ST. PETERSBURG — Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tylna połowa Ferg’s Sports Bar & Grill to mieszanina przybudówek, stołów piknikowych i rozkładanych namiotów?

To dlatego, że stare tory kolejowe przecinają kultowy bar sportowy i Właścicielowi Ferga, Markowi Fergusonowi, na większej części posiadłości nie wolno budować czegoś trwalszego. Chociaż Ferguson jest właścicielem gruntu, istnieje 30-metrowa służebność, która przecina go na pół w celu ułożenia niegdyś przebiegającej przez nią odnogi kolejowej.

Ferguson wiele lat temu podpisał umowę z CSX Transportation Inc. na wynajęcie tej powierzchni pod warunkiem: brak stałych elementów wyposażenia nad torami na wypadek, gdyby linia kolejowa była ponownie potrzebna.

Tory te mogłyby zyskać nowe życie jako publiczny szlak rekreacyjny, który będzie wiódł przez Ferg’s do planowanej dzielnicy Historycznej Gazowni.

Pięć lat temu firma CSX złożyła wniosek o przekształcenie w szlak prawie kilometra opuszczonych torów w Petersburgu. Ale kiedy rząd federalny na to pozwolił, urzędnicy technicznie rzecz biorąc przejęli ziemię pod tymi torami, przez wybitną posiadłość. Ferguson powiedział, że nie został o tym powiadomiony przez rząd i nie otrzymał zapłaty.

Ferguson pozwał, podobnie jak dwóch innych właścicieli gruntów w Petersburgu, których posiadłość przebiega przez część ostrogi. Czteroletni proces w sądzie federalnym zakończył się w zeszłym miesiącu. Amerykański Sąd Federalny ds. Roszczeń wydał największe orzeczenie w procesie dotyczącym konwersji kolei na szlak, twierdzą prawnicy, które może zapłacić łącznie prawie 20 milionów dolarów. Pieniądze te nie zostały jeszcze wypłacone, ponieważ rząd federalny ma około miesiąca na złożenie apelacji.

Mówi się, że nagroda w wysokości 12,9 miliona dolarów przyznana Fergusona jest najwyższą w historii przyznaną właścicielowi gruntu w sprawie „rails-to-trails”, ale oznacza to, że krajobraz Fergusona prawdopodobnie ulegnie zmianie. Miasto St. Petersburg prowadzi negocjacje w sprawie przejęcia kontroli nad pasem i potencjalnego przekształcenia go w szlak rekreacyjny, który przecinałby Ferg’s do dzielnicy historycznych zakładów gazowniczych otaczającej nowy stadion baseballowy Tampa Bay Rays.

Ferguson powiedział, że bar sportowy można by przebudować i zająć mniejszą powierzchnię na rogu Central Avenue, w pobliżu odrestaurowanego World Liquors Globe przeprowadził się tam pięć lat temu.

„Jesteśmy podstawą społeczności” – powiedział id. „Jesteśmy lokalnym miejscem spotkań. Po 33 latach jest tu tak wiele wspomnień”.

Tory zaczynają się przy Dr. Martin Luther King Jr. Street S i First Avenue. Biegną na zachód, równolegle do ul Centrum przeprowadzek i magazynowania Tropicana U-Haul pozostaje na miejscu i pole Tropicana. Ślady po szynach znikają, gdy linia przeskakuje na północ przez ulicę za Furnish Me Vintage, gdzie wznosi się hotel Moxy St. Petersburg Downtown, i pojawia się ponownie w południowo-wschodnim rogu Ferg’s.

Spędzaj dni z Hayesem

Zapisz się do naszego bezpłatnego biuletynu Stephinitely

Felietonistka Stephanie Hayes będzie dzieliła się z Tobą przemyśleniami, uczuciami i zabawnymi sprawami w każdy poniedziałek.

Wszyscy jesteście zarejestrowani!

Chcesz więcej naszych bezpłatnych, cotygodniowych biuletynów w swojej skrzynce odbiorczej? Zacznijmy.

Poznaj wszystkie opcje

Tory w Ferg’s leżą pod kontenerem transportowym z łazienkami i przez magazyn z beczkami, napojami gazowanymi w puszkach i galonami sosu barbecue Sweet Baby Ray i oleju o smaku maślanym. Wynurzają się pomiędzy tarasem imprezowym Ferga a ruchomą kuchnią, ale są ukryte pod kostką brukową i stołami, i pojawiają się ponownie po drugiej stronie Central Avenue, pomiędzy krawężnikami parkingowymi na żwirowym parkingu, również należącym do Fergusona. Ta działka obejmuje malowniczą część ukrytej Booker Creek.

Mark Ferguson, właściciel Ferg's Sports Bar & Grill w Petersburgu, stoi nad istniejącymi torami kolejowymi, które biegną przez należący do niego żwirowy teren obok baru.
Mark Ferguson, właściciel Ferg’s Sports Bar & Grill w Petersburgu, stoi nad istniejącymi torami kolejowymi, które biegną przez należący do niego żwirowy teren obok baru. ( DIRK SHADD | Times )

Opuszczony odcinek biegnie dalej na północny zachód po przekątnej przez magazyn pod adresem 269 16th St. N., którego właścicielami są Carlos Lopez Jr. i Colleen A. Lopez. Oprócz Ferga, Lopezowie byli powodem w pozwie wraz z właścicielami hotelu Moxy St. Petersburg, firmą Collective Edge LLC z siedzibą w Miami.

Lopezowie wygrali w tej sprawie ponad 2 miliony dolarów, a Collective Edge otrzymało 2,9 miliona dolarów. Skontaktowano się telefonicznie z Carlosem Lopezem Jr., który odmówił komentarza, ponieważ środki nie zostały jeszcze wypłacone. Matthew Tillman z Collective Edge nie odpowiedział na e-mail z prośbą o komentarz.

Na podstawie których zapadły wyroki utracona wartość. Z dowodów pochodzących z procesu wynika, że ​​w przypadku hotelu Moxy pod adresem 1246 Central Ave. firma Collective Edge straciła prawie 10 000 stóp kwadratowych powierzchni pod zabudowę. Sprawa Lopezów była trudniejsza do ustalenia, ponieważ działka po drugiej stronie szlaku ma nieznanego właściciela, co komplikuje wartość gruntu.

Ferguson stwierdził, że ma mocne argumenty, ponieważ jest właścicielem gruntów po obu stronach służebności. Pamięta, jak w latach 90. przez bar przejeżdżały wagony kolejowe wiozące lwy, tygrysy i słonie z Ringling Brothers/Barnum & Bailey Circus do centrum cyrku.

„Cały budynek by się zatrząsł” – powiedział.

Ferguson powiedział, że tory zostały porzucone około dziesięć lat temu. Mówiono o zainstalowaniu kolei miejskiej, która miałaby dowozić ludzi na mecze do Tropicana Field, co, jak miał nadzieję, zwiększy ruch pieszy do baru, ale nic takiego nie nastąpiło.

Ferguson jest właścicielem gruntu o powierzchni 52 000 stóp kwadratowych, ale nie będzie w stanie zagospodarować całej działki ze ścieżką pośrodku, pozostawiając 14 511 stóp kwadratowych do zabudowy w północno-wschodnim narożniku oraz naziemny parking w południowo-wschodnim narożniku z drugiej strony stronę szlaku.

„Wolę mieć ziemię na własność niż 13 milionów dolarów” – powiedział.

Trzem właścicielom gruntów w Petersburgu przyznano łączną kwotę 17,9 mln dolarów, co wraz z odsetkami prawdopodobnie wyniesie ich łączną kwotę blisko 20 mln dolarów.  To największa decyzja procesowa wydana przez amerykański Sąd Federalny ds. Roszczeń w sprawie konwersji kolei na szlaki.
Trzem właścicielom gruntów w Petersburgu przyznano łączną kwotę 17,9 mln dolarów, co wraz z odsetkami prawdopodobnie wyniesie ich łączną kwotę blisko 20 mln dolarów. To największa decyzja procesowa wydana przez amerykański Sąd Federalny ds. Roszczeń w sprawie konwersji kolei na szlaki. ( Ron Borresen | Times )

Ferguson powiedział, że otrzymał list od LewisRice, kancelarii prawnej z siedzibą w St. Louis w stanie Missouri, która specjalizuje się w sprawach dotyczących torów kolejowych. Skontaktował się ze swoim prawnikiem D. Tobynem DeYoungiem z kancelarii Helinger DeYoung Lawyers w St. Petersburgu, specjalizującej się w domenach wybitnych. Obie kancelarie spędziły cztery lata w sądach w Waszyngtonie i Tampie.

Alizza Punzalan-Randle, rzeczniczka miasta Petersburga, powiedziała, że ​​miasto prowadzi negocjacje z CSX w sprawie przejęcia kontroli nad szlakiem. Powiedziała, że ​​tor w pobliżu Ferg’s został uwzględniony zarówno w programie CityTrails na 2003 r., jak i w planie wdrożenia kompletnych ulic na 2019 r. jako potencjalny obszar przyszłego rozwoju szlaków rekreacyjnych.

W e-mailu rzeczniczka CSX Transportation, Sherie Bowman, odmówiła komentarza, powołując się na „toczące się postępowanie sądowe”.

źródło