Ikea zmierzył się z podniebnym pracownikiem stawki obrotu podnosząc płace, oferując większą elastyczność i upraszczając przepływ pracy pracowników – według niedawnego raportu Bloomberga pozornie proste zmiany, które zrobiły ogromną różnicę dla szwedzkiego sprzedawcy mebli raport.

Za każdym razem Ikea pracownik odszedł z magnata meblarskiego, firma straciła 5000 dolarów lub więcej – podaje outlet. Wśród A narastająca fala pracowników odeszło w ostatnich latach, kadra kierownicza Ikei podjęła starania, aby pracownicy byli zadowoleni i mieli zatrudnienie.

W handlu detalicznym wskaźnik rezygnacji był zawsze wyższy niż w wielu innych branżach z powodu trudnych warunków pracy, nieprzewidywalnego harmonogramu i niskich wynagrodzeń. Jednakże Covid-19 pandemia i rosnąca inflacja tylko zaostrzyły problem w ostatnich latach.

Do 2022 r. Ikea z różnych powodów traciła każdego roku około 62 000 pracowników, co stanowi prawie jedną trzecią całej siły roboczej – podaje Bloomberg. Według outletu narastający konflikt między firmą a koalicją związków zawodowych obniżył morale w wielu z 473 sklepów Ikei na całym świecie.

Jon Abrahamsson Ring, dyrektor naczelny Grupy Inter Ikea – podmiotu ogólnego odpowiedzialnego za projektowanie produktów i łańcuch dostaw Ikei – powiedział Bloombergowi, że utrzymanie firmy było dla Bloomberga wysokim priorytetem, kiedy objął stanowisko dyrektora generalnego we wrześniu 2020 r. Wskaźniki rotacji oscylowały powyżej 30%. w sklepach w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie, podczas gdy pracownicy w Indiach regularnie odchodzili z firmy po urodzeniu dzieci z powodu marnych świadczeń – powiedział placówce.

Próbując rozwiązać problem odchodzenia z pracy, Ikea pełną parą poszła do przodu, rozwiązując najważniejsze kwestie dla pracowników, powiedział Ring placówce, w tym m.in. lepszą płacę, większa elastyczność dla pracownikóworaz integrowanie nowych technologii, aby ułatwić pracę pracownikom.

Opłaciło się: globalny wskaźnik rezygnacji z pracy w Ikei spadł z 22,4% w sierpniu 2022 r. do 17,5% w kwietniu 2024 r. – podał Bloomberg. Według placówki w samych Stanach Zjednoczonych dobrowolna rotacja pracowników spadła z około jednej trzeciej pracowników w 2022 r. do około jednej czwartej rok później.

Priorytetyzacja pragnień i potrzeb pracowników to kluczowy sposób, aby zachęcić ludzi do pozostania, jak raportował wcześniej Business Insider. Niedawne badanie wykazało również, że firmy oferujące solidne świadczenia z tytułu opieki nad dziećmi odnotuj zwiększoną produktywność pracowników i dodatni zwrot z inwestycji.

Poprawki Ikei, choć poważne, nie są doskonałe. Obroty w sklepach Ikea w Japonii wzrosły ze względu na ciasny rynek pracy, podczas gdy spory pracownicze we Francji utrzymują wysoki odsetek osób rezygnujących z pracy, jak podaje Bloomberg.

Ale wciąż rośnie stawki zużycia w sektorze detalicznym sugerują, że Ikea zaczęła wprowadzać rzeczywiste zmiany na froncie obrotów.

źródło