Produkcja rozpoczyna się w wartej 7,6 miliarda dolarów fabryce pojazdów elektrycznych Hyundaia

Wizualizacja projektu fabryki pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group w hrabstwie Bryan. (Hyundai Motor Group/TNS)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Hyundai rozpoczął produkcję pojazdów elektrycznych w swojej nowej fabryce w pobliżu Savannah w stanie Georgia, co stanowi kamień milowy w wyłonieniu się Gruzji jako centrum pojazdów elektrycznych.

Pełna produkcja rozpoczęła się na początku tego miesiąca, a 3 października południowokoreański producent samochodów zorganizował prywatną uroczystość otwarcia z udziałem ponad 1400 pracowników w fabryce zlokalizowanej wzdłuż I-16 w Ellabell w hrabstwie Bryan. Publiczne wielkie otwarcie spodziewane jest na początku 2025 roku.

„Po sprawdzeniu procesów produkcyjnych w celu zapewnienia, że ​​pojazdy spełniają wysokie standardy Hyundai Motor Group (zakład w Savannah) rozpoczął wstępną produkcję pojazdów dla klientów przed terminem i niecałe dwa lata po rozpoczęciu prac w wielkim zakładzie” – powiedzieli liderzy Hyundaia The Atlanta Dziennik-Konstytucja w oświadczeniu.

Zakład montażu pojazdów elektrycznych, znany jako Metaplant, to największy projekt rozwoju gospodarczego w historii Gruzji. Hyundai ogłosił plany budowy fabryki w kwietniu 2022 r., a prace rozpoczęły się w październiku. Obiekt, który kiedyś był wart ponad 5 miliardów dolarów, później rozrósł się do kampusu wartego 7,6 miliarda dolarów.

Zakład zajmuje powierzchnię prawie 3000 akrów miejscu, w którym znajdować się będzie także budowana obecnie fabryka akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

Po pełnej rozbudowie kampus będzie miał 16 milionów stóp kwadratowych powierzchni produkcyjnej pod dachem i będzie zatrudniał 8500 pracowników.

„Rozpoczęcie produkcji to niesamowity kamień milowy w kierunku przyszłości Metaplant” – powiedział Pat Wilson, komisarz Departamentu Rozwoju Gospodarczego stanu Georgia. „Fakt, że (Hyundai) zdecydował się uczcić tę okazję wraz z członkami swojego zespołu, pokazuje, jaką wartość firma przywiązuje do swoich obecnych i przyszłych (pracowników). Nie możemy się doczekać, aż więcej członków społeczności będzie mogło zobaczyć i doświadczyć tej pokoleniowej inwestycji, gdy Hyundai otworzy swoje drzwi dla większej liczby Gruzinów poszukujących nowej pracy i możliwości w nadchodzących miesiącach”.

Fabryka została uruchomiona wiosną tego roku w celu rozpoczęcia produkcji testowej, gdy poziom zatrudnienia na linii montażowej osiągnął poziom wystarczający na jedną zmianę. Przedstawiciele Hyundaia przewidywali, że pełna produkcja rozpocznie się w czwartym kwartale 2024 r., czyli 1 października.

Liderzy rozwoju gospodarczego obszaru Savannah pochwalili otwarcie fabryki. Grupa obejmująca wiele hrabstw, Savannah Harbor-Interstate 16 Corridor Joint Development Authority, nawiązała współpracę z Departamentem Rozwoju Gospodarczego stanu Georgia w celu nabycia i przygotowania terenu pod budowę fabryki

„Ponad dwa lata ciężkiej pracy i współpracy zaowocowały w tym tygodniu wraz z rozpoczęciem produkcji w Hyundai Motor Group Metaplant America” – powiedział Trip Tollison z Urzędu ds. Rozwoju Gospodarczego Savannah. „To ekscytujący czas dla naszego regionu i naszych partnerów”.

Wiadomość o uruchomieniu produkcji pojawia się tego samego dnia Waymo, firma zajmująca się samochodami autonomicznymi, ogłosiła, że ​​pojazdy elektryczne Hyundai staną się częścią ich floty taksówek.

Również 4 października AJC poinformowało o tym Rivian, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, złożył wniosek o pożyczkę federalną na budowę planowanej fabryki o wartości 5 miliardów dolarów w pobliżu Social Circle, 40 mil na wschód od Atlanty. Aby obniżyć koszty, Rivian wstrzymał przygotowania terenu pod fabrykę na początku tego roku.

Otwarcie Hyundai Metaplant to kolejny kamień milowy dla Gruzji na drodze do jej pozycji centrum zielonej produkcji. Gubernator Brian Kemp w ciągu swojej ponad sześciu lat urzędowania uczynił przyciągnięcie producentów pojazdów elektrycznych, paneli słonecznych i akumulatorów priorytetem. Stan wykorzystał pakiet zachęt o wartości 2,1 miliarda dolarów, aby przyciągnąć Hyundaia do przybrzeżnej Gruzji.

Hyundai Motor Group planuje docelowo produkować modele pojazdów elektrycznych dla wszystkich trzech swoich marek – Hyundai, Kia i Genesis – w fabryce w Ellabell.

Kia posiada również fabrykę w West Point, która została otwarta w 2009 roku. Kia buduje tam swojego trzyrzędowego SUV-a EV9.

Produkcja w Metaplant rozpoczęła się od zaledwie jednego modelu, Hyundaia 2025 Ioniq IQ 5. Samochód jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym firmy i okrętem flagowym programu pojazdów elektrycznych Hyundai, którego oferta ma zostać uzupełniona o 17 modeli pojazdów elektrycznych do końca 2020 r. dekada.



źródło