Zysk Paccar w trzecim kwartale spadł o 20,9%, przekraczając oczekiwania analityków

Ciężarówki DAF na targach IAA Truck Show (Business Wire)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Zysk Paccar Inc. w trzecim kwartale spadł w związku z dalszą normalizacją sytuacji na rynku samochodów ciężarowych, lecz w dalszym ciągu przekroczył oczekiwania analityków.

Bellevue, z siedzibą w stanie Waszyngton Paccar odnotował dochód netto w wysokości 972,1 mln dolarówczyli 1,85 dolara na akcję rozwodnioną, w ciągu ostatnich trzech miesięcy, co oznacza spadek o 20,9% w porównaniu z 1,23 miliarda dolarów, czyli 2,34 dolara, w tym samym okresie ubiegłego roku.

Przychody firmy w trzecim kwartale wyniosły 8,24 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5,3% w porównaniu z 8,70 miliarda dolarów rok wcześniej, jak podano przed otwarciem rynku 22 października.

Zarówno zysk na akcję, jak i przychody spółki Paccar przekroczyły konsensus oczekiwań analityków. Według Zacks Equity Research analitycy oczekiwali EPS na poziomie 1,82 USD i całkowitego przychodu na poziomie 7,57 mld USD.

„Paccar osiągnął doskonałe przychody i zysk netto w trzecim kwartale 2024 r.” – powiedział dyrektor generalny Preston Feight. „Działalność firmy Paccar dotycząca samochodów ciężarowych i części zamiennych osiągnęła solidną kwartalną sprzedaż i zyski dzięki wiodącym w branży ciężarówkom i dobrym wynikom posprzedażowym. Paccar Financial Services osiągnął dobre wyniki dzięki wysokiej jakości portfelowi.”

Jednak po publikacji wyników akcje Paccar, które wzrosły o 19,6% między zamknięciem rynku 7 sierpnia a zamknięciem rynku 21 października, spadły o prawie 6%.

Dostawy samochodów ciężarowych Paccar w trzecim kwartale wyniosły na całym świecie 44 900 sztuk, co oznacza spadek o 10,4% w porównaniu z 50 100 w tym samym okresie 12 miesięcy wcześniej.

W ostatnim kwartale firma sprzedała 25 900 pojazdów ciężarowych w USA i Kanadzie, co oznacza spadek o 5,8% w porównaniu z 27 500 pojazdów w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednak sprzedaż w Europie spadła o 31% rok do roku do 10 000 ciężarówek z 14 500 w trzecim kwartale 2023 r.

„Duże wydatki na infrastrukturę w USA były dobre dla działalności firm Kenworth i Peterbilt ze względu na naszą wiodącą pozycję w rynku samochodów ciężarowych do zastosowań specjalistycznych” – powiedział Kevin Baney, starszy wiceprezes firmy Paccar. „Segment ładunków drobnicowych również radzi sobie dobrze, podczas gdy segment ładunków ciężarowych pozostaje słaby”.

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. sprzedaż ciężarówek Paccar spadła na całym świecie o 7,6% do 141 400 z 153 100 w analogicznym okresie rok wcześniej.

Jednak sprzedaż firmy w USA i Kanadzie wzrosła o 3,8% do 84 100 pojazdów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy z 81 000 w roku 2023.

Dyrektor generalny McLeod Software, Tom McLeod, bada potencjał sztucznej inteligencji w zakresie zwiększania wydajności i budowania odporności. Dołącz do nas powyżej lub przechodząc do RoadSigns.ttnews.com.

W ostatnim kwartale udział marek Paccar w rynku pojazdów ciężkich wyniósł 31,1% w porównaniu z 29,5% rok wcześniej. W trzecim kwartale spółka miała 17,2% udziału w rynku średnich towarów celnych, w porównaniu z 14,5% spadkiem w analogicznym okresie rok temu.

Oczekuje się, że rynek zawodowy pozostanie silny, powiedział Feight podczas ogłoszenia wyników kwartalnych spółki.

Ponadto wydaje się, że rynek ładunków ciężarowych stabilizuje się – dodał. „Napięcia na rynku transportu ciężarowego mogą ustąpić w nadchodzących miesiącach. Truckload miał trudne zadanie do pokonania” – powiedział Feight, dodając, że spodziewa się pewnego wzrostu w 2025 r.

Jak powiedział dyrektor naczelny, duża część zasobów zawodowych firmy jest obecnie u monterów. Zauważył, że w czwartym kwartale cykl budowy o średnim obciążeniu będzie bardziej normalny ze względu na rozwiązanie problemów z dostawcami lustrzanymi.

Paccar szacuje, że sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych klasy 8 w USA i Kanadzie w 2024 r. w całej branży będzie mieścić się w przedziale od 250 000 do 270 000 pojazdów. Firma spodziewa się, że sprzedaż detaliczna klasy 8 w 2025 r. wyniesie od 250 000 do 280 000 pojazdów.

Kierownictwo stwierdziło, że spodziewa się wzmocnienia rynków używanych samochodów ciężarowych w nadchodzących kwartałach, co wpłynie na przychody Paccar Financial Services.

Oddział odnotował przychody w trzecim kwartale w wysokości 536,1 mln dolarów w porównaniu z 464,1 mln dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku.

„Firma PFS osiągnęła dobre wyniki w trzecim kwartale dzięki wysokiej jakości portfolio” – powiedział wiceprezes firmy Paccar, Todd Hubbard. „Rynek używanych samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej ustabilizował się, ale w Europie pozostaje słaby, co znajduje odzwierciedlenie w tegorocznych wynikach kwartalnych PFS”.

W portfolio PFS znajduje się 232 000 samochodów ciężarowych i naczep. Do tego segmentu zalicza się PacLease, firma zajmująca się kompleksowym leasingiem samochodów ciężarowych, dysponująca flotą 41 000 pojazdów.

W międzyczasie firma Paccar Parts odnotowała przychody w wysokości 1,66 miliarda dolarów w trzecim kwartale, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z 1,58 miliarda dolarów w okresie rok temu.

Paccar planuje otworzyć w listopadzie centrum dystrybucji części o powierzchni 240 000 stóp kwadratowych w Massbach w Niemczech. Firma ma obecnie trzy punkty PDC w Europie.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here