CNN

Apple przeprosił i przyznał, że w swojej najnowszej reklamie iPada Pro „nie trafił w sedno”.

Ogłoszenie opublikowane w mediach społecznościowych Wtorkowa reklama, której autorem był dyrektor generalny Apple Tim Cook, spotkała się z ostrą reakcją internautów, którzy uważali, że reklama celebruje niszczenie ludzkiej kreatywności i sztuki przez technologię.

W oświadczeniu do PowiedzenieWiceprezes Apple ds. komunikacji marketingowej Tor Myhren przeprosił.

„Kreatywność jest wpisana w DNA firmy Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada” – powiedział Myhren. „Nie dotarliśmy do celu w tym filmie i jest nam przykro”.

Apple potwierdził oświadczenie przekazane AdAge, ale odmówił podania dalszych komentarzy.

Reklama przedstawia symbole ludzkiej kreatywności, takie jak instrumenty muzyczne, puszki po farbie, gra zręcznościowa z lat 80. i popiersie ludzkiej głowy zmiażdżone przez gigantyczną prasę hydrauliczną. Kiedy metalowe płyty podnośnika hydraulicznego odsłaniają nowego iPada Pro firmy Apple.

„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraź sobie wszystkie rzeczy, do stworzenia których zostanie użyty” – napisał Cook w poście na X dołączonym do filmu.

Internetowa reakcja na reklamę była natychmiastowa: „Symbolika bezkrytycznego niszczenia pięknych narzędzi kreatywnych to interesujący wybór” – napisał jeden z użytkowników mediów społecznościowych. „Ta reklama skutecznie mnie przekonała, że ​​potrzebuję mniej technologii w swoim życiu” – napisała kolejna.

Inni użytkownicy uznali, że reklama jest w złym guście w związku z rosnącymi obawami, że sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników – nawet ci z dziedzin kreatywnych. aktor Hugh Grant napisał w mediach społecznościowych, że reklama Apple przedstawiała „zniszczenie ludzkiego doświadczenia”.

Według AdAge Apple nie planuje już emitować reklamy w telewizji.

Mea culpa była w przypadku Apple rzadkością, choć reklama nie została usunięta z konta Cooka X.



źródło