Roku-MLB podkreśla bezpłatne transmisje sportowe jako Fubo, inni wkraczają

Wydaje się, że bezpłatna telewizja nadal jest atrakcyjna dla sportu. Rokzapowiedź w tym tygodniu, że będzie emitowana w niedzielę rano MLB bezpłatne gry na kanale Roku podkreśla pozornie nagłe przejście sportu w stronę eksplozji kanałów FAST – bezpłatnych i wspieranych przez reklamy telewizja strumieniowa.

Szczegóły finansowe transakcji Roku nie zostały jeszcze ujawnione, więc nie jest jasne, czy spółka notowana na giełdzie płaci więcej, czy mniej niż 60 milionów dolarów Paw zapłacił mieć niedzielny poranny baseball za zaporą. Ale niezależnie od tego, jest to mocny wotum zaufania dla FAST. Z raportu firmy Samsung wynika, że ​​w USA liczba kanałów gwałtownie wzrosła, ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich trzech lat do 1900. Podobnie jak inni producenci telewizorów jest jednym z głównych gospodarzy kanałów FAST, oferującym w swoich zestawach setki bezpłatnych kanałów, od dziwacznych – jedna stacja to po prostu pętla płonącego kominka – po mainstreamowe, takie jak NBC News.

Z powodu – a może pomimo – mnożenia się kanałów, oglądalność FAST rośnie. Roku Channel, zbiór ponad 400 stacji, na których będą rozgrywane mecze MLB, jest obecnie trzecią najczęściej używaną aplikacją na Roku. Wygląda na to, że to droga rozwoju firmy, która po latach zarabiania głównie na sprzedaży wideo generuje obecnie 80% swoich przychodów ze sprzedaży reklam przesyłanie strumieniowe sprzęt komputerowy. Więcej kanałów FAST prawdopodobnie pozwoli Roku uzyskać większą część przychodów z reklam, które dzieli z właścicielami kanałów. „Przebłysk sieci premium FAST z wewnętrznym stosem technologii reklamowych jest intrygujący” – powiedział dwa tygodnie temu analityk Jefferies & Co., Andrew Uerkwitz, w notatce na temat firmy.

Roku nie jest jedynym, który odnosi sukcesy dzięki bezpłatnej telewizji. Pakiet skoncentrowany na sporcie Fubo odkryła, że ​​oferty FAST wraz z kanałami telewizji kablowej za zaporą płatniczą stanowiły 9% całkowitej oglądalności w pierwszym kwartale. „To staje się całkiem dobrym czynnikiem generującym zyski dla firmy” – powiedział dwa tygodnie temu dyrektor finansowy John Janedis podczas rozmowy telefonicznej z analitykami.

Jeśli za paywallem działa, to przed nim powinno być jeszcze lepiej: w ciągu najbliższych kilku dni Fubo ogłosi darmowy poziom kanałów FAST – ale tylko dla abonentów, którzy wygasli i klientów korzystających z bezpłatnej wersji próbnej, przynajmniej na początku. Według firmy w Fubo będzie dostępnych 25 stacji sportowych, w tym Real Madrid TV, Pickleball TV, Surfer i World Poker Tour.

W tym tygodniu własną bezpłatną sieć uruchomi także FanDuel. FanDuel TV Extra będzie transmitować na żywo koszykówkę z lig w Chinach, Niemczech i Turcji, piłkę nożną z Korei Południowej, rzutki PDC i pokera z PokerStars. Z tego powodu FanDuel twierdzi, że na kanale będzie transmitowanych najwięcej meczów sportowych na żywo w sektorze bezpłatnej transmisji strumieniowej.

W tym tygodniu do bezpłatnej strefy sportowej dołączył także były zawodowiec NFL i WWE Shawne Merriman, który ogłosił utworzenie własnej platformy dla kanałów sportowych FAST, Lights Out Sports. Platforma uruchamia się ze strumieniami 10 sieci, w tym podwórkowego klubu walki Streetbeefs, Glory Kickboxing i Lights Out Xtreme Fighting, ligi MMA Merrimana posiada.

„W przestrzeni FAST te niszowe sporty gubią się w tym zamieszaniu” – powiedział Merriman podczas rozmowy telefonicznej. „Moim głównym celem jest agregator tych naprawdę dobrze przemyślanych i dobrze wykonanych kanałów”.

Według Merrimana techniczne zadanie związane z uruchomieniem sieci FAST jest stosunkowo proste dzięki ekosystemowi, który powstał w celu wspierania tworzenia sieci FAST: jedna firma zajmuje się tworzeniem interfejsu użytkownika, inne zajmują się drobiazgowymi kwestiami przechowywania i przesyłania strumieniowego wideo, podczas gdy stacje działające na jego platformie przodują w sprzedaży mocy reklamowych. Do tej pory nie sprowadził nawet partnerów inwestycyjnych. „To tylko ja” – powiedział. „Moim zadaniem jest zapewnienie przyczepności i tworzenie gałek ocznych”.

Doświadczenie Merrimana w outsourcingu dużej części sieci FAST nie jest niczym niezwykłym: Według Sportico publikacja siostrzana IndieWiresieć FAST mogłaby przejść od koncepcji do nadawania około tygodniachociaż miesiąc jest bardziej realistyczny.

Częścią eksplozji sieci FAST może być łatwość techniczna, ale dzieje się tak głównie dlatego, że dzięki reklamom wydają się one bardzo dochodowe. Według Decenter Ads, platformy reklam programmatic, średni przychód na widza ma w tym roku wynieść 9,01 dolara. Według innej firmy, brytyjskiego analityka Omdia, światowy rynek reklamy FAST powinien w tym roku przekroczyć 9 miliardów dolarów i będą zdominowane przez wydatki amerykańskie. Dwa lata temu globalne przychody z reklam FAST były o ponad połowę mniejsze.

Należy spodziewać się kontynuacji wzrostu liczby reklam, ponieważ ruch na rzecz ochrony prywatności konsumentów, który wypatroszył targetowanie reklam mobilnych, ominął telewizory inteligentne. Applovin, notowana na giełdzie specjalistka ds. marketingu o wartości 28 miliardów dolarów, będąca awangardą reklam kierowanych na urządzenia mobilne, postrzega telewizory z dostępem do Internetu jako swój obszar wzrostu w miarę ponownego skupiania się po ograniczeniach dotyczących telefonów komórkowych.

Ile to będzie oznaczać dla sportu? Do tej pory w FAST nie był to zawodnik wagi ciężkiej. Trudno znaleźć wyczerpujące dane na temat wszystkich 1900 sieci, ale wiele wskazuje na to, że między 2021 r. a początkiem tego roku liczba kanałów sportowych utrzymywała się mniej więcej na tym samym poziomie i według różnych źródeł wynosi około 100 kanałów, co stanowi 7% wszystkich ofert.

Inna sprawa, czy nowa fala kanałów sportowych znajdzie odbiorców. Większość FAST oglądania jest zdominowana przez garstkę graczy. W listopadowej prezentacji na konferencji medialnej w Wielkiej Brytanii starsza dyrektor Omdia, Maria Rua Aguete, zauważyła, że ​​pięć kanałów Paramount – cztery kanały pod marką Pluto i Gwiezdny Trek— stanowią 20% całkowitej oglądalności w USA FAST. Powiedziała, że ​​20 najpopularniejszych kanałów odpowiada za około połowę wszystkich oglądań FAST. „Znaczenie oferowania silnego adresu IP — np Gwiezdny Trek—na zasadzie wyłączności rośnie” – powiedziała.

To brzmi jak świat, w którym sport już nie istniał.

źródło