Dyrektor generalny Bob Iger w środę określił inwestowanie w technologię jako środek, który pomoże Firma Walta Disneya sprawi, że streaming stanie się źródłem pieniędzy.

„Teraz tak naprawdę musimy zainwestować w technologię, która będzie służyć użytkownikowi, ponieważ jest bardzo, bardzo jasne, że abyśmy mogli zamienić streaming w dochodowy biznes, musimy przede wszystkim myśleć o użytkowniku” – powiedział w MoffettNathanson Szczyt Mediów i Komunikacji.

Disneya połączony biznes streamingowy Disney+, Hulu i ESPN+ były bliskie zarobienia pieniędzy w drugim kwartale, ponosząc stratę operacyjną w wysokości zaledwie 18 milionów dolarów. Hulu i Disney+, które tworzą działalność w zakresie strumieniowego przesyłania rozrywki, odnotowały 47 milionów dolarów dochodu operacyjnego.

AKCJE DISNEY Spadają, gdy biznes streamingowy upada z rentowności

Iger, przemawiając na konferencji, powiedział, że wydatki marketingowe Disneya związane z działalnością w zakresie transmisji strumieniowej są „zbyt wysokie”, ponieważ gigant branży rozrywkowej „nie wdrożył technologii, która nie tylko posiadałaby algorytmy, ale także możliwość wysyłania bardzo, bardzo spersonalizowanych wiadomości do naszych odbiorców”. subskrybentów, w przypadku których naszym zdaniem istnieje potencjalne ryzyko” anulowania członkostwa.

BRAZYLIA – 2023.07.13: Na tym zdjęciu logo Disney + (Disney Plus) widoczne na smartfonie. (Zdjęcie: Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket za pośrednictwem Getty Images) (Rafael Henrique/SOPA Images/LightRocket za pośrednictwem Getty Images/Getty Images)

Jeden z największych rywali Disneya w dziedzinie transmisji strumieniowej – Netflix – jest w tym „genialny” zdaniem Igera. Wcześniej opisał Netflix jako reprezentujący „złoty standard” i stwierdził, że Disney musi zapewnić porównywalność możliwości technologicznych swojej usługi przesyłania strumieniowego z możliwościami konkurencji.

Serce Bezpieczeństwo Ostatni Zmiana Zmiana %
DIS WALT DISNEY CO. 102,77 -2,58 -2,45%

Według Igera inwestycje w technologię pomogą zmniejszyć wydatki Disneya na marketing.

IGER DISNEYA ​​BĘDZIE PRZYCZYNIAĆ SIĘ DO PRZEMIANY MARVELA

Gigant rozrywki musi inwestować w technologii „w zasadzie stworzyć znacznie więcej, aby służyć użytkownikowi, naprawdę służyć klientom, i jest to coś naprawdę subtelnego, ale naprawdę ważnego, a mianowicie to, że doświadczenie na pierwszym ekranie musi być naprawdę konfigurowalne, dynamiczne i stale się zmienia” za każdym razem, gdy subskrybenci korzystać z platformy Disney+ – powiedział także dyrektor generalny Disneya.

Boba Igera

HOLLYWOOD, KALIFORNIA – 09 CZERWCA: Bob Iger bierze udział w specjalnym pokazie filmu Searchlight Pictures „Flamin’ Hot” w Los Angeles w Hollywood Post 43 – American Legion 9 czerwca 2023 r. w Hollywood w Kalifornii. (Zdjęcie: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic) (Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic/Getty Images)

Iger powiedział, że sztuczna inteligencja odegra w tym znaczącą rolę.

Inne czynniki, które dyrektor generalny Disneya określił jako „krytyczne” posunięcia, nad którymi pracowała firma, aby zapewnić rentowność swojej działalności w zakresie transmisji strumieniowej, obejmowały zaangażowanie i ograniczenie udostępniania haseł użytkownikom.

Gigant branży rozrywkowej niedawno włączył Hulu do Disney+ dla niektórych użytkowników, a pod koniec roku zamierza w podobny sposób umieścić ESPN+ na platformie. Celem jest większe zaangażowanie w oba ruchy.

Logo Disneya+

Uczestnicy są odzwierciedleni w logo Disney+ podczas Walt Disney D23 Expo w Anaheim w Kalifornii, 9 września 2022 r. (PATRICK T. FALLON/AFP za pośrednictwem Getty Images / Getty Images)

Tymczasem użytkownicy Disney+ na niektórych rynkach będą świadkami rozpoczęcia walki z hasłami firmy w czerwcu. Jego planowana taktyka doczekała się porównań do Netflixaktóra w zeszłym roku z własnej inicjatywy zapoczątkowała ograniczanie udostępniania haseł.

DISNEY ENTERTAINMENT I WARNER BROS DISCOVERY OGŁASZAJĄ NOWY ZESTAW Z DISNEY+, HULU, MAX

Zaangażowanie pomaga rozwiązać problem rezygnacji, z którym borykają się Disney i inni streamerzy.

Disney stwierdził, że przewiduje rentowność połączonej działalności w zakresie transmisji strumieniowej w czwartym kwartale i ostatecznie w dłuższej perspektywie osiągnie dwucyfrowe marże zysku.

Na koniec drugiego kwartału jej platformy miały łącznie 228,6 mln abonentów.

źródło