Studio gier podobno rozpadło się pomimo wydania jednej z najlepszych gier 2024 roku

Branża gier jest obecnie bezlitosna, a oczekiwania związane z każdą premierą są niebotycznie wysokie.

Assassin’s Creed wydawca Ubisoft znany jest z wysokich oczekiwań, i to nawet od niedawna.

1

Prince of Persia: Zaginiona Korona spotkała się z uznaniem krytykówŹródło: Ubisoft

Dla wielu deweloperów Star Wars Outlaws byłoby postrzegane jako ogromny sukces, sprzedając się w około milionie egzemplarzy.

Jednak po premierze Ubisoft zdecydował się na to opóźnić premierę Assassin's Creed Shadows dzięki „naukom” od Banitów.

To pokazuje, że nawet gry, które większość ludzi uznałaby za udane, mogą zostać przez Ubisoft odebrane jako porażka.

Jak podaje francuski dziennikarz Do jutrazespół Ubisoft, który opracował Prince of Persia: Zaginiona korona została rozwiązana kilka miesięcy po premierze gry.

The Lost Crown to metroidvania, która sięga korzeni serii Prince of Persia, czyli eksploracji.

Jednakże metroidvanie są bardziej niszowym gatunkiem gier, a ludzie wydają się preferować przygodowe gry akcji 3D.

Nie opublikowano żadnych statystyk sprzedaży gry, ale zebrała ona przeważająco pozytywne recenzje.

Gautoz twierdzi, że gra nie spełniła oczekiwań sprzedażowych i że zespół został rozwiązany wkrótce po premierze.

Zespół najwyraźniej przedstawił kontynuację Ubisoftu, która została odrzucona, oraz dwa rozszerzenia, z których tylko jeden został zatwierdzony.

Gautoz twierdzi też, że ekipa była bardzo zadowolona z pracy nad The Lost Crown, a ci, którzy wypalili się pracą nad Beyond Good and Evil 2, przenieśli się do tego projektu.

Chociaż Gaautoz nie twierdzi, że ktokolwiek został zwolniony w wyniku rozwiązania, jeśli to prawda, zespół zostałby przeniesiony do innych projektów.

Utracona sztuka grania

Te ostatnie wiadomości niestety pokazują ciemniejszą stronę gier, która staje się coraz bardziej widoczna w ostatnich latach.

Hi-Fi Rush również zyskało uznanie krytyków i dobrą sprzedaż, a Microsoft mimo to zdecydował się zamknąć studio Tango Gameworks.

Wygląda na to, że uznanie krytyków już nie wystarczy, a programiści nie są już nagradzani za swoją ciężką pracę.

Jeśli branża nadal będzie stawiać twórcom nieosiągalne cele i mierzyć sukces wyłącznie sprzedażą, to za kilka lat prawdopodobnie nie będzie już powstających gier wysokiej jakości.

Firmy muszą zacząć mierzyć sukces gry jakością produktu i przyjrzeć się innym aspektom działalności, aby dowiedzieć się, dlaczego nie przełożyło się to na sprzedaż.

Zły marketing, wysokie ceny i irytujące mikrotransakcje mogą prowadzić do braku sprzedaży, a nie do tego, że gra nie jest na odpowiednim poziomie.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o najnowszych wydaniach, zajrzyj do naszego Recenzja Sonic x Shadow Generations.

Wszystkie najnowsze recenzje PS5 z The Sun

Poznaj więcej najnowszych wydań na PS5 od naszych ekspertów-recenzentów.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here