Narzędzie Claude AI może teraz wykonywać takie zadania, jak wypełnianie formularzy i rezerwowanie wycieczek, mówi twórca | Sztuczna inteligencja (AI)

Startup zajmujący się sztuczną inteligencją wspierany przez Amazon i Google twierdzi, że stworzył agenta sztucznej inteligencji, który może wykonywać na komputerze zadania, takie jak przesuwanie kursora myszy i wpisywanie tekstu.

Amerykańska firma Anthropic twierdzi, że jej model sztucznej inteligencji o nazwie Claude może teraz wykonywać zadania obliczeniowe, w tym wypełnianie formularzy, planowanie wycieczek i tworzenie strony internetowej.

Firmy technologiczne i inwestorzy postrzegają autonomicznych agentów sztucznej inteligencji jako potencjalnie lukratywną drogę rozwoju technologii, której możliwości zadziwiły użytkowników, ale mogą Budowa i eksploatacja kosztowały miliardy dolarów.

Anthropic, konkurent Właściciel ChatGPT OpenAIudostępnia programistom model Claude 3.5 Sonnet, ale przyznaje, że może on być podatny na błędy.

„Na tym etapie ma to jeszcze charakter eksperymentalny – czasami jest uciążliwy i podatny na błędy” – stwierdziła firma. „Udostępniamy możliwość korzystania z komputera wcześniej, aby uzyskać opinie od programistów i oczekujemy, że z biegiem czasu możliwości te będą szybko się poprawiać”.

Antropiczne tak wydał demo ukazanie modelki korzystającej z komputera fikcyjnego pracownika do wypełnienia formularza, poproszony o wykonanie zadania z wykorzystaniem danych z arkusza kalkulacyjnego i otwartych zakładek ekranowych.

W innych demonstracjach, obejrzanych przez „Financial Times” i „Wired”, agent sztucznej inteligencji zaplanował i utworzył w kalendarzu spotkanie mające na celu obejrzenie wschodu słońca w San Francisco oraz zbudował prostą stronę internetową w celu promowania swojej firmy.

Ogłoszenie Anthropic nastąpiło wkrótce po Microsoft wprowadził na rynek produkt, który pozwala firmom budować własnych autonomicznych agentów AI. Do pierwszych użytkowników produktu Copilot Studio należy firma konsultingowa McKinsey, która tworzy agenta przetwarzającego zapytania nowych klientów, wykonując takie zadania, jak planowanie kolejnych spotkań. Inni pierwsi użytkownicy to kancelaria prawnicza Clifford Chance i sprzedawca detaliczny Pets at Home.

Zarówno Anthropic, jak i Microsoft wspomniały o swoich produktach ograniczających „trudną” pracę, taką jak wypełnianie formularzy lub obsługa zapytań klientów. Microsoft stwierdził, że pracownicy powinni postrzegać takie narzędzia jako „elementy umożliwiające” pracownikom, a nie zagrożenie dla ich miejsc pracy.

Międzynarodowa organizacja badawcza Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) stwierdziła jednak, że zawody o najwyższym ryzyku wynikającym z automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji to zawody wymagające wysokich kwalifikacji i odpowiadające około jednej czwartej zatrudnienia w całej Europie. 38 krajów członkowskichktóre obejmują Wielką Brytanię, Japonię, Niemcy, USA i Australię.

Andrew Rogoyski, dyrektor Instytutu Sztucznej Inteligencji Skoncentrowanej na Ludziach na Uniwersytecie w Surrey, powiedział, że branża technologiczna „chwieje się obecnie na krawędzi” umożliwienia wykorzystania agentów autonomicznych na dużą skalę.

„Na jednym poziomie użytkownicy mogą zyskać możliwość nauczenia się, jak wykonywać zadania bardziej efektywnie i automatyzować powtarzalne zadania. Innym razem możemy uczyć przyszłe sztucznej inteligencji, jak wykonywać swoją pracę” – powiedział.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here