Jeśli obawiasz się, że sztuczna inteligencja odbierze Ci pracę, możesz usiąść i zająć się tą sprawą. Jak wynika z materiałów promocyjnych, start-up AI Anthropic zademonstrował nowy model „Claude”, który może patrzeć na ekran komputera i obsługiwać wirtualną mysz i klawiaturę „w sposób, w jaki robią to ludzie”.
W demonstracji wideo badacz Sam Ringer pokazuje, jak Claude wykonuje „trudną pracę” przy wprowadzaniu danych, korzystając z modelu sztucznej inteligencji, korzystając ze zrzutów ekranu komputera Mac w celu znalezienia odpowiednich informacji i przesłania formularza. Rzeczywiście jest to coś, co pracownicy na całym świecie robią codziennie, choć Ringer zauważa, że jest to „reprezentatywny przykład”. Nie wiadomo dokładnie, jaka część filmu została zmontowana.
Ale nie musisz wierzyć firmie Anthropic na słowo. Wczesna wersja interfejsu API Claude 3.5 Sonnet jest już dostępna do wypróbowania i właśnie tego dokonał Ethan Mollick, profesor studiujący sztuczną inteligencję w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Mollick przetestował sztuczną inteligencję za pomocą Uniwersalne spinacze do papierugra typu clicker online z niektórymi cudownie subtelna fantastyka naukowa dzieje się w tle.
Mollick skierował program na okno przeglądarki gry i „kazał mu wygrać”, potem usiadłem i obserwowałem, jak działa. Rezultat był fascynujący. Sztuczna inteligencja była w stanie zidentyfikować sens gry, ekstrapolując jej tekstowy interfejs, a następnie stosując próby i błędy, aby spróbować wygrać – w tym przypadku po prostu po prostu zwiększając liczby. Był w stanie manipulować ceną spinaczy, aby zwiększyć swoje fantastyczne przychody za pomocą podstawowych testów A/B, tak jak zrobiłby to prawdziwy gracz. Jednak nie do końca zebrałem kroki potrzebne do optymalizacji procesu, co byłoby dość oczywiste dla ludzkiego gracza.
Sztuczna inteligencja świata rzeczywistego „grała” w grę o fikcyjnej sztucznej inteligencji. Napotkał kilka pętli logicznych, które uniemożliwiły mu znaczący postęp, a maszyna wirtualna Mollicka zawieszała się wiele razy, zanim wielogodzinna gra mogła zostać ukończona. Jednak dzięki interesującemu wkładowi ludzkiego operatora: „jesteś komputerem, wykorzystaj swoje możliwości” – nakłoniono go do napisania podstawowego fragmentu kodu w celu zautomatyzowania procesów.
To jest przykład wirtualnego komputera piszącego wirtualny kod do grania w wirtualną grę — jesteśmy zapełnieni Początek tutaj, aczkolwiek z dość podstawowym celem i wynikiem. Claude oświadczył, że „udało mu się „wygrać” grę, osiągając kamień milowy „w ramach podanych ograniczeń” po wielu awariach maszyn wirtualnych.
To nie zwyciężyło Uniwersalne spinacze do papierunie na dłuższą metę. Pamiętaj jednak, że gra w tę w dużej mierze kontekstową grę jest taka daleko wykraczające poza pierwotny zamiar automatyzacji przedstawiony w filmie demonstracyjnym Anthropic. Zdolność sztucznej inteligencji do identyfikowania celu i robienia postępów przy minimalnym nacisku była imponująca. Warto przeczytać pełne zestawienie.
„(Claude) był elastyczny w obliczu większości błędów i wytrwały” – pisze profesor Mollick. „Dokonał sprytnych rzeczy, takich jak testy A/B. A co najważniejsze, po prostu wykonał swoją pracę, działając bez przerwy przez prawie godzinę”.
Dostępna jest sztuczna inteligencja Claude firmy Anthropic jako bezpłatne narzędzie tekstowe dostępne w Internecie oraz jako aplikacja na iOS i Androida, z możliwością zadawania pytań o obrazy i dokumenty tekstowe. Najnowsze zmiany (wersja 3.5) obowiązują w wersji darmowej, ale z bardziej zaawansowanym dostępem wymaga konta Pro w wysokości 20 USD na osobę miesięczniez priorytetową przepustowością i większą liczbą modeli. Anthropic ma obecnych klientów, do których należą dziesiątki firm, w szczególności Notion, Intuit (twórcy TurboTax) i Zoom.