Gdy w zeszłym tygodniu rozpoczęły się finały Pucharu Stanleya, liga NHL ogłosiła swoje kolejne ważne wydarzenie: reality show o gwiazdach hokeja, prowadzony przez producentów niezwykle popularnego Formuła 1: Jedź, aby przetrwać.

W programie bez tytułu, który zostanie wyemitowany w październiku w Prime Video, wezmą udział finaliści Pucharu Connor McDavid z Edmonton Oilers i Matthew Tkachuk z Florida Panthers, a także gracze z takich drużyn, jak Boston Bruins, Nashville Predators i Toronto Maple Liście.

Przedstawiciele NHL jasno powiedzieli jedną rzecz: widzieli, co te występy zrobiły dla innych, i są gotowi to przyjąć. Ale co program typu reality show może zrobić dla hokeja? Jedź, aby przetrwać zrobił dla F1 i profesjonalnej jazdy samochodami wyścigowymi – czy to był piorun w butelce?

„Ja sam nie byłem fanem sportów motorowych aż do F1 i Formuła 1: Jedź, aby przetrwać– powiedziała Ellen Hyslop, współzałożycielka The Gist, marki mediów sportowych skierowanej do kobiet.

Mieszkaniec Saint John w stanie New Jersey, samozwańcza miłośniczka hokeja, stwierdziła, że ​​teraz w weekendy ogląda wyścigi F1.

Chociaż twierdzi, że ciekawie było obserwować, jak od tego czasu publiczność The Gist reaguje na F1 Jedź, aby przetrwać premierę, jest sceptyczna co do tego, czy wersja serialu skupiona na NHL będzie miała taki sam wpływ na hokej.

„Jest dużo tego bałaganu na lodzie, dramatów i ćwierkania, które moim zdaniem są świetną zabawą” – powiedziała, co dobrze pasowałoby do formatu reality show. (Niektóre Jedź, aby przetrwać fani mają podobny przedstawienie do Prawdziwe gospodynie domowe właściwości wyemitowane w Bravo.)

Netflix wypróbował Jedź, aby przetrwać leczenie innymi sportami, choć z umiarkowanym sukcesem. Punkt przerwania śledził życie garstki gwiazd tenisa, podczas gdy Pełną parą wprowadził fanów za kulisy profesjonalnego golfa.

Kolejnym wyzwaniem jest fakt, że hokej jest sportem zorientowanym na pracę zespołową – podobnie jak pokolenie Z i milenialsi bardziej zainwestowane u indywidualnych sportowców niż w zespołach, powiedział Hyslop.

„Sportowcy uprawiający sport indywidualny zdają sobie sprawę, że to, co robią na korcie, na linkach lub na torze, jest ważne.

„Ale zdają sobie też sprawę, że zajmują się branżą rozrywkową i że ich osobowość również zapewni im pieniądze ze sponsoringu, fanów i obserwujących”.

Producent wykonawczy Paul Martin przyznał, że istnieje odmienna dynamika, mówiąc The Associated Press, że chociaż „nasz rodzaj opowiadania historii zależy od tego, czy jednostki są w stanie prowadzić tego rodzaju narracje… trzeba bardzo szanować fakt, że jest to sport zespołowy”.

„Wszyscy widzieli skutki” w F1, mówi dyrektor NHL

Odkąd w 2019 r. zadebiutował na platformie Netflix serial Drive to Survive — zawierający nagrania zza kulis zwykle skrytych zespołów wyścigowych — liczba widzów F1 gwałtownie wzrosła. W maju potwierdzono, że będzie to piąty i szósty sezon. (Netflix)

Liga NHL już wcześniej zajmowała się formatem reality show, tworząc kilka sezonów serialu HBO 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu serial dokumentalny. Poszczególne zespoły również próbowały swoich sił w programowaniu w stylu dokumentu, począwszy od drużyny Toronto Maple Leafs Wszystko albo nic dokument o Boston Bruins Za B serial internetowy.

Liga wykorzysta każdą szansę, aby rozwijać ten sport i rozwijać swoją publiczność, powiedział dyrektor NHL Steve Mayer w komunikacie prasowym ogłaszającym nadchodzącą serię.

„Myślę, że każdy widział tego skutki Jedź, aby przetrwać brał udział w wyścigach Formuły 1, Pełną parą zrobił wiele dla golfa i oczywiście związana z nim historia jest wyjątkowa i zupełnie inna” – powiedział Mayer.

OBEJRZYJ | Jak Netflix wygrał wyścig o uczynienie F1 sportem globalnym:

Rosnąca popularność Formuły 1 napędzana serialem Netflix

Popularność Formuły 1 wśród młodszych fanów wzrosła dzięki serialowi Drive to Survive oferowanemu przez Netflix. Jedną z największych supergwiazd, jaka się pojawiła, jest jedyny czarny kierowca Formuły 1, Lewis Hamilton, który niedawno podpisał kontrakt jako producent filmu o F1 z Bradem Pittem w roli głównej.

W ostatnich latach Formuła 1 niesamowicie się rozwinęła. Średnia oglądalność wyścigów F1 w USA niemal się podwoiła z 554 tys. w 2018 r. do 1,11 mln w 2023 r., według ESPN, który nadaje ten sport na kilku swoich platformach.

Częściowo wynika to z efektu crossover Jedź, aby przetrwać dotyczyło prawdziwego sportu, po jego premierze w 2019 r. i rosnącej popularności w czasie pandemii.

Według raportu firmy Nielsen zajmującej się analizą oglądalności z maja 2022 r., o 2,3% więcej osób oglądało natchniony przez Jedź, aby przetrwać aby obejrzeć wydarzenie F1 w tym roku. Trzydzieści cztery procent respondentów stwierdziło, że po obejrzeniu serialu zostało fanami tego sportu.

Wzrosła także liczba kobiet-fanek tego sportu, co twierdzi organizacja F1 Jedź, aby przetrwać był „niezbędny” w przyciąganiu kobiet do wyścigów. Według stanu na listopad 2022 r. około 40 procent fanów F1 stanowiły kobiety, co oznacza wzrost o osiem procent w porównaniu z pięcioma latami wcześniej, dyrektor generalny Stefano Domenicali powiedział wtedy.

„To naprawdę interesujące zobaczyć, jak od tego czasu nasza publiczność reaguje na ten sport Jedź, aby przetrwać wyszło” – powiedział Hyslop.

Zauważyła jednak, że początkowym zamiarem F1 było udostępnienie sportu bardziej globalnej publiczności, niekoniecznie bardziej kobiecej. Podobnie stara się liga NHL zasięg więcej gałek ocznych w USA

„Myślę, że z geograficznego punktu widzenia (NHL) jest to swego rodzaju przejęcie karty z tej samej książki, co F1 pod tym względem” – powiedziała.

„Naturalne przedłużenie” umowy o streamingu Rogersa

Hokeista wykonuje backcheck przeciwko przeciwnikowi.
Auston Matthews z Toronto goni McDavida z Edmonton podczas marcowego meczu. Rogers ogłosił podpisanie umowy dotyczącej transmisji strumieniowej z Amazon Prime’s Video, na mocy której kanadyjska firma telekomunikacyjna sprzedała gigantowi streamingowemu swoje prawa do transmisji NHL. Przez następne dwa sezony Prime będzie transmitować mecze hokeja w sezonie zasadniczym wyłącznie w Kanadzie w poniedziałkowe wieczory. (Cole Burston/Prasa kanadyjska)

Formuła 1: Jedź, aby przetrwać to studium przypadku „wykorzystywania skutecznego opowiadania historii, aby naprawdę sprzedać swój produkt sportowy nowym fanom i nowym konsumentom” – powiedziała Cheri Bradish, profesor nadzwyczajny marketingu sportowego i dyrektor Future of Sport Lab na Toronto Metropolitan University.

Chwila maskowania dla NHL również nie zaszkodzi, powiedziała – dosłownie.

„Z marketingowego punktu widzenia zawsze było wiadomo, że w przypadku sportów, w których nie ma kasków i które są bliżej kibiców, na przykład zawodowym koszykarzom, przeciętnym kibicom i konsumentom łatwiej jest nawiązać z nimi kontakt”.

Ogłoszenie następuje także po Rogersie ogłoszony umowę dotyczącą transmisji strumieniowej z Amazon Prime Video, na mocy której kanadyjska firma telekomunikacyjna sprzedała gigantowi streamingowemu swoje prawa do transmisji NHL. Przez następne dwa sezony Prime będzie transmitować mecze hokeja w sezonie zasadniczym w Kanadzie wyłącznie w poniedziałkowe wieczory.

„To naturalne przedłużenie oraz uzasadnienie i wynik tego partnerstwa” – powiedział Bradish.

Dla Hyslopa jest to również wskazówka, że ​​zmienia się sposób, w jaki ludzie konsumują sport – zwłaszcza wraz z odejściem od telewizji linearnej.

„To naprawdę interesujące, że Prime w dalszym ciągu jest miejscem, w którym udostępniane są treści hokejowe… Myślę, że to świetny sygnał, że NHL się rozwija i robi właściwe rzeczy, szczególnie na rynku amerykańskim .”

źródło