Sprzedaż pojazdów hybrydowych kwitnie — oto dlaczego kierowcy kupują je zamiast pojazdów elektrycznych

Hybrydy mają chwilę.

Sprzedaż pojazdów częściowo zasilanych akumulatorowo, niegdyś wyśmiewana jako: “faza” takich jak Elon Musk, rosną nawet w obliczu zacinania się pojazdów elektrycznych wraz ze sprzedażą pojazdów hybrydowych wzrosła o 50% w pierwszych dwóch miesiącach roku, podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła w tym czasie o 13%, według ośrodek badawczy Edmunds.

Należy zauważyć rosnącą popularność hybryd przyniosło korzyści firmom takim jak Toyota którzy zabezpieczyli swoje zakłady na pojazdy elektryczne i nadal inwestowali w swoje modele hybrydowe.

Inne firmy samochodowe idą w ślady Toyoty, do czego zobowiązuje się General Motors ponownie sprzedawać hybrydy w Ameryce Północnej i Ford opóźniają premierę swojego najnowszego elektrycznego SUV-a skupić się na własnej ofercie pojazdów hybrydowych.

Nawet Tesla, która słynie z tego, że nie sprzedaje hybryd i prawdopodobnie nie zrobi tego w najbliższym czasie, zwraca na to uwagę. W swoim najnowszym raporcie o zarobkach spółka obwiniał popyt na pojazdy hybrydowe za przygnębiającą globalną sprzedaż pojazdów elektrycznych.

„Wskaźnik upowszechnienia pojazdów elektrycznych na całym świecie znajduje się pod presją, a wielu innych producentów samochodów rezygnuje z pojazdów elektrycznych i zamiast tego stawia na hybrydy typu plug-in” – powiedział dyrektor generalny Elon Musk w rozmowie o zarobkach.

„Uważamy, że nie jest to właściwa strategia i ostatecznie pojazdy elektryczne zdominują rynek” – dodał.

Business Insider rozmawiał z właścicielami pojazdów hybrydowych, ekspertami i dyrektorami branży, aby dowiedzieć się, dlaczego hybrydy zyskują na popularności.

Brak niedrogich pojazdów elektrycznych

Nick O’Brien, który wykłada technikę samochodową w Jefferson Community College w Kentucky, odebrał w lutym hybrydowego Forda Mavericka 2024 i powiedział Business Insiderowi, że jest więcej niż zadowolony ze swojego zakupu.

Powiedział, że hybryda doskonale zrównoważyła doskonałą oszczędność paliwa ze zmniejszonym wpływem na środowisko.

„Uwielbiam go — jest bardzo cichy, bardzo płynny i zużywa ponad dwukrotnie mniej paliwa niż mój poprzedni pojazd” – powiedział.

O’Brien powiedział BI, że wierzy, że pojazdy elektryczne są przyszłością, ale brak niedrogich opcji sprawił, że zamiast tego zdecydował się kupić pojazd hybrydowy do swojego następnego pojazdu.

„Dla mnie osobiście największą barierą jest koszt nowego pojazdu elektrycznego” – powiedział. „Myślę, że po prostu nie ma jeszcze zbyt wielu opcji pojazdów elektrycznych, na które mogą sobie pozwolić zwykli ludzie (w przeciwieństwie do bogatych).

Jako powód wymieniano brak niedrogich pojazdów elektrycznych to jeden z głównych powodów, dla których kierowcy niechętnie przesiadają się na pojazdy elektryczne.

Wydaje się, że hybrydy, które są zwykle tańsze niż pojazdy czysto elektryczne, czerpią korzyści.

Według danych Edmunds w listopadzie 2023 r. kupujący płacili średnio 42 500 dolarów za hybrydy w porównaniu z 60 500 dolarów za pojazdy elektryczne i 47 500 dolarów za samochody na gaz. poinformował „New York Times”..

„Dodatkowe koszty związane z pojazdami w pełni elektrycznymi są zdecydowanie wyższe niż w przypadku pojazdów hybrydowych” – powiedział BI Mark Singer, starszy analityk ds. transportu w Krajowym Laboratorium Energii Odnawialnej.

„Wiele hybrydowych pojazdów elektrycznych nie jest obecnie odległych od alternatywnych rozwiązań z silnikiem spalinowym. Dlatego uważam, że niższe koszty przyrostowe związane z hybrydami w tym momencie powodują pewne zainteresowanie pojazdami hybrydowymi w porównaniu z pojazdami w pełni elektrycznymi” – dodał.

Rosnące ceny gazu

Singer powiedział, że ceny gazu, które mają utrzymuje się na wysokim poziomie od czasu pandemii w USAmoże mieć również wpływ na decyzję konsumentów dotyczącą wyboru pojazdów bardziej oszczędnych w porównaniu z wersjami zasilanymi gazem.

„Historycznie widzieliśmy, że gdy ceny benzyny rosną, rosną również ceny hybrydowych pojazdów elektrycznych lub liczba przejęć” – powiedział BI.

„Odkąd wyszliśmy z okresu pandemii ceny benzyny wzrosły i myślę, że to prawdopodobnie istotny powód wzrostu popularności pojazdów hybrydowo-elektrycznych w ciągu ostatnich kilku lat” – dodał.

Ładowanie przeszkód

Jednym z wielkich zwycięzców najnowszego szaleństwa na hybrydy jest Toyota, która podjęła bardziej sceptyczne podejście do pojazdów elektrycznych niż wielu jego rywali.

Japoński producent samochodów pokonał Teslę w niedawnym badaniu większość marek najczęściej wybieranych przez klientów pojazdów elektrycznychpomimo wypuszczenia w USA tylko jednego samochodu elektrycznego na baterie.

Wiceprezes ds. sprzedaży Toyoty, Jeff Buchanan, powiedział Business Insider, że klienci szukają obecnie wyboru między hybrydami, pojazdami elektrycznymi i silnikami spalinowymi oraz że Toyota czerpie korzyści z posiadania opcji w „praktycznie każdym segmencie”.

„Dzięki hybrydom nie ma już żadnych kompromisów — są superwydajne, mocne, a stylizacja jest świetna” – powiedział.

Toyota spodziewa się, że w tym roku około 40% jej całkowitej sprzedaży w USA będzie stanowić pojazdy hybrydowe, powiedział Buchanan, a sprzedaż pojazdów częściowo i w pełni zelektryfikowanych wzrośnie o 70% w pierwszych czterech miesiącach roku.

Opisał względną przystępność cen pojazdów hybrydowych jako „ogromny” czynnik skłaniający konsumentów do korzystania z pojazdów hybrydowych, zwłaszcza w obliczu wzrostu stóp procentowych w ciągu ostatnich kilku lat, dodał jednak, że utrzymujące się obawy dotyczące ładowania również zniechęcają klientów do przejścia na pojazdy w pełni elektryczne.

„Nie ma wątpliwości, że dla niektórych osób jest to problem” – powiedział Buchanan.

„Po prostu nie ma wystarczającej liczby publicznych systemów ładowania, aby wszyscy klienci czuli się z tym komfortowo, i naprawdę sądzę, że to prawdopodobnie powoduje, że więcej klientów wraca do pojazdów hybrydowych i hybryd typu plug-in” – dodał.

Singer zgodził się z tym, wskazując przystępność cenową i ładowanie jako główne czynniki zniechęcające konsumentów do podjęcia decyzji o zakupie wyłącznie pojazdu elektrycznego.

„To są dwie kwestie, które stanowią największe bariery w adopcji” – stwierdził.

Ponieważ żadna z barier nie stanowi problemu dla pojazdów hybrydowych, wydaje się mało prawdopodobne, aby boom na hybrydy w najbliższym czasie wygasł.



źródło