Recenzja PS5 Pro: jak blisko znajduje się Twój telewizor?

Nie trzeba mi mówić, że nowa konsola PS5 Pro, w sprzedaży od 7 listopada, to najpotężniejsza konsola PlayStation, jaką kiedykolwiek stworzono. Prawdziwe pytanie: czy może być warta 700 dolarów, czyli najwięcej, ile Sony kiedykolwiek zażądało za konsolę do gier?

Myślę, że potrafię odpowiedzieć na to pytanie, ale najpierw musisz znaleźć miarkę.

Znajdź swoje ulubione miejsce przed telewizorem, a następnie zmierz odległość między głową a ekranem. Teraz zmierz ekran po przekątnej. Czy posiadasz telewizor 65-calowy lub 55-calowy, najpopularniejsze rozmiary? Czy siedzisz w odległości 10 stóp lub więcej? W takim razie nie, PS5 Pro prawdopodobnie nie jest warte 700 dolarów. Nawet jeśli masz wizję 20/20 tak jak ja. Poprawiona wierność wizualna po prostu nie jest wystarczająco namacalna z tej odległości.

Jeśli jednak usiądziesz bliżej, nowa konsola do gier Sony sprawi, że wybrane gry będą wyglądać niesamowicie. Źdźbła trawy, filary z szorstko ciosanego kamienia, splot plecaka – wyskakują z większą wiernością. To wystarczająca poprawa, którą sam znalazłem brakujący usiąść bliżej lub stać, a nawet podłączyć PS5 Pro do monitora komputerowego 4K i używać go jak komputera do gier.

W przypadku niektórych gier gra na oryginalnej konsoli PS5 może przypominać patrzenie przez brudne okno. PS5 Pro ma moc wycierania tego okna do czysta.

Myślę, że ważne jest, aby od razu to wyjaśnić: PS5 Pro nie oznacza, że ​​każda gra jest „profesjonalna”. Aby naprawdę zobaczyć różnicę, wymagane są specjalnie załatane gry „PS5 Pro Enhanced”.

To nie jest PS6 — Sony nie zasugerowało, że wypuści nową generację konsoli lub w ogóle ją będzie mieć ekskluzywne gry. Nadal odtwarza te same tytuły z PS5 i PS4, korzystając z tych samych rdzeni procesora AMD Zen 2, otrzymuje te same aktualizacje oprogramowania, korzysta z tego samego doskonałego gamepada DualSense i oferuje w dużej mierze te same porty.

Jeśli wybierzesz gry, które już działają pięknie na PS5, na przykład te doskonałe Astrobotjedyne różnice, jakie można uzyskać, mogą mieć charakter fizyczny, na przykład trzy zakrzywione żebra w kształcie buławy, które dzielą górną i dolną połowę konsoli, lub to, jak chłodno i cicho pracuje, lub jak zaskakująco lekka jest. PS5 Pro waży o trzy funty mniej niż oryginalny model z 2020 roku, nawet po dodaniu opcjonalnego napędu dyskowego. Konsola jest też nieco mniejsza.

Porównanie rozmiarów: Oryginalne PS5, PS5 Pro, PS5 Pro z napędem dyskowym.

Ale PS5 Pro jest wyposażony w dodatkowe 2 GB pamięci DDR5, ponad dwukrotnie więcej pamięci masowej w przypadku 2 TB i — co najważniejsze — o 62 procent szybszy procesor graficzny z 16,7 teraflopami surowej mocy obliczeniowej grafiki. Dodaj technikę skalowania AI o nazwie PlayStation Spectral Super rozdzielczość (PSSR), a otrzymasz z pewnością najpotężniejszą konsolę domową, jaką kiedykolwiek stworzono.

To, co to faktycznie oznacza dla gier, zależy w pewnym stopniu od każdego studia. Ale w praktyce wielu programistów przechwala się, że nie trzeba już wybierać między płynnością a wiernością; możesz mieć ciastko i zjeść ciastko dzięki grafice podobnej do 4K przy 60 klatkach na sekundę.

Podczas wydarzenia poprzedzającego Sony PS5 Pro Mówiłem ci, że to nie było ściśle dokładne: przy wydajności renderowania większej o zaledwie 45%, nadal konieczne są pewne kompromisy w zakresie grafiki. Jednak po spędzeniu kilku dni z rzędu na przełączaniu się między moim oryginalnym PS5 z 2020 r. a nowym PS5 Pro i testowaniu kilkunastu gier we wszystkich różnych trybach graficznych, myślę, że jest coś w twierdzeniu „najlepsze z obu światów”.

W każdej grze, którą wypróbowałem – siedząc nie dalej niż osiem stóp od 65-calowego telewizora – PS5 Pro było zdecydowanie lepszym miejscem do grania.

W Ostatni z nasZamiast morza zieleni widziałem pojedyncze źdźbła trawy. W Zremasterowany Horizon Zero DawnMogłem dostrzec brzoskwiniowy pył na policzkach Aloy. W Dusze Demonów I Spider-Man 2 I Ratchet & Clank: Rift Apart I Ostatni z nas, część IIzwiększona ostrość i gładkość całego obrazu pomogła ożywić miasta, sprawiając, że ich mury zamków, drapacze chmur, pływające statki i postapokaliptyczne zamarznięte pustkowia wydawały się bardziej realne. Wszystko jest po prostu bardziej… określone.

Nawet gry na PS4 mogą być nieco wyraźniejsze na PS5 Pro: uruchomiłem grę Przenoszony przez krew, Pęd grawitacyjny 2i mój obecny ulubieniec dzieci Wymiary Legoi każdy z nich uległ niewielkiej poprawie po włączeniu nowej opcji ulepszania obrazu PS4 w menu ustawień konsoli.

Rzecz w tym, że moja kanapa nie jest osiem stóp od mojego telewizora. To 3 metry to za daleko, aby odróżnić PS5 od PS5 Pro, bo te szczegóły się zacierają. Ledwo dostrzegam różnicę z odległości 3 metrów, siedząc na skraju siedzenia.

Wielkim wyjątkiem, który próbowałem, jest Odrodzenie Final Fantasy VII. Choć nie widzę Wszystko jego ulepszenia wizualne, opierając się na kanapie, Odrodzenie zdecydowanie zdobywa nagrodę za Most Improved na PS5 Pro, nie zmuszając mnie już do wyboru pomiędzy rozpraszająco nierównym a irytująco rozmazanym obrazem. Nowy, dostępny wyłącznie na PS5 Pro tryb „Wszechstronność” zapewnia wyraźniejszy obraz w porównaniu z poprzednimi, błotnistymi opcjami, a różnica jest widoczna z daleka; Widziałem trochę Ostateczna fantazja fani ubera, którzy wybierają konsolę tylko z tego powodu, szczególnie fani, którzy nie kupili jeszcze PS5, a muszą jedynie uzasadnić dodatkowe 270 dolarów za wersję Pro.

Jednak większość gier nie ma tak dużego pola do poprawy.

Kliknij tutaj, aby wyświetlić obraz w pełnym rozmiarze. Od lewej do prawej: tryb PS5 „Performance-Sharp”, tryb „Grafika” PS5, tryb „Wszechstronność” PS5 Pro.

Nie należy też oczekiwać, że PS5 Pro koniecznie poprawi grafikę w preferowany przez Ciebie sposób. FFVII Odrodzenieotwarty świat nadal wyświetla to samo, w czym rośliny i krzewy pojawiają się w chwili, gdy masz na nie wpaść, i Alana Wake’a II nadal nie mogę powstrzymać bokobrodów i zarostu detektywa Caseya przed pojawianiem się i znikaniem.

Mówiąc o Alana Wake’a IIto także jeden z niewielu tytułów PS5 Pro Enhanced oferujący opcjonalny nowy tryb śledzenia promieni. To tylko odbicia oparte na ray tracingujest to dalekie od pełnego śledzenia promieni, jakie ta gra może zaoferować na dzisiejszych, najmocniejszych komputerach do gier. Mimo to niesamowite jest zobaczyć, jak realistycznie wyglądają okna Oh Deer Diner, gdy można zobaczyć w nich odbicie całego świata, a jednocześnie realistycznie przez nie patrzeć — PS5 Pro radzi sobie z tym dobrze. Gra działa znacznie wolniej, celując w 30 klatek na sekundę, a nie 60 klatek na sekundę, ale nie jest to tak duży spadek wydajności, że staje się niegrywalny.

Suwak obrazu: przesuń w lewo, aby usunąć odbicia światła Alana Wake’a II z okna i kałuży. Większe obrazy Tutaj I Tutaj.

Śledzenie promieni w Alana Wake’a II (I F1 24) to intrygujący przedsmak tego, do czego może być zdolna PS5 Pro w przyszłości – jeśli konsola będzie sprzedawać się na tyle dobrze, że programiści będą poważnie kierować na nią swoje nowe gry. W końcu doczekaliśmy się PS4 Pro długa lista ulepszonych gierale pojawił się na rynku za jedyne 400 dolarów z napędem optycznym, hojnymi ofertami wymiany w GameStop i wyraźniejszą propozycją przeniesienia gier z rozdzielczości 1080p na 4K. Adopcja była wysoka; Sony niedawno ujawniło że 20 procent klientów PS4 ostatecznie kupiło także PS4 Pro.

700 dolarów będzie trudną do przełknięcia dla niektórych potencjalnych nabywców, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak napędu optycznego. Osobiście większość mojej biblioteki na PS5 i PS4 znajduje się na dysku i musiałem specjalnie zamówić napęd optyczny za 80 dolarów (w tej chwili jest ich trochę mało!), aby uruchomić niektóre moje gry. Firma Sony udostępniła kody recenzji innym osobom.

Dodanie opcjonalnego napędu dyskowego za 80 dolarów jest niezwykle proste — bez śrub, wystarczy zdjąć panel.

Powinieneś wiedzieć, do czego recenzenci nie mieli dostępu wszystkie 55 poprawek ulepszonych dla PS5 Pro co Sony obiecuje w dniu premiery. Kiedy piszę te słowa, główne tytuły, które mogłyby skorzystać z ulepszeń i obiecały ulepszenia, jak właśnie wydany Wiek Smoka: Strażnik Zasłony I Ocalały Jedi z Gwiezdnych Wojennie wypuścili jeszcze swoich poprawek. Możliwe, że niektóre gry, których nie testowałem, wyglądają lepiej (lub gorzej) niż te, które mogłem wypróbować. Ale w tym momencie mam wrażenie, że widziałem już całą gamę od „dobrego” do „meh”. I podobnie jak w przypadku PS4 Pro, tutaj kryje się prawdziwy potencjał, jeśli programiści go wykorzystają.

Odkąd Sony ogłosiło PS5 Pro i ujawniło cenę 700 dolarów oraz brak napędu optycznego, słyszałem, jak różne osoby wyśmiewały tę firmę. Niektórzy sugerują, że potrzebujesz szkła powiększającego, aby zobaczyć różnicę w jakości obrazu. (Ty nie.) Niektórzy sugerują, że lepiej byłoby zbudować komputer do gier. (Można, ale prawdopodobnie nie za 700 dolarów.)

Jeśli o to chodzi, odpaliłem Ostatni z nas, część I na moim dzisiejszym komputerze do gier średniej klasy, komputerze, którego sama karta graficzna nadal kosztuje około 300 dolarów. Siedziałem na ekranie ładowania przez 15 minut, aby skompilować shadery gry, a następnie uruchomiłem grę z błędnymi włosami i matowymi, szarymi lustrami, które nie odbijają światła. Grzebałem z ustawieniami jeszcze 20 minut, żeby gra była grywalna.

Następnie podłączyłem PS5 Pro do tego samego monitora 4K. Gra ładuje się niemal natychmiast. Było zarówno pięknie, jak i grywalnie od razu.

Osoba, która powinna kupić PS5 Pro, to osoba, która nie chce się bawić. Będą potrzebować najlepszych wrażeń z grania na konsoli, jakie można kupić za pieniądze, dużego wyświetlacza OLED i planu parkowania naprawdę blisko do tego ekranu.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here