Podczas gdy na scenie z Diną Bass podczas szczytu technologicznego Bloomberg, prezes Xbox, Sarah Bond, została zapytana o konsolę Xbox zamknięcia pracowni Arkane Austin, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios

Zamknięcie studia Xbox

– zapytała Dina Bass z Bloomberg Sarah Bond seria pytań w związku z zamknięciem studia.

W Basie: powiązane z niektórymi trendami, które identyfikujesz. Jak wiecie, na początku tego tygodnia Xbox ogłosił zamknięcie czterech studiów gier wideo. Wiem, że nie jesteś szefem studia, ale jak my, gracze, powinniśmy rozumieć to posunięcie w kontekście zaangażowania Microsoftu w tworzenie innowacyjnych, ekskluzywnych gier?

Sara Bonda: Tak, wiesz, że zawsze jest niezwykle ciężko, gdy musisz podejmować takie decyzje. Wrócę do tego, co mówiłem o branży. Kiedy przyjrzeliśmy się tym podstawowym trendom, poczuliśmy głęboką odpowiedzialność za zapewnienie, że tworzone przez nas gry, urządzenia, które budujemy, i oferowane przez nas usługi przetrwają te chwile. Nawet jeśli branża nie rozwija się, gdy jesteś w okresie przejściowym. Wiadomości, które ogłosiliśmy na początku tygodnia, są tego efektem i wynikają z naszego zaangażowania w zapewnienie dobrej kondycji naszej firmy w dłuższej perspektywie.

W dalszej części odpowiedzi stwierdziła: „Właściwie teraz dla nas i naszych zespołów skupiamy się na osobach, których to dotyczy, i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc im przetrwać tę trudną zmianę.


Oto e-mail wysłany przez Matta Booty’ego po zamknięciu 4 studiów:

Dziś dzielę się zmianami, które wprowadzamy w naszych zespołach Bethesda i ZeniMax. Zmiany te opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużym wpływie i dalszym inwestowaniu w portfolio Bethesdy obejmujące hitowe gry i ukochane światy, które pielęgnujesz przez wiele dziesięcioleci.

Podwojenie liczby franczyz i inwestowanie w tworzenie nowych wymaga od nas spojrzenia na całą firmę w celu zidentyfikowania możliwości, które najlepiej zapewniają sukces. Ta zmiana priorytetów tytułów i zasobów oznacza, że ​​kilka zespołów zostanie przydzielonych do innych i że niektórzy z naszych kolegów nas opuszczą.
Oto zmiany, które wchodzą w życie:


Arkane Austin – to studio zostanie zamknięte, a niektórzy członkowie zespołu dołączą do innych studiów, aby pracować nad projektami w Bethesdzie. Arkane Austin ma historię tworzenia wpływowych i innowacyjnych gier i jest to rodowód, z którego każdy powinien być dumny. Poprzednia aktualizacja Redfall będzie ostatnią, ponieważ zakończymy prace nad grą. Gra i jej serwery pozostaną dostępne online, aby gracze mogli się nimi cieszyć, a my zapewnimy korzystne oferty graczom, którzy kupili dodatek Hero DLC.

Alpha Dog Studios – to studio również zostanie zamknięte. Doceniamy kreatywność zespołu w udostępnianiu Dooma nowym graczom. Mighty Doom zakończy się 7 sierpnia, a my wyłączymy możliwość dokonywania przez graczy jakichkolwiek zakupów w grze.

Tango Gameworks – Tango Gameworks również zostanie zamknięte. Jesteśmy wdzięczni za ich wkład w Bethesdę i graczy na całym świecie. Hi-Fi Rush będzie nadal dostępny dla graczy na obecnych platformach.
Roundhouse Games – zespół Roundhouse Games dołączy do ZeniMax Online Studios (ZOS). Roundhouse odegrał kluczową rolę w wielu naszych ostatnich premierach gier, a wprowadzenie ich do ZOS w celu pracy nad The Elder Scrolls Online będzie oznaczać, że możemy zrobić jeszcze więcej, aby rozwijać świat, który miliony graczy nazywają domem.


Dzięki konsolidacji naszych zespołów studyjnych Bethesda, abyśmy mogli głębiej inwestować w nasze portfolio gier i nowe IP, niewielka liczba stanowisk w wybranych zespołach wydawniczych i korporacyjnych Bethesdy również zostanie wyeliminowana.


Osoby, na których stanowiska będzie to miało wpływ, zostaną dzisiaj powiadomione i prosimy, abyście traktowali odchodzących kolegów z szacunkiem i współczuciem. Zapewnimy pełne wsparcie osobom, których dotyczą dzisiejsze powiadomienia i ich zmiany, w tym świadczenia z tytułu odpraw zgodnie z lokalnymi przepisami.
Zmiany te nie odzwierciedlają kreatywności i umiejętności utalentowanych osób w tych zespołach ani ryzyka, jakie podejmowały, próbując nowych rzeczy. Przyjmuję do wiadomości, że zmiany te zakłócają także funkcjonowanie różnych zespołów wsparcia ZeniMax i Bethesda, które wprowadzają nasze gry na rynek. Podejmujemy te trudne decyzje, aby stworzyć możliwości zwiększenia inwestycji w inne części naszego portfolio i skupić się na naszych priorytetowych grach.
Bethesda pozostaje jednym z kluczowych filarów Xbox, posiadającym silne portfolio niesamowitych gier i dobrze prosperujące społeczności. Patrząc w przyszłość, na horyzoncie widać imponującą gamę gier. Tylko w 2024 roku będziemy mieli Starfield Shattered Space, Fallout 76 Skyline Valley, Indiana Jones i The Great Circle oraz Golden Road w The Elder Scrolls Online. Kiedy dopasowujemy nasze plany i zasoby, aby jak najlepiej przygotować się na sukces w tej złożonej i zmieniającej się branży, nasze zespoły w Arkane Lyon, Bethesda Game Studios, id Software, MachineGames, ZeniMax Online Studios oraz zespoły wydawnicze i korporacyjne Bethesda będą dobrze… jesteśmy w stanie zbudować nowe IP, odkrywać nowe koncepcje gier i rozwijać nasze istniejące franczyzy.


– Mat


Co sądzisz o odpowiedzi Sarah Bond na temat zamknięcia studia Xbox? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

źródło