American Tire dąży do bankructwa po umowie z pożyczkodawcami

(Amerykańscy dystrybutorzy opon za pośrednictwem YouTube)

(Bądź na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi transportu: Otrzymuj TTNews na swoją skrzynkę odbiorczą.)

Firma American Tyre Distributors Inc., która w 2018 r. ubiegała się o ochronę przed upadłością po odejściu dwóch głównych producentów, ponownie złożyła wniosek na podstawie rozdziału 11, ponieważ rozważa proces sprzedaży mający na celu zmniejszenie zadłużenia.

Z dokumentu sądowego wynika, że ​​firma dobrowolnie złożyła wniosek w Delaware z długiem wynoszącym 1,9 miliarda dolarów. Jak czytamy w oświadczeniu, spółka zawarła umowę o wsparciu restrukturyzacyjnym z pożyczkodawcami, „która rozważa przeniesienie własności spółki w drodze konkurencyjnego procesu sprzedaży”.

Firma American Tyre Distributors zajmuje 32. miejsce na liście najlepszych przewoźników hurtowych/detalicznych w obszarze Transport Topics w Ameryce Północnej.

Z dokumentów wynika, że ​​grupa pożyczkodawców, która reprezentuje 90% pożyczki terminowej spółki, składa tak zwaną ofertę prześladowania konia, co oznacza, że ​​w przypadku jej pojawienia się będzie mogła otrzymać lepsze oferty. Kohorta obejmuje Guggenheim Partners Investment Management, KKR & Co. Inc., Monarch Alternative Capital, Sculptor Capital Management Inc. i Silver Point Capital.

American Tyre będzie nadal działać w swojej ogólnokrajowej sieci. Jak wynika z komunikatu, spółka otrzymała zobowiązania na kwotę 250 mln dolarów w postaci nowego finansowania od grupy pożyczkodawców oraz dostęp do 1,2 mld dolarów od pożyczkodawców w ramach instrumentu pożyczkowego opartego na aktywach.

The W 2018 roku firma popadła w chaos kiedy producenci opon Goodyear i Bridgestone postanowili kontaktować się bezpośrednio z konsumentami za pośrednictwem własnych sieci. W tym czasie, co ówczesny dyrektor firmy określił jako niemal równoczesny cios, centra samochodowe Sears Holdings Corp. zgodziły się na montaż opon zakupionych na Amazon.com.

Zyski chwilowo wzrosły po pandemii, ponieważ gwałtowny spadek sprzedaży samochodów spowodował gwałtowny wzrost popytu na samochody używane i części zamienne, takie jak opony. Jednak marże szybko się zmniejszyły, a firma ucierpiała, gdy klienci zaczęli wybierać tańsze produkty, stwierdził w pozwie dyrektor ds. restrukturyzacji firmy.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here