Norfolk Southern przewyższa oczekiwania w trzecim kwartale

Lokomotywy Norfolk Southern są przewożone przez terminal Conway w Conway w Pensylwanii (Gene J. Puskar, Associated Press File)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Usprawnione operacje Norfolk Southern przyniosły w zeszłym kwartale dobre zyski, nawet po wyłączeniu wzrostów z wypłat ubezpieczeń związanych z katastrofalne wykolejenie we Wschodniej Palestynie oraz sprzedaż dwóch linii kolejowych.

Firma z Atlanty odnotowała zysk w wysokości 287 mln dolarów na sprzedaży linii kolejowych w Wirginii i Karolinie Północnej i drugi kwartał z rzędu zebrała więcej wypłat z ubezpieczenia, niż wypłaciła za zeszłoroczne wykolejenie w pobliżu granicy Ohio z Pensylwanią.

Norfolk Southern zarobiło w tym kwartale 1,1 miliarda dolarów, czyli 4,85 dolara na akcję, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy zyski ucierpiały z powodu rosnących kosztów związanych z wykolejeniem. Wyłączając pozycje jednorazowe, kolej zarobiła 737 milionów dolarów, 3,25 dolara, przewyższając prognozę analityków ankietowanych przez FactSet Research na 3,15 dolara.

Przed dzwonkiem otwierającym 22 października akcje Norfolk Southern Corp. wzrosły o 3%.

Nowy dyrektor generalny Mark George, który objął stanowisko w zeszłym miesiącunie oczekuje się od niego wprowadzenia żadnych strategicznych zmian, ponieważ kilka lat temu pomógł opracować plan, który zakłada utrzymanie większej liczby pracowników w gotowości w czasie pogorszenia koniunktury, aby kolej mogła lepiej reagować, gdy gospodarka się ożywi.

„Tak naprawdę chodzi o zbudowanie spójnej, bezpiecznej i niezawodnej usługi w oparciu o sieć, która jest odporna i może szybko reagować na zdarzenia” – tak jak miało to miejsce, gdy w Norfolk Southern wszystkie główne linie zostały ponownie uruchomione w ciągu 72 godzin po uderzeniu huraganu Helene, powiedział George, który awansował na stanowisko dyrektora finansowego Alan Shaw został zwolniony z powodu nieodpowiedniego związku z pracownikiem.

Norfolk Southern znajduje się w centrum uwagi od czasu wykolejenia w lutym 2023 r. we Wschodniej Palestynie, które spowodowało, że kraj skupił się na bezpieczeństwie kolei. Na początku tego roku kolej również musiała to zrobić odeprzeć ofertę przejęcia od firmy inwestycyjnej Ancora Holdings. Inwestor ostatecznie zdobył tylko trzy mandaty, co było niewystarczające, aby dokonać radykalnych zmian, o które zabiegał.

Wiosną kolej podwoiła wysiłki na rzecz obniżenia kosztów, zatrudniając dyrektora operacyjnego Johna Orra, aby pomógł zmniejszyć liczbę przełączeń wagonów i umożliwił Norfolk Southern obsługę mniejszej liczby dłuższych pociągów. Koszty operacyjne spółki, po skorygowaniu o koszty związane z wykolejeniem w Ohio i inne zdarzenia jednorazowe, spadły o 6% do 1,93 miliarda dolarów. Norfolk Southern pracuje nad poprawą swojej marży zysku na tyle, aby dogonić inne główne koleje towarowe.

„Widzimy rezultaty. I nie mam zbyt wiele cierpliwości do braku wykonania lub akceptacji przeciętności” – powiedział George.

Przychody kolei w wysokości 3,05 miliarda dolarów były nieco poniżej oczekiwań analityków na poziomie 3,09 miliarda dolarów.

Norfolk Southern to jedna z największych linii kolejowych w kraju, której tory przecinają wschodnie Stany Zjednoczone.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here