Profesor St. Mary's bada wpływ mikroplastiku na zdrowie

Czteroletni projekt finansowany przez NIH mający na celu pomóc zrozumieć, w jaki sposób narażenie na mieszaniny mikroplastiku i zanieczyszczeń środowiskowych wpływa na zdrowie

Narodowe Instytuty Zdrowia przyznały Uniwersytetowi St. Mary's prawie 700 000 dolarów na zbadanie, w jaki sposób mikroplastik — cząsteczki plastiku mniejsze niż pięć milimetrów — może wpływać na zdrowie człowieka w połączeniu z powszechnie występującymi toksynami.

Dotacja w wysokości 669 951 dolarów przyznana na cztery lata Jennifer Harr, doktor filozofiiDocent nauk biologicznych i dyrektor Program nauk kryminalistycznych w Wydział Nauki, Inżynierii i Technologiifinansuje badania nad tym, jak narażenie na działanie substancji chemicznych występujących w środowisku, takich jak pestycydy i dodatki do tworzyw sztucznych, w połączeniu z mikroplastikiem może uszkodzić DNA, zaburzyć rozwój i zdrowie.

Jennifer Harr, Ph.D., adiunkt nauk biologicznych i dyrektor programu nauk kryminalistycznych

Praca wykonywana jest przy użyciu C.elegansmikroskopijny robak i organizm modelowy rozwoju, zdrowia i chorób człowieka.

Mikroplastik pochodzi z plastikowych resztek, które rozkładają się na coraz mniejsze kawałki. Naukowcy donoszą, że mikroplastik można obecnie znaleźć w ludzkim ciele i narządach, w ludzkim mleku i krwi.

„Przyjmujemy, że istnieje bazowy poziom toksyn, a normalna, bezpieczna ekspozycja jest w porządku” – powiedział Harr. „Ale jeśli te mikroplastiki pochłaniają lub przenoszą toksyny na swojej powierzchni, stają się zasadniczo nośnikiem tych chemikaliów, a łączone skutki dla zdrowia są nieznane”.

Studenci-badacze z różnych środowisk, takich jak: Nauki biologiczne, Chemia I Nauka o środowisku prowadzimy badania z Harr. St. Mary's promuje transformacyjną, praktyczną naukę poprzez badania i kreatywne działania naukowe dla wykładowców i studentów na poziomie studiów podyplomowych i licencjackich. Grant pozwala na finansowanie sprzętu, stypendiów dla studentów, pełnoetatowego asystenta badawczego i podróże na konferencje w celu dzielenia się wynikami.

„Prowadzimy zajęcia i powiązane z nimi laboratoria, ale coraz bardziej zdajemy sobie sprawę, że studenci uczący się na podstawie doświadczenia, a nie tylko przestrzegający protokołu, potrafią lepiej nawiązywać powiązania i stosować w praktyce to, czego się uczą” – powiedziała.

Badania przedstawione w niniejszym komunikacie prasowym zostały dofinansowane przez Narodowy Instytut Nauk Medycznych Ogólnych Narodowych Instytutów Zdrowia w ramach nagrody nr Numer katalogowy R16GM150406.

źródło