Hyundai testuje nową produkcję wodoru

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Fabryka Hyundai Motor Co. w Gruzji prowadzi swoje wewnętrzne operacje logistyczne wykorzystując wodór, a południowokoreański producent samochodów testuje krajową produkcję tego paliwa z wykorzystaniem biogazu z resztek żywności w ramach swoich wysiłków na rzecz budowania przyszłości zrównoważonej energii wokół gazu .

Firma tzw Zakład Metaplant, który produkuje pojazdy i akumulatory elektryczne, korzysta z ciężarówek z wodorowymi ogniwami paliwowymiktórego gęstość energii „może powodować mniejsze obawy dotyczące zasięgu, ponieważ można pokonać większy dystans” – powiedział Jim Park, dyrektor Hyundaia ds. pojazdów użytkowych i rozwoju biznesu wodorowego w Ameryce Północnej.

Hyundai zobowiązał się zainwestować około 5,7 biliona wonów (4,1 miliarda dolarów) w ciągu następnej dekady w budowanie przyszłości wokół wodoru, wykraczając poza produkcję samochodów, aby osiągnąć własne cele klimatyczne i przyspieszyć ekologiczną transformację świata. Firma oświadczyła, że ​​zamierza osiągnąć zero netto do 2045 r. i osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla na wszystkich etapach produkcji i eksploatacji.

„Jeśli chodzi o wodór, jest to naprawdę kompleksowe rozwiązanie obejmujące transport, przechowywanie, dozowanie, a następnie utylizację” – powiedział Park w wywiadzie przed forum Bloomberg New Economy w Sao Paulo. „Przyglądamy się pełnemu spektrum gospodarki wodorowej”.

W miarę jak światowy przemysł samochodowy odchodzi od paliw kopalnych, Hyundai zaczął szeroko reklamować wodór jako bezemisyjną alternatywę, którą można wytwarzać poprzez wychwytywanie dwutlenku węgla lub elektrolizę wody zasilaną energią odnawialną. Hyundai uważa, że ​​wodór odgrywa kluczową rolę w sektorze pojazdów użytkowych, ponieważ jego większa gęstość przechowywania zapewnia przewagę zarówno pod względem masy, jak i zasięgu w porównaniu z pojazdami zasilanymi akumulatorowo, powiedział Park.

W ramach swojej marki biznesowej wodorowej HTWO Hyundai planuje rozszerzyć zastosowanie tej technologii na pociągi, zaawansowane zastosowania mobilności powietrznej i statki morskie – dodał.

Jednak chociaż wodór zapewnia szybsze tankowanie i większy zasięg, brak infrastruktury do tankowania i zastosowań na rynku masowym sprawi, że szersze zastosowanie będzie raczej nikłe, przynajmniej w najbliższej perspektywie. W tym celu Hyundai współpracuje z rządami, aby rozwiązać ten problem, włączając udział w wartym 7 miliardów dolarów projekcie wodorowym w USA, mającym na celu przyspieszenie wdrażania infrastruktury, powiedział Park.

Zapytany o zbliżające się wybory w USA – Donald Trump wyraził swoją niechęć do samochodów napędzanych wodorem, sugerując, że mogą one eksplodować – Park potwierdził uwagi byłego prezydenta, ale powiedział: „Uważamy, że wodór powinien być agnostykiem po obu stronach przejścia. To prawdziwa czysta energia, która oferuje wiele rozwiązań.”



źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here