EA jest jedną z kilku firm zajmujących się grami zainteresowanych generatywną sztuczną inteligencją i jest jej dyrektorem generalnym Andrzeja Wilsona mówi, że programiści EA „pragną” wykorzystać go przy tworzeniu gier. Jednak były Era Smoka główny scenarzysta David Gaider nie jest entuzjastycznie nastawiony i ostro krytykuje kierownictwo EA.

Główny scenarzysta Dragon Age: Inkwizycja, David Gaider, ostro wypowiada się na temat EA

„W razie niejasności” – napisał Gaider na Twitterze, „głód”, o którym mowa, ma urok arkusza kalkulacyjnego, w którym koszty pracy nagle pojawiają się w postaci maleńkiego słupka w porównaniu z innymi barami, a grupa dyrektorów siedzących wokół stołu kiwa głową i powtarzaj w kółko „ROI” i „dobrze, tak, dobrze”.

Gaider pracował dla spółki zależnej EA, BioWare od 1999 do 2016 roku i dlatego ma pewne doświadczenie z EA. Jego ostatnim projektem w BioWare była skazana na porażkę gra oparta na usługach na żywo Hymnchociaż historia została wznowiona po jego odejściu. Postrzega wysiłki EA na rzecz sztucznej inteligencji jako powtórzenie swojego mandatu w zakresie świadczenia usług na żywo, co przyczyniło się do niepowodzenia Anthem. Argumentował również, że ludzie nie powinni wierzyć EA, gdy mówi, że programiści są podekscytowani sztuczną inteligencją.

„Chcą, żebyś uwierzył, że pod ich kierownictwem programiści są bardzo podekscytowani możliwością wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w swoich procesach” – powiedział Gaider, „ale zapewniam cię, że to, co odebrali jako podekscytowanie, było w rzeczywistości zawoalowanym płaczem rozpaczy, podobnie jak wtedy, gdy zespół został poinformowany ich nowego, „naprawdę fajnego” zlecenia na świadczenie usług na żywo”.

„Kierownicy słyszeli o New Thing™” – kontynuował w kolejnym tweecie – „i wszyscy (czyli wszyscy „takowcy”, którym o tym wspominali) uważają, że to niezwykle ekscytujące, więc teraz będą o tym papugować ludziom wykonując rzeczywistą pracę. . . przynajmniej do czasu, gdy rzeczywistość nieuchronnie się ujawni.”

To nie pierwszy raz, kiedy dyrektor generalny EA zachwyca się potencjałem sztucznej inteligencji. W marcu przepowiadał, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli studiom EA zrobić w kilka dni to, co kiedyś zajmowało miesiące. Dyrektor opisał także przyszłość, w której miliardy graczy tworzą własne treści za pomocą technologii sztucznej inteligencji firmy.



źródło