie jest to ogromna liczba w porównaniu z innymi kampaniami bombardowania recenzji, ale jest to znacząca zmiana w przypadku Hi-Fi Rush, który od miesięcy zbierał jednocyfrowe pozytywne recenzje.

Tymczasem Limited Run Games wskazało nadal planuje wypuścić zapowiadaną wcześniej fizyczną wersję Hi-Fi Rush pomimo zamknięcia Tango Gameworks. W zeszłym tygodniu w klasyfikacji wiekowej przeprowadzonej przez ESRB pojawił się długo plotkowany port Nintendo Switch dla Hi-Fi Rush. Gra została wydana na PlayStation 5 na początku tego roku w ramach promocji wieloplatformowych gier wideo firmy Microsoft.

Dlaczego Microsoft zamknął Tango Gameworks? Dyrektor Xbox, Sarah Bond, udzieliła odpowiedzi w niedawnym wywiadzie. IGN rozumie, że oferta dotycząca Hi-Fi Rush 2 została odrzucona częściowo dlatego, że uznano ją za zbyt kosztowną.

Wesley jest redaktorem wiadomości brytyjskich w IGN. Znajdź go na Twitterze pod adresem @wyp100. Z Wesleyem można się skontaktować pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].



źródło