Dyrektor generalny Apple Tim Cook macha do dziennikarzy po spotkaniu z prezydentem Indonezji Joko Widodo w Pałacu Prezydenckim w Dżakarcie w Indonezji, 17 kwietnia 2024 r.

Willy Kurniawan | Reutera

Jabłko podjęła w czwartek nietypowy krok i przeprosiła za krótki film reklamowy promujący nowy tablet iPad Pro firmy po ostrej krytyce w mediach społecznościowych.

„Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada” – Tor Myhren, wiceprezes ds. marketingu Apple powiedział Ad Agepublikacja branżowa o tematyce reklamowej. „Nie dotarliśmy do celu w tym filmie i jest nam przykro”.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, opublikował spot na X, dawniej Twitterze, we wtorek. Apple opublikowało to również na YouTube. Pokazywało różnorodne narzędzia kreatywne, w tym gitarę, pianino i metronom wyciskane przez kruszarkę hydrauliczną – podobnie jak najnowsze wirusowe filmy z TikTok – aż do momentu, gdy wszystkie obiekty zostały skompresowane w nowym tablecie firmy.

Ad Age poinformowało, że Apple zdecydowało się również nie wyświetlać reklamy w telewizji.

Spot wywołał szyderstwa, w tym szerokie relacje w mediach, ponieważ widzowie uznali, że Apple wygląda na oderwanego od rzeczywistości, a wielu napisało, że zniszczenie narzędzi kreatywnych ich uraziło.

Niektórzy krytycy Apple przejęte że negatywna reakcja na reklamę, zamiast bezpłatnie rozpowszechniać przekaz marketingowy Apple, była oznaką, że firmie kończy się dobra wola wśród klientów. Apple jest głównym reklamodawcą i od dawna jest ściśle powiązany z TBWA\Media Arts Lab, jej długoletnią agencją reklamową, chociaż zajmuje się również pewnymi działaniami reklamowymi wewnętrznie.

To nie pierwsza reklama Apple iPad w ostatnich latach, która denerwuje niektórych klientów. W 2018 roku niektórzy twierdzili, że tak zirytowany miejscem na iPada Pro w którym dziecko pyta: „Co to jest komputer?”

źródło