Pod przewodnictwem i wsparciem China Film Administration, China Film Pavilion, którego organizatorem jest China Film Co-Production Corporation (CFCC), po raz kolejny promował wymianę i współpracę między chińską społecznością filmową a jej międzynarodowymi odpowiednikami podczas 77. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes Festiwal, który rozpoczął się 14 maja i potrwa do 25 maja.

Od 2022 roku China Film Pavilion wystawiany jest na wielu najważniejszych międzynarodowych wydarzeniach filmowych, takich jak Hong Kong FILMART, targi filmowe Marché du Film w Cannes czy American Film Market. Promuje wysokiej jakości chińskie filmy i wytwórnie filmowe, organizuje różnorodne działania związane z wymianą i inicjuje współpracę między firmami chińskimi i zagranicznymi. Z biegiem lat Chiński Pawilon Filmowy odgrywał coraz większą rolę w promowaniu zagranicznego handlu chińskimi filmami oraz ułatwianiu wymiany i współpracy między chińskimi i zagranicznymi filmowcami.

W tym roku Chiński Pawilon Filmowy, po raz trzeci w Cannes, składał się ze stoiska i pawilonu. Na stoisku w Palais des Festivals et des Congrès zaprezentowano ponad 180 wysokiej jakości chińskich filmów z ostatnich lat. Tymczasem w pawilonie w międzynarodowej wiosce odbywały się wydarzenia specjalne, takie jak okrągłe stoły, panele i działania promujące film.

„Od 2022 r., kiedy po raz pierwszy utworzono Chiński Pawilon Filmowy, liczba zagranicznych gości zainteresowanych chińskimi filmami rośnie z roku na rok” – powiedział pracownik Chińskiego Pawilonu Filmowego. „Uwagę przykuły nowe hity kinowe, filmy akcji i komedie, a także animacje”.

Wśród filmów prezentowanych na stoisku znalazły się „Legendy bohaterów Condora: Galanci”, „Chang An” i „Stworzenie bogów Ⅰ: Królestwo burz” – wszystkie stanowią przykład uroku tradycyjnej chińskiej kultury.

Oprócz tego w ofercie znalazły się filmy przedstawiające codzienne życie zwykłych Chińczyków, takie jak „Gold or Shit”, „Lighting Up the Stars” i „B for Busy”, a także klasyczne, odrestaurowane filmy, takie jak „Street Angel” i „The Story of Qiu -Ju.” Stoisko odwiedziło wielu profesjonalistów z branży poszukujących konsultacji i wymian. Ponadto wielu odwiedzających przyciągnęły broszury na temat prezentowanych chińskich filmów i przeglądy chińsko-zagranicznych koprodukcji filmowych, a promocyjne filmy prezentujące chińską branżę filmową również przyciągnęły wielu odwiedzających.

„Mamy nadzieję promować wymianę i współpracę między chińskim i zagranicznym przemysłem filmowym za pośrednictwem China Film Pavilion i pomóc chińskim filmom osiągnąć światowy zasięg” – powiedział rzecznik CFCC. „Dzięki pawilonowi i filmowi jako medium można pogłębić wzajemne zrozumienie między chińskimi i zagranicznymi filmowcami, co przyczyni się do dalszego wspierania komunikacji i współpracy na rzecz wzajemnego rozwoju. China Film Pavilion będzie w dalszym ciągu poszukiwać szerszej platformy dla chińskich i zagranicznych wymian filmowych.”

W 2023 r. w Chinach wyprodukowano łącznie 971 filmów, w tym 792 filmy fabularne, a sprzedaż kasowa w Chinach kontynentalnych wyniosła 55 miliardów RMB (około 7,6 miliarda dolarów), a sprzedaż wyniosła 1,3 miliarda widzów, co czyni Chiny drugim co do wielkości rynkiem filmowym na świecie. W 2024 r. chiński rynek filmowy wykazywał niezmiennie dużą dynamikę. Pod wpływem różnych czynników, takich jak jakość treści, ciągła ekspansja rynkowa i solidne wsparcie publiczności, sprzedaż biletów w Nowym Roku, Festiwalu Wiosny i Festiwalu Qingming osiągnęła nowy poziom. Według stanu na 5 maja sprzedaż biletów w Chinach w 2024 r. wyniosła około 2,8 miliarda dolarów, co stanowi 35% światowych przychodów ze sprzedaży biletów i tymczasowo zajmuje pierwsze miejsce na świecie. Kwitnący rynek chiński wzbudził także zainteresowanie międzynarodowych filmowców.

15 maja w Pawilonie Chińskim w międzynarodowej wiosce odbyło się wydarzenie „Okrągły stół: Jak chiński przemysł filmowy współpracuje ze społecznością międzynarodową”, którego tematem było przewidywanie nowych kierunków i przyszłości międzynarodowej współpracy filmowej. Twórcy filmowi z Chin i zagranicy dyskutowali o wspieraniu międzynarodowej współpracy filmowej i przewidywali przyszłość z perspektywy międzynarodowej. Mao Yu, zastępca dyrektora generalnego China Film Administration, był obecny na tym wydarzeniu, podzielił się praktykami i osiągnięciami filmowymi Chin w ostatnich latach oraz wziął udział w dyskusjach z gośćmi. W wydarzeniu uczestniczyli także aktor Huang Bo, wiceprezes Chińskiego Stowarzyszenia Filmowego i aktor Fei Xiang.

W dalszej części festiwalu w pawilonie odbędzie się kilka wydarzeń specjalnych, takich jak promocja filmu dokumentalnego „Kangxi i Ludwik XIV” – koprodukcji chińsko-francuskiej oraz „Fade Away Pastoral” – filmu o migracji pasterzy do Xinjiangu , Chiny. Ponadto zaprezentowana zostanie tegoroczna „Błękitna Księga Filmu: Raport o rozwoju globalnego przemysłu filmowego”.

W pawilonie odbędą się także wydarzenia z serii „China’s New Talents Going Global Program” organizowane przez China Film Foundation, w tym „Dialog: nieskończone możliwości filmów”, „Okrągły stół: droga od filmu krótkometrażowego do filmu fabularnego” oraz „Dyskusja panelowa: Głos i wytrwałość”. Filmowców” itp.

W tym roku China Film Pavilion zaprosił ponad 60 chińskich wytwórni filmowych i podmiotów z nimi powiązanych, w tym China Film Co. Ltd., Hua Xia Film Distribution Co. Ltd., Shanghai Film Group, Pearl River Film Group, Xiao Xiang Pictures, Tianshan Film Studio, Bona Film Group, iQIYI, China Film Archive, China Film Foundation, Pekińska Akademia Filmowa, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Szanghaju i Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Pekinie. Przedstawiciele tych firm prowadzili dyskusje i wymiany z wystawcami, filmowcami i mediami z różnych krajów i regionów.

„Chcieliśmy podzielić się tymi wszystkimi wspaniałymi filmami z widzami na całym świecie” – powiedział wystawca. „Na stoisku w pełni poznaliśmy oczekiwania zagranicznych nabywców chińskich filmów i poczuliśmy ich chęć współpracy z chińskimi twórcami filmowymi. Pawilon połączył nas także z naszymi zagranicznymi odpowiednikami i umożliwił nam wykorzystanie większej liczby możliwości biznesowych i współpracy”.

źródło