Akcje Tesli podnoszą zyski w trzecim kwartale, mimo że oczekiwane przychody są niższe | Tesli

Akcje Tesli odnotowały wzrost o 12% po tym, jak firma ogłosiła w środę zyski za trzeci kwartał. Producentowi samochodów elektrycznych udało się odrobić straty po trudnym drugim kwartale, przekraczając oczekiwania Wall Street dotyczące zysku na akcję. Spółka odnotowała zysk na akcję w wysokości 0,72 USD, przekraczający prognozę inwestorów na poziomie 0,60 USD.

Pod koniec drugiego kwartału dyrektor naczelny Tesli, Elona Muskastwierdziło, że prawie 50% spadek zysków był tymczasowy i wynikał z trudności w konkurowaniu z tańszymi lub obniżonymi cenami pojazdami elektrycznymi przez konkurencyjne firmy, takie jak BYD. „Nie postrzegamy tego jako problemu długoterminowego” – powiedział Musk w lipcu – „ale naprawdę dość krótkoterminowego”.

Przychody Tesli były jednak nieco poniżej oczekiwanych. Na koniec trzeciego kwartału firma odnotowała przychody na poziomie 25,18 miliarda dolarów, niewiele przekraczając prognozy przychodów z Wall Street na poziomie 25,43 miliarda dolarów.

„Pomimo utrzymujących się trudności makroekonomicznych i innych czynników wycofujących się z inwestycji w pojazdy elektryczne, nadal koncentrujemy się na rozszerzaniu naszej gamy pojazdów i produktów energetycznych, obniżaniu kosztów i dokonywaniu kluczowych inwestycji w projekty sztucznej inteligencji i moce produkcyjne” – stwierdziła firma w komunikacie prasowym. „Wierzymy, że te wysiłki pozwolą nam wykorzystać trwającą transformację w sektorach transportu i energii”.

W środę podczas rozmowy telefonicznej o wynikach Musk powiedział, że Tesla miała rekordowy trzeci kwartał i wierzy, że Tesla stanie się najbardziej dochodową firmą na świecie, jeśli zrealizuje swoje plany.

„Tesla koncentruje się na przyszłości energii, transportu, robotyki i sztucznej inteligencji, a to czas, w którym inni skupiają się po prostu na zarządzaniu w najbliższej przyszłości” – powiedział Musk. „Uważamy, że to, co robimy, jest właściwym podejściem i jeśli będziemy realizować nasze cele, a myślę, że tak się stanie, prognozuję, że Tesla stanie się najcenniejszą firmą na świecie, prawdopodobnie w dłuższej perspektywie”.

Na chwilę obecną twierdzi, że nie zna żadnego producenta pojazdów elektrycznych, który byłby obecnie rentowny.

Na koniec trzeciego kwartału Tesla dostarczyła 462 890 pojazdów, w porównaniu z 443 956 w drugim kwartale. Inwestorzy będą chcieli dowiedzieć się więcej na temat tego, czy firma jest na dobrej drodze do dotrzymania dostaw pojazdów na rok 2023 wynoszących 1,8 mln. Spółka podała, że ​​spodziewa się nieznacznego wzrostu dostaw pojazdów do końca roku. Dan Ives z firmy świadczącej usługi finansowe Wedbush Securities jest spokojny. Osiągnięcie tego celu będzie „solidnym wyczynem, biorąc pod uwagę liczne momenty załamania nerwowego, jakie miały miejsce w pierwszej połowie roku”, stwierdził w nocie dla inwestorów.

Inwestorzy będą również szukać więcej informacji na temat robotyki firmy po rozczarowującym wydarzeniu inaugurującym. Po zaprezentowaniu na początku tego miesiąca bardzo popularnego robotaxi firmy, zawierającego skąpe szczegóły, akcje Tesli spadły o prawie 9%, co spowodowało utratę wartości firmy o ponad 60 miliardów dolarów. W tamtym czasie Tom Narayan, analityk Royal Bank of Canada, powiedział w notatce dla inwestorów, że wydarzenie to bardziej skupiało się na brandingu i marketingu wizji Muska, „a nie na podawaniu nam konkretnych liczb do wymodelowania”, jak oczekuje się na te wydarzenia.

Musk poczynił kilka wzniosłych przewidywań na temat sieci transportu pasażerskiego Cybercab. Powiedział, że produkcja Cybercab osiągnie wielkość produkcji w 2026 r., a Tesla zamierza produkować 2 miliony rocznie. Powiedział także, że Tesla spodziewa się w przyszłym roku udostępnić pasażerom usługi transportu pasażerskiego w Kalifornii i Teksasie, „ale będzie to uzależnione od zgody organów regulacyjnych” – powiedział Musk. „I może w przyszłym roku jakieś inne stany, ale przynajmniej Kalifornia i Teksas”. Musk, który prowadził kampanię w imieniu Donalda Trumpa, również wezwał do stworzenia federalnej ścieżki regulacji pojazdów autonomicznych.

Musk powiedział, że planuje również zintegrować Grok, generatywnego chatbota AI opracowywanego przez jego startup xAI, z pojazdami Tesli. Grok jest już zintegrowany z X należącą do Muska. Zasugerował również, że Tesla może rozważyć opracowanie latających samochodów.

Być może Musk będzie musiał także odpowiedzieć za swoje niedawne skupienie się na polityce. Oprócz zapoczątkowania America Pac dyrektor naczelny X brał udział w kampanii wyborczej w imieniu Donalda Trumpa i rozpoczął codzienną loterię o wartości 1 miliona dolarów dla wyborców ze stanu wahadłowego, którzy podpiszą jego petycja. Rozdanie wywołało pytania prawne, wywołując wezwania organów ścigania do zbadania Muska i jego praktyk ze strony takich osób jak gubernator Pensylwanii Josh Shapiro. Próba płacenia ludziom za głosowanie lub rejestrowanie się w celu głosowania jest przestępstwem federalnym.

Wydaje się, że działania Muska mają wpływ na nastroje konsumentów wokół zakupu Tesli. Trzydzieści jeden procent kupujących ankietowanych przez Edmunds, witrynę internetową poświęconą kupowaniu samochodów, stwierdziło, że rzadziej kupują Teslę ze względu na Muska, a 37% ankietowanych stwierdziło, że czeka na wyniki wyborów, aby zdecydować, czy kupić Tesla i 44% Demokratek stwierdziło, że jest mniej prawdopodobne, że kupią Teslę ze względu na Muska.

Jednakże ogólny popyt na pojazdy elektryczne stale rośnie. Według Edmundsa udział w rynku pojazdów elektrycznych w USA osiągnął najwyższy w historii poziom 8,3%, w porównaniu z 7,5% w tym samym kwartale 2023 r.

Musk również stoi przed kontrolą prawną w innych miejscach. UE rozważa nałożenie grzywny na X w oparciu o całkowitą sprzedaż SpaceX, Neuralink, xAI i Boring Company. Blok zarzuca, że ​​firma zajmująca się mediami społecznościowymi nie zajęła się nielegalnymi treściami i dezinformacją na swojej platformie. Kary mogą sięgać nawet 6% rocznych przychodów firmy. Tesla prawdopodobnie będzie jednak zwolniona z tej kary, ponieważ jest spółką publiczną i nie jest w całości własnością Muska.

źródło

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here