Berlin (AFP) – Niemiecki gigant przemysłowy Siemens ogłosił w czwartek, że sprzeda swój dział silników elektrycznych Innomotics amerykańskiej firmie private equity KPS Capital Partners za 3,5 miliarda euro (3,8 miliarda dolarów).

Wydane w: Zmodyfikowano:

1 minuta

Innomotics, spółka zależna, której silniki i inne systemy są wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu, w tym w przemyśle chemicznym, naftowym, użyteczności publicznej i motoryzacyjnym, zatrudnia około 15 000 pracowników.

Grupa podała, że ​​sprzedaż została zatwierdzona przez zarząd i zarząd, a zamknięcie transakcji ma nastąpić w pierwszej połowie roku podatkowego 2025.

„Sprzedając Innomotics firmie KPS, cieszę się, że poczyniliśmy dalsze znaczące postępy w optymalizacji naszego portfolio” – powiedział dyrektor finansowy Siemensa Ralf Thomas.

Innomotics została uruchomiona w 2023 roku jako odrębna spółka zależna należąca w całości do Siemensa.

Pod koniec ubiegłego roku Siemens ogłosił, że planuje publiczne notowanie Innomotics, ale porzucił te plany, sprzedając ją KPS.

Wiadomość o sprzedaży pojawiła się po tym, jak Siemens, którego produkty obejmują pociągi po wyposażenie fabryczne, ogłosił 38-procentowy spadek zysku netto w drugim kwartale rok do roku, do 2,2 miliarda euro.

Od stycznia do marca przychody spadły o jeden procent w stosunku do roku poprzedniego, a zamówienia spadły o 13 procent. Rok obrotowy spółki trwa od października do września.

W ostatnich miesiącach Siemens ucierpiał z powodu „usuwania” towarów przez klientów po zgromadzeniu nadmiernych zapasów.

Szczególnie słabo wypadła działalność na kluczowym rynku w Chinach, gdzie w drugim kwartale liczba zamówień spadła o 25%, a przychody spadły o 20%.

Dział „przemysłu cyfrowego”, który dostarcza technologie do automatyzacji fabryk i który wcześniej był kluczowym czynnikiem wzrostu, odnotował 13-procentowy spadek sprzedaży.

Natomiast w dziale „inteligentnej infrastruktury”, który zajmuje się obszarami takimi jak centra danych, sprzedaż odnotowała nieznaczny wzrost sprzedaży.

Jednostka „mobilność”, produkująca pociągi, odnotowała sześcioprocentowy wzrost przychodów, ale spadek zamówień o 49 proc.

Grupa z siedzibą w Monachium od dawna jest producentem ciężkiego sprzętu przemysłowego, ale w ostatnich latach zaczęła skupiać się na technologii cyfrowej i automatyzacji fabryk.

źródło