CBS Prezes ds. rozrywki Amy Reisenbach przybyła we wtorek na Światowy Festiwal Mediów w Banff w związku z bezprecedensowymi zmianami w globalnej branży.

„To zdecydowanie czas zamieszania i zmian” – powiedział Reisenbach podczas nieformalnego spotkania W rozmowie z: adres serii. „Pomimo wszystkiego, co się dzieje, mamy za sobą fantastyczny rok i czujemy, że wchodzimy z impetem w kolejny sezon”.

Pojawienie się Reisenbacha w Banff nastąpiło, gdy hollywoodzkie studio Paramount Global, spółka-matka CBS Entertainment, na którego czele stoi Shari Redstone, kontrolujący udziałowiec Shari Redstone, rozważa możliwe przejęcie przez Skydance i RedBird Capital lub innych potencjalnych zalotników. „Nie mogę komentować niczego dotyczącego fuzji i przejęć. To mnie bardzo przerasta” – powiedziała na początku swojego wystąpienia.

Skorzystała jednak z okazji, aby zacytować George’a Cheeksa, prezesa i dyrektora generalnego CBS, który należy do trójki dyrektorów studia — w tym Chrisa McCarthy’ego, prezesa i dyrektora generalnego Showtime/MTV Entertainment Studios; oraz Brian Robbins, prezes i dyrektor generalny Paramount Pictures, który obecnie kieruje Paramount Global.

Trio przejęło studio, gdy poprzedni dyrektor generalny Bob Bakish opuścił Paramount w kwietniu, kiedy firma rozpoczęła ekskluzywne rozmowy w sprawie fuzji ze Skydance. „To oczywiście niezwykle pocieszające wiedzieć, że George Cheeks jest częścią biura współzarządzających. Daje nam to w CBS szansę, aby naprawdę czuć się bezpiecznie i stabilnie oraz skupić się na tym, co robimy, czyli na biznesie CBS” – dodał Reisenbach.

Jeśli chodzi o scenariusz, Reisenbach powiedział, że CBS Entertainment w coraz większym stopniu pomija programy pilotażowe i od razu realizuje zamówienia na seriale oraz promuje nadchodzące programy telewizyjne, takie jak filmy, za pomocą efektownego marketingu i zwiastunów.

„Robimy wielkie, szerokie, ogromne hity” – powiedziała festiwalowi w Banff, dlatego sieć w coraz większym stopniu nie jest powiązana z harmonogramem lub harmonogramem sezonu, ale będzie skupiać się na marketingu, jak w przypadku premiery filmu Justina Hartleya Abstrakt w kasie CBS po Super Bowl. „Po prostu nie jesteśmy zobowiązani do przestrzegania określonego kalendarza” – powiedział dyrektor.

CBS odświeża jednak swój harmonogram największej oglądalności, rezygnując z długich emisji takich hitów jak Błękitnokrwiści, młody Sheldon i tytuły z NCIS I CSI franczyzy. „To niezwykle trudne rozmowy. Przede wszystkim jestem wielką fanką telewizji i współczuję fanom, którzy są rozczarowani faktem, że te programy się kończą” – powiedziała Reisenbach.

Oczywiście CBS nie odejdzie w najbliższym czasie od franczyzy. „Przede wszystkim zawsze trzeba mieć powód, aby istnieć. Mamy szczęście, że mamy kilka wartych miliardy dolarów franczyz w Paramount Global i CBS. NCIS to oczywisty przykład” – stwierdził Reisenbach.

„Naszym celem nigdy nie jest po prostu zrobienie tego, żeby to zrobić” – dodała o rozszerzeniu świata seriali franczyzowych. Kluczowa koncepcja kreatywna kontynuacji franczyzy jest kluczowa: „Nie chcemy po prostu wypuścić kilku widżetów” – dodała.

Młody Sheldon, sam A Teoria Wielkiego Wybuchu prequel, doczeka się spin-offu, w którym skupi się na Georgiem (Montana Jordan), starszym bracie Sheldona i jego narzeczonej Mandy (Emily Osment). „Nazywamy to kontynuacją prequelu” – powiedział Reisenbach.

źródło