Zwiększenie załadunku ciężarówek podnosi wyniki TFI International za III kwartał

Pomimo wyzwań związanych z amerykańskim LTL, dobrze radziły sobie segmenty transportu ciężarowego, logistyki i kanadyjskiego LTL TFI. (Międzynarodowe TFI)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

TFI International odnotowało wyższe przychody za trzeci kwartał 2024 roku, głównie w wyniku przejęć.

Firma transportowo-logistyczna z siedzibą w Montrealu odnotował zysk netto w wysokości 128 milionów dolarówczyli 1,50 dolara za akcję rozwodnioną za okres trzech miesięcy kończący się 30 września. To w porównaniu z 133,3 miliona dolarów, czyli 1,54 dolara, w tym samym okresie ubiegłego roku. Całkowite przychody wzrosły o 14,3% do 2,18 miliarda dolarów z 1,91 miliarda dolarów.

„Pomimo słabych warunków rynkowych, TFI International osiągnęło dobre wyniki w kwartale, wygenerowując ponad 350 milionów dolarów środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej i ponad 270 milionów dolarów wolnych przepływów pieniężnych.” powiedział Prezes TFI Alain Bédard. „Chociaż warunki biznesowe dla amerykańskiego LTL są trudne, nasz segment logistyki osiągnął bardzo dobre wyniki, a zarówno nasze operacje w zakresie transportu ciężarowego, jak i kanadyjskiego LTL pozostały solidne”.

Według Zacks Consensus Estimate wyniki nie spełniły oczekiwań analityków z Wall Street, które zakładały 1,79 dolara na akcję i kwartalne przychody w wysokości 2,28 miliarda dolarów.

TFI w raporcie zysków zauważyło, że wzrost przychodów wynika przede wszystkim z wkładu z akwizycji. Zostało to częściowo skompensowane zmniejszeniem wolumenów wynikającym z utrzymującej się słabej infrastruktury transportowej i niższych przychodów z opłat paliwowych. W raporcie zauważono również, że dochód netto obejmował wzrost kosztów odsetek związanych z finansowaniem przejęcia Daseke o 21,6 mln USD.

„W tym kwartale udało nam się również zmniejszyć zadłużenie, zmniejszając nasz wskaźnik dźwigni” – powiedział Bédard. „W obecnym środowisku transportu towarowego nasz utalentowany zespół w dalszym ciągu koncentruje się na usprawnieniach operacyjnych i wykorzystaniu potencjału ostatnich przejęć, podczas gdy nasza ogólna koncentracja na wolnych przepływach pieniężnych pozwala nam oportunistycznie inwestować w słabszych cyklach i zwracać znaczny kapitał akcjonariuszom przy jednoczesnym utrzymaniu silnej pozycji bilans.”

Przychody segmentu ładunków drobnicowych spadły o 7% do 770,8 mln dolarów z 828,8 mln dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Dochód operacyjny spadł o 23,6% do 96 mln dolarów z 125,6 mln dolarów w roku ubiegłym.

Przychody z transportu ciężarowego wzrosły o 80% do 722,9 mln dolarów z 401,5 mln dolarów rok do roku. W raporcie wskazano, że wzrost ten wynikał głównie z przejęcia Daseke. Dochód operacyjny wzrósł o 44,1% do 72,2 mln dolarów z 50,1 mln dolarów.

Przychody segmentu logistyki wzrosły o 2,5% do 426,5 mln dolarów z 416,2 mln dolarów w roku ubiegłym. Dochód operacyjny wzrósł o 19,1% do 48,7 mln dolarów z 40,9 mln dolarów.

rankingi TFI Nr 4 na Tematy dotyczące transportu Lista 100 najlepszych największych przewoźników do wynajęcia w Ameryce Północnej.

Chcesz więcej wiadomości? Posłuchaj dzisiejszej codziennej odprawy poniżej lub przejdź tutaj, aby uzyskać więcej informacji:

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here