Podczas wtorkowego wydarzenia „Let Loose” Apple przedstawiło nowego iPada M4 Pro. Produkt został jednak zaprezentowany za pomocą dość intrygującej i kontrowersyjnej reklamy, która przedstawia instrumenty muzyczne, obiektywy aparatów i książki niszczone przez prasę hydrauliczną – która następnie zamienia to wszystko w nowego iPada.

Jednak wielu osobom nie spodobała się reklama iPada Pro i okazuje się, że Apple mogła inspirować się bardzo starą reklamą LG.

Apple mogło zainspirować się LG przy tworzeniu kontrowersyjnej reklamy iPada Pro

Jak niektórzy zauważyli, reklama iPada Pro firmy Apple „Crush”. jest bardzo podobny do tego, który LG wyemitował w 2008 roku w celu promowania KC910 Renoir. Smartfon zyskał wiele nowych funkcji, takich jak GPS, Wi-Fi, akcelerometr i obsługę Dolby Audio, co skłoniło LG do stworzenia reklamy, która pokazuje również prasę hydrauliczną niszczącą rzeczy i zamieniającą je w nowy telefon.

Przypadkowo lub nie, Apple użył tego samego scenariusza i estetyki w swojej reklamie iPada Pro prawie 16 lat później. „Jestem zszokowany, że Apple, dysponując pokaźnym budżetem reklamowym, najwyraźniej skopiowało pomysł LG z 2008 roku. Można by pomyśleć, że wymyślili coś bardziej oryginalnego” – powiedział Andy Cheng w wątku.

Jak 9 do 5Mac zgłoszono dziś ranowiele hollywoodzkich osobistości, takich jak Hugh Grant i Asif Kapadia, skrytykowało nową reklamę iPada Pro za promowanie „niszczenia ludzkiego doświadczenia”. Ludzie kwestionowali, „dlaczego ktoś uznał tę reklamę za dobry pomysł” i oskarżali firmę o minimalizowanie pracy scenarzystów, producentów, filmowców i twórców.

Apple później przeprosił za reklamę iPada Pro i stwierdziła, że ​​ceni kreatywność. Firma przyznała, że ​​w przypadku filmu „nie trafiła w sedno”. Chociaż reklama jest nadal dostępna w Internecie, firma stwierdziła, że ​​nie będzie emitowana w telewizji.

Poniżej możesz obejrzeć reklamy LG i Apple:

Przeczytaj także

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.

źródło