Federalni otwierają start-upom EVTOL drogę do wprowadzenia pojazdów latających do amerykańskiej przestrzeni powietrznej

Federalne organy regulacyjne utorowały drogę elektrycznym statkom powietrznym do pionowego startu i lądowania, aby mogły dzielić amerykańską przestrzeń powietrzną z samolotami i helikopterami – zwycięstwo dla rozwijającego się przemysłu i decyzja w odpowiednim czasie dla start-upów takich jak Lotnictwo Joby I Lotnictwo Łuczników które mają uruchomić komercyjnie sieci taksówek powietrznych w 2025 r.

Federalna Administracja Lotnicza opublikowała we wtorek długo oczekiwany raport orzeczenie ostateczne w sprawie integracji pojazdów pionowzlotowych – kategorii, którą FAA wznowiła dwa lata temu w celu uwzględnienia pojazdów eVTOL oraz kategorii, która opisuje statki powietrzne, które mogą startować i lądować jak helikoptery, a następnie przechodzić do lotu do przodu jak samoloty.

„Autonomiczne podnośniki to pierwsza nowa kategoria samolotów od prawie 80 lat i ta historyczna zasada utoruje drogę do umożliwienia w przyszłości prowadzenia szeroko zakrojonych operacji zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM)” – powiedział administrator FAA Mike Whitaker w swoim oświadczeniu. oświadczenie. Whitaker ogłosił tę zasadę podczas Konwencji i Wystawy Lotnictwa Biznesowego NBAA w Las Vegas.

Orzeczenie zawiera także wytyczne dotyczące szkolenia pilotów i wyjaśnia zasady działania. Na przykład oprócz nowego rodzaju certyfikacji pilotów pionowzlotów orzeczenie obejmuje rozszerzone możliwości operatorów w zakresie szkolenia i kwalifikowania pilotów przy użyciu szkoleniowych urządzeń do symulacji lotu.

Zasady operacyjne są dostosowane specjalnie do pojazdów pionowzlotowych i jako takie zapewniają eVTOL-om elastyczność w zakresie przełączania się między przepisami dotyczącymi śmigłowców i samolotów, w razie potrzeby.

Joby, Łucznik, Technologie betaI Wisk Aero — które budują samoloty dla sieci miejskich taksówek powietrznych, obronności, transportu towarowego i logistyki medycznej — od 2022 r. ściśle współpracują z FAA w celu opracowania nowego zestawu zasad dotyczących szkolenia, obsługi i konserwacji.

„(Orzeczenie) jest zgodne ze wszystkimi nadziejami, jakie pokładaliśmy w projektowaniu” – powiedział TechCrunch Greg Bowles, szef spraw rządowych w Joby Aviation. „Tak więc sposób, w jaki zaprojektowaliśmy system operacyjny, zaprojektowaliśmy kokpit, sposób, w jaki zaprojektowaliśmy rezerwy energii, wszystko jest zgodne z przepisami FAA”.

Bowles zauważył również, że Joby będzie mógł rozpocząć działalność komercyjną po otrzymaniu certyfikatu typu od FAA, co oznacza, że ​​projekt samolotu startowego i innych głównych podzespołów samolotu spełnia wymagane standardy bezpieczeństwa i zdatności do lotu. Joby jest na czwartym z pięciu etapów certyfikacji typu i niedawno ją otrzymał zastrzyk kapitału o wartości 500 milionów dolarów od Toyoty pomóc mu dojechać do mety.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here