TOKYO (AP) — japońska firma Sony zajmująca się elektroniką i rozrywką twierdzi, że koncentruje się na kreatywności w filmach, animacjach i grach wideo, a nie na staromodnych gadżetach.

Dyrektor naczelny, Kenichiro Yoshida, nakreślił w czwartek strategię firmy, twierdząc, że Sony pomaga kreatywnym profesjonalistom w dostarczaniu, jak to określił, „kando”, czyli poruszającego doświadczenia.

Yoshida nie wypowiadał się na temat doniesień tokijskie Sony i Apollo Global Management są zainteresowane kupnem Paramount Global.

Yoshida powiedział, że firma kładzie obecnie nacisk na sam proces twórczy, a nie na cenione produkty z przeszłości, takie jak przenośny odtwarzacz muzyczny Walkman i kolorowe telewizory Trinitron. Powiedział, że „synergia” nie występuje już pomiędzy rozrywką i elektroniką, ale jest określana przez własność intelektualną obejmującą animację, muzykę, gry i filmy.

„Będziemy nadal wspierać kreatywność ludzi za pomocą naszej technologii” – oznajmił podczas odprawy online.

Sony dostosowuje się do trudniejszych czasów, a rywale produkują tańszą, ale konkurencyjną elektronikę. Krytycy twierdzą, że zapuszczanie się w filmy, muzykę i inną rozrywkę może być nieopłacalne.

Począwszy od przejęcia EMI Music Publishing w 2018 r., firma Sony zainwestowała w ciągu ostatnich sześciu lat około 1,5 biliona jenów (10 miliardów dolarów) w usprawnienie tworzenia treści.

W 2021 roku przejął Crunchyroll, który ma ponad 13 milionów płatnych subskrybentów i dostarcza japońskie animacje na całym świecie. Innym był Yoasobi, japoński duet muzyczny wykorzystujący technologię Vocaloid, czyli oprogramowanie do syntezatora głosu, który przyciąga fanów na całym świecie.

Technologia przetwarzania w czasie rzeczywistym firmy Sony, która rejestruje „ten moment”, jak to ujął Yoshida, jest wykorzystywana w kamerach podczas wydarzeń sportowych, ponieważ umożliwia rejestrowanie szybko poruszających się obiektów bez zniekształceń.

Jest również używany do relacjonowania i edytowania wiadomości oraz w wideo 3D i grafice komputerowej, w tym w hitach filmowych, takich jak „Godzilla Minus Jeden”, Według Yoshidy gry oparte są na ruchach ludzkich sportowców.

Niedawno poinformowało Sony jej kwartalny zysk wzrósł do 189 miliardów jenów (1,2 miliarda dolarów) z 141 miliardów jenów rok wcześniej. Kwartalna sprzedaż producenta automatów do gier PlayStation wzrosła o 14% do 3,48 biliona jenów (22 miliardy dolarów).

Jednak w roku finansowym kończącym się w marcu Sony odnotowało 3% spadek zysku do 970 miliardów jenów (6,2 miliarda dolarów) ze względu na słabe wyniki w segmencie usług finansowych, który zostanie częściowo wydzielony w przyszłym roku.

Prawa autorskie 2024 Powiązana prasa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał ten nie może być publikowany, emitowany, przepisywany ani redystrybuowany.

Zdjęcia, które warto zobaczyć – maj 2024

źródło