- Funkcja nagrywania gier Steam jest już w fazie beta i jest dostępna dla wszystkich
- Automatycznie rejestruje ostatnie 120 minut rozgrywki
- Ta funkcja wykorzystuje możliwości kodowania wideo procesorów graficznych AMD i Nvidia
Niedawne Aktualizacja rodzin Steam okazało się korzystne dla wielu graczy na PC, a Valve zrobiło kolejny krok we właściwym kierunku ParaFunkcja nagrywania gier wyszła z wersji beta i jest teraz dostępna dla wszystkich użytkowników.
Ta świeża innowacja pozwala graczom Steam aby ich rozgrywka była automatycznie nagrywana w przypadku tytułów obsługujących funkcję nakładek platformy. Jak WideoKardz raporty, po ustawieniu trybu „Nagrywanie w tle” przechwytuje ostatnie 120 minut rozgrywki (tymczasowo, na wypadek, gdyby było to potrzebne). Alternatywnie możesz zainicjować ręczne „Nagrywanie na żądanie” i samodzielnie rozpocząć, a następnie zatrzymać nagrywanie.
Funkcja Game Recording umożliwia także twórcom gier połączenie się z oficjalnym interfejsem API, dzięki czemu mogą oni zaimplementować możliwość dodawania znaczników dla określonych zdarzeń w nagraniu (na przykład podczas bitwy z bossem), aby pomóc Ci lepiej poruszać się po nagranym materiale i znajdować czego chcesz.
Może to zmienić zasady gry (dosłownie) dla wielu twórców treści, oferując wygodę płynnego uruchamiania zarówno gry, jak i funkcji nagrywania na platformie Steam.
To powiedziawszy, należy pamiętać, że uruchomienie funkcji Game Recording może znacząco wpłynąć na wydajność w grach (szczególnie na przenośnych komputerach do gier lub słabszych konfiguracjach komputerów stacjonarnych), ale istnieją opcje w przypadku obu nagrań o niższej jakości, które mogą pomóc złagodzić wszelkie potencjalne spadki wydajności.
Nagrywanie gry użyje fragmentów kodowania wideo AMD Lub Nvidia Karta graficzna, jeśli ją posiadasz, lub polegaj na procesorze, jeśli Twój komputer nie ma możliwości graficznych. W tym drugim przypadku, jak można sobie wyobrazić, prawdopodobnie spowoduje to większe problemy z wydajnością.
Ewentualny zespół marzeń zajmujący się integracją strumieniową Steam?
Chociaż funkcja nagrywania gier Steam jest znaczącym ulepszeniem dla wszystkich użytkowników platformy, Valve nie wdrożyła jeszcze żadnych funkcji przesyłania strumieniowego. Uwaga Studio i StreamLabs umożliwiają ręczne nagrywanie i przesyłanie strumieniowe, co jest idealne dla platform społecznościowych, takich jak YouTube i Twitcha.
Na szczęście Game Recording na Steamie ma do wyboru różne szybkości transmisji bitów w ustawieniach wideo (a także niskie i wysokie ustawienia wstępne) – jeśli korzystałeś tylko z wyżej wymienionych platform do przesyłania strumieniowego do ręcznego nagrywania, możesz przejść na Steam bez większych zmartwień. Mówiąc szerzej, jest to znaczący krok w kierunku umożliwienia ogromna liczba graczy PC korzystających ze Steam aby uzyskać łatwy dostęp do nagrywania gier bezpośrednio na platformie Valve, bez konieczności instalowania czegokolwiek innego.
Jeśli Valve będzie w stanie zintegrować usługi przesyłania strumieniowego na Steamie i ewentualnie ulepszyć przesyłanie strumieniowe bezpośrednio do znajomych, równie dobrze moglibyśmy przyjrzeć się nowej konkurencji w tym konkretnym aspekcie areny gier (również przeciwko Discord).